Saksasta tilanneet

Noista kaupoista ei ole kokemusta, mutta tilasin alla mainitusta liikkeestä Recaro Young Sport turvaistuimen ja säästin 100? Suomen hintoihin verrattuna. Toimitukseen meni pari viikkoa, eikä tilauksessa ollut mitään ongelmia. Nyt mietitään vaunujen ostamista Saksan maalta.

http://www.kindersitze-shop.de/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 18:35 Pikku-Kaitsu kirjoitti:
Noista kaupoista ei ole kokemusta, mutta tilasin alla mainitusta liikkeestä Recaro Young Sport turvaistuimen ja säästin 100? Suomen hintoihin verrattuna. Toimitukseen meni pari viikkoa, eikä tilauksessa ollut mitään ongelmia. Nyt mietitään vaunujen ostamista Saksan maalta.

http://www.kindersitze-shop.de/
Tuollakin sivuilla se minun haluamani kaukalo näyttäisi olevan. Muistatko paljon sinulle tuli postikuluja?
 
valitettavasti
Ihan ollaan loppumetreillä hirveän taistelun jälkeen että saamme kaupan purettua viimeinkin, kun takuut ei oikein toimineet ja olimme 9vkoa ilman vaunuja! Tuli ainakin tutuksi se että suomalaisesta kuluttajansuojasta ei ole mitään apua kun ulkomailta tilaat,joten onnea vaan matkaan jos vikoja tulee, sitä tulette tarvitsemaan.
 
Samoin meillä
Ping pongista tilasimme Mistralit v. 2004 ja kaiken kaikkiaan oltiin yhteensä 4 kk ilman toimia vaunuja. En tiedä kuinka hyvin takuut pelaa Suomen maassa mutta Saksaan päin ei ainakaan hyvin! Paljon saa olla onnea matkassa jos sen riskin ottaa ja sieltä tilaa tai sitten valmis maksamaan korjauksista.
 
kmp
Kinderparadies-Essen nimisestä firmasta tilattiin turvaistuin alkuvuodesta.
Kyseistä istuinta ei vielä silloin saanut Suomesta ja nyt kun saa on hinta reilut 100 euroa enemmän. Postikulut, verot ja tullit olivat yhteensä 27 euroa ja istuin tuli 3:ssa päivässä kotiovelle kannettuna.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 10:37 valitettavasti kirjoitti:
Ihan ollaan loppumetreillä hirveän taistelun jälkeen että saamme kaupan purettua viimeinkin, kun takuut ei oikein toimineet ja olimme 9vkoa ilman vaunuja! Tuli ainakin tutuksi se että suomalaisesta kuluttajansuojasta ei ole mitään apua kun ulkomailta tilaat,joten onnea vaan matkaan jos vikoja tulee, sitä tulette tarvitsemaan.
Jos vikoja tulee mä ostan uuden. Se ei todellakaan ole meillä mistään takuusta kiinni. Mä haluan juuri tietyn värisen tuotteen ja koska sitä ei Suomesta sillä kuosilla saa, on se tilattava Saksasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 22:40 real kirjoitti:
Hei, menkää töihin että voitte tukea oman maanne taloutta eikä kasvateta kaikki lapsiamme työttömiksi kun rahat on työnnetty saksanmaalle.
Me itse töihin ja hankin Suomeen samanlainen valikoima tuoteitta mitä Saksasta saa. Jos niitä olis Suomessa saatavana ostaisin toki täältä, mutta kun ei saa, edes maahantuoja ei suostu tilaamaan tietyllä kuosilla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 22:19 kmp kirjoitti:
Kinderparadies-Essen nimisestä firmasta tilattiin turvaistuin alkuvuodesta.
Kyseistä istuinta ei vielä silloin saanut Suomesta ja nyt kun saa on hinta reilut 100 euroa enemmän. Postikulut, verot ja tullit olivat yhteensä 27 euroa ja istuin tuli 3:ssa päivässä kotiovelle kannettuna.
Kiitos. Tuohan olikin hyvä kauppa. Paljon kaikkea ihanaa, harmi vaan että siellä ei ollut juuri sitä turvakaukaloa, jonka haluasin.

Lisää vinkkejä saa laittaa.
 
läpinäkyvää
Lastentarvikemyyjät ne täällä haukkuu aina kaikki jotka aikovat tilata vaununsa/turvaistuimensa muualta. Ja jos eivät löydä ketään Saksasta tilaajaa haukuttavaksi, alkavat kertoa perättömiä toistensa edustamista merkeistä. Kaikki on sallittua sodassa, rakkaudessa ja elantonsa tienaamisessa....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 21:40 läpinäkyvää kirjoitti:
Lastentarvikemyyjät ne täällä haukkuu aina kaikki jotka aikovat tilata vaununsa/turvaistuimensa muualta. Ja jos eivät löydä ketään Saksasta tilaajaa haukuttavaksi, alkavat kertoa perättömiä toistensa edustamista merkeistä. Kaikki on sallittua sodassa, rakkaudessa ja elantonsa tienaamisessa....
Nyt kun tähän vastaan niin taas kirjotetaan että se koira.....

Mulla on tunne, että tällä palstalla kirjottelee koko ajan joku jolla ei ole omaa elämää. Puuttuu kaikkien kirjoituksiin ja moittii ihmisiä. jotka esittää mielipiteitään. Ei kai myyjillä ole aikaa tapella täälllä kirjoituksilla.

Mun kokemukset tilata vaunut netistä oli kyllä huonot. Aikaa meni ja selvityksiä, kun kyseistä väriä ei sitten saanutkaan. Varusteet oli puutteelliset, kun en ollut varma tilauksen sisällöstä ja saksalaista nimistä.

Vaunuista irtosi akseli jo lyhyen käytön jälkeen ja myöhemmin meni jarru rikki. Ekalla kerralla h:tinmoinen pakkaaminen, eihän sitä vaunujen laatikkoa tietenkään voitu säästää eteisen kaapissa. Noin kuusi viikkoa vaunut oli korjauksessa matkoineen ja me ostettiin käytetyt vaunut tilalle.
Toisella kerralla jarrun osat tuli postissa, mutta eihän meillä ollut semmoisia työkaluja eikä paikkoja niitä jotain niittejä irrotella ja kiinnittää.
Nehän tarvii metallityökalut eikä ruuvaria joka kaapista löytyi.

Kulluttajasuoja totesi vaan, että valittaa voidaan, mutta ei se asiaa muuta.
Myyjä on toiminut oikein ja korjannut vaunut.

Seuraavan kerran ostan suomalaisesta kaupasta vähän kalliimmalla ja ainakin tiedän mitä ostan ja osaan puhua ja haukkua edes myyjän suomeksi jos tarvii. Toisaalta ei ehkä tarvikaan kun on kasvotusten.

 
Mäkin luulen et tänne kirjoittelee paljon myyjätkin, niin paljon on aina niitä emmaljunga-suosituksia linkkeineen, hintoineen, lisävarusteineen ja paljon sellaista juttua mistä myyjät puhuu kaupoissa mutta kuluttajat ei yleensä puhu toisilleen.
Me tilasimme Saksasta yhdistelmät, ihan rehellisesti säästääksemme rahaa ja toimitus sujui ihan ok, vaunut tuli kotiovelle. Kun pääsimme sitten ulkoilemaan, vaunuista kuului outoa kitinää ja nitinää mutta ajattelimme että se on uutuuden kankeutta. Sitten yhtä äkkiä tokalla tai kolmannella reissulla ratasosa romahti rungosta irti ja toki koppa sen mukana! Onneksi vauvalle ei käynyt mitään, rupesi heti itkemään, olin huojentunut ettei saanut mitään tälliä.

Mekään ei laatikkoa säästelty ja oli hirvee homma ettii niin iso laatikko että sen sai pakattua takas. Sähköpostitse kun reklamaatiosta ilmotettiin, kaiken piti olla ok mutta vaunuja ei kuulunutkaan takaisin, otettiin neljän viikon päästä yhteyttä ja uudestaan kuuden viikon päästä. Kohtuullinen aikahan olis 3 viikkoa mutta kuluttaja-asiamies ei korvaansa lotkauta ulkomaisille verkkokaupoille.
Ilmotettiin sitten liikkeelle että kaksi kuukautta on liian pitkä aika, eikä vaunuja tarvitse enää lähettää ja rahat voi palauttaa tilille, sen jälkeen meni noin 3 päivää ja vaunut olivat ovella. Ja olimme ostaneet jo uudet kuomurattaat kun turhauduttiin odottamaan. Kauppa ei suostunut enää palauttamaan rahoja ja ottamaan vaunuja takaisin joten meillä on sitten kahdet. Noita toisia pidetään nyt kakkoskärryinä kun ei tiedä hajoaako uudestaan mutta kyllä harmittaa. :headwall:

Tästä eteen päin ostetaan vain Suomesta, vaikka halvempaa mutta takuu on ainakin helpompi hoitaa paikallisessa liikkeessä, eli en toisesta kaupungistakaan enää osta!
 
Me myös olemme tilanneet saksasta yhdistelmät, toimitus sujui hienosti. Vaunuja ei vielä olla päästy kokeilemaan kun vauva vielä mahassa.
Mutta säästimme reilut 300? kun tilasimme saksasta ja olenkin ajatellut asian niin että jos joku osa hajoaa, meillä on 300? varaa korjauttaa vaunut ihan suomessa, en aio lähettää niitä saksaan.
 
kiinni jäit
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 10:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 21:40 läpinäkyvää kirjoitti:
Lastentarvikemyyjät ne täällä haukkuu aina kaikki jotka aikovat tilata vaununsa/turvaistuimensa muualta. Ja jos eivät löydä ketään Saksasta tilaajaa haukuttavaksi, alkavat kertoa perättömiä toistensa edustamista merkeistä. Kaikki on sallittua sodassa, rakkaudessa ja elantonsa tienaamisessa....
Nyt kun tähän vastaan niin taas kirjotetaan että se koira.....

Mulla on tunne, että tällä palstalla kirjottelee koko ajan joku jolla ei ole omaa elämää. Puuttuu kaikkien kirjoituksiin ja moittii ihmisiä. jotka esittää mielipiteitään. Ei kai myyjillä ole aikaa tapella täälllä kirjoituksilla.

Mun kokemukset tilata vaunut netistä oli kyllä huonot. Aikaa meni ja selvityksiä, kun kyseistä väriä ei sitten saanutkaan. Varusteet oli puutteelliset, kun en ollut varma tilauksen sisällöstä ja saksalaista nimistä.

Vaunuista irtosi akseli jo lyhyen käytön jälkeen ja myöhemmin meni jarru rikki. Ekalla kerralla h:tinmoinen pakkaaminen, eihän sitä vaunujen laatikkoa tietenkään voitu säästää eteisen kaapissa. Noin kuusi viikkoa vaunut oli korjauksessa matkoineen ja me ostettiin käytetyt vaunut tilalle.
Toisella kerralla jarrun osat tuli postissa, mutta eihän meillä ollut semmoisia työkaluja eikä paikkoja niitä jotain niittejä irrotella ja kiinnittää.
Nehän tarvii metallityökalut eikä ruuvaria joka kaapista löytyi.

Kulluttajasuoja totesi vaan, että valittaa voidaan, mutta ei se asiaa muuta.
Myyjä on toiminut oikein ja korjannut vaunut.

Seuraavan kerran ostan suomalaisesta kaupasta vähän kalliimmalla ja ainakin tiedän mitä ostan ja osaan puhua ja haukkua edes myyjän suomeksi jos tarvii. Toisaalta ei ehkä tarvikaan kun on kasvotusten.

Kyllä ne myyjät tänne kirjoittelee, kuten vaikkapa sinä itse :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 21:05 kuun sisar kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 22:40 real kirjoitti:
Hei, menkää töihin että voitte tukea oman maanne taloutta eikä kasvateta kaikki lapsiamme työttömiksi kun rahat on työnnetty saksanmaalle.

Olemme töissä ja työn puolesta siellä joutuu käymään usein - miksi siis ei toisi sieltä jos halvemmalla saa? Ostamme silti myös täältä - ei ole mikään missio hankkia kaikkea sieltä.

Ap.lle vielä - jos tiedät että tuote laadukas uskallat ostaa.
Tiedän että on laadukas tuote. Samaa myydään Suomessakin, mutta ei sillä värillä millä halua. Eniten vaan mietityttää että yritys luotettava, vaikka kyllä se pitkälti siltä vaikuttaa. Hyvät nettisivut ym.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 21:40 läpinäkyvää kirjoitti:
Lastentarvikemyyjät ne täällä haukkuu aina kaikki jotka aikovat tilata vaununsa/turvaistuimensa muualta. Ja jos eivät löydä ketään Saksasta tilaajaa haukuttavaksi, alkavat kertoa perättömiä toistensa edustamista merkeistä. Kaikki on sallittua sodassa, rakkaudessa ja elantonsa tienaamisessa....
Joo, saman olen huomannut että kun täällä ei ole reksitöröitymis pakkoa, niin vain tiettyjä tuoteita kehutaan ja mistään muualta ei saisi ostaa kuin Suomesta, vaikka kyseistä tuotetta ei edes Suomesta saisi.
 
Me tilasimme sateenvarjorattaat tuolta babyparadies:ilta. Tulivat viikossa, postituskulut 19e. Suomesta ei vastaavia saanut ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä niihin. Kaikki yhteydenpito liikkeen kanssa meni helposti sähköpostitse ja me ainakin olemme erittäin tyytyväisiä. Sähköpostissa pyysin myyjältä paketin viitenumeron, joten pystyin seuraamaan rattaiden tuloa netin kautta. Suosittelen.
 
Ei kun tilaamaan vaan. Meilläkin kaikki toimi hyvin, mutta toimituskuluissa on huikeita eroja. Huomasin tuossa itse aikaisemmin, että Hollanti on hinnoiltaan vielä Saksaa edullisempi turvaistuimissa. Kokeilkaa rohkeasti, kannatan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 21:41 vieras kirjoitti:
Ei kun tilaamaan vaan. Meilläkin kaikki toimi hyvin, mutta toimituskuluissa on huikeita eroja. Huomasin tuossa itse aikaisemmin, että Hollanti on hinnoiltaan vielä Saksaa edullisempi turvaistuimissa. Kokeilkaa rohkeasti, kannatan.
Olisko sulla jotain Hollantilaisen nettikaupan osoitetta? Yritin googlettaa, mutta en ainakan vielä löytänyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2006 klo 22:40 uutalintu kirjoitti:
kokeile etsiä suoraan valmistajan merkin mukaan niin tärppää...en laittanut osoitteita silloin muistiin kun etsiskelin rattaita tuolloin , huomasin vain tuon julmetun hintaeron....hollanti-saksa-suomi
Yritin googlettaa useammalla tuotemerkillä ja kieleksi Hollanti, mutta ei vielä tärpännyt. Täytää yrittää joku päivä vielä uudestaan.
 
Moikka,

Minä toimin eräänlaisena "myynninavustaja" suomen päässä näille sivustoille:

http://www.babyparadies-shop.de/store/in dex.php/language/en

Eli jos heiltä tosiaan löytyy kyseinen istuinmalli, josta olet kiinnostunut niin minun kauttani saat hieman lisäalennusta hintaan =) Asiakaspalvelu tässä liikkeessä aivan omaa luokkaansa.

Jos kiinnostuit ota yhteyttä niin lasketaan haluamallesi mallille hinta ja kerron muutenkin lisää.

Terkuin,
Kaisa

kahka@kotiposti.net
050-3627855
 
joopajoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 20:35 Kaisa kirjoitti:
Moikka,

Minä toimin eräänlaisena "myynninavustaja" suomen päässä näille sivustoille:

http://www.babyparadies-shop.de/store/in dex.php/language/en

Eli jos heiltä tosiaan löytyy kyseinen istuinmalli, josta olet kiinnostunut niin minun kauttani saat hieman lisäalennusta hintaan =) Asiakaspalvelu tässä liikkeessä aivan omaa luokkaansa.

Jos kiinnostuit ota yhteyttä niin lasketaan haluamallesi mallille hinta ja kerron muutenkin lisää.

Terkuin,
Kaisa

kahka@kotiposti.net
050-3627855
Paljonko otat itse välistä??
 
En mitään, kyseisen nettikaupan omistajan kanssa sovittu, että vastapalvelukseksi saan silloin tällöin itselleni tarpeellista tavaraa.

Tilauksen voi/saa tehdä kauttani, koska ovat Saksassakin huomanneet, että tilaaminen saattaa olla välillä melkoista selvittelyä.

Voin vilpittömästi suositella kyseistä kauppaa, osti sieltä sitten suoraan tai hyödynsi minun suurempiin tilauksiin tarjoaman alennuksen.

Tämä ei siis ole mitään huijaamista vaan Saksalaisen yksityisyrittäjän tarjoamaan lisäetua suomalaisille.

Yst. terv.

Kaisa :)
 

Yhteistyössä