Saksanpaimenkoirat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jeps..kokemuksia on ja paljonkin...eikä kovinkaan hyviä. Itse en kyllä edes kyseistä rotua ottaisi, jalostus mennytöveriksi:( En todellakaan väitä, etteikö ihan mukaviakin tapauksia olisi, mutta noin yleisesti ottaen rotu mennyt huonoon suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jeps..kokemuksia on ja paljonkin...eikä kovinkaan hyviä. Itse en kyllä edes kyseistä rotua ottaisi, jalostus mennytöveriksi:( En todellakaan väitä, etteikö ihan mukaviakin tapauksia olisi, mutta noin yleisesti ottaen rotu mennyt huonoon suuntaan.

Selitätkö vähän tarkemmin?

itse olen kyllä tietoinen siitä että näitä koiria tosiaan jalostetaan näyttöön, ei käyttöön ja kun takapää on niillä kohtuuttoman maata laahaava, niin se vaikuttaa selkään ja ja lonkkavikoja kuuluu olevan paljon nykyisillä koirilla. kertokaa millasia "fiaskoja" on kohdallenne sattunut ja pystyikö kasvattajan kanssa sopimaan esim korvausta?

Siis tarkoitin, että ylipäätään rodulla paljon perinnöllisiä sairauksia ja valitettavasti käytöshäiriöitä.(ok, monesti vika myös hihnan toisessa päässä), mutta esim aggressiivisuus lisääntynyt, mikä ei todellakaan ole mikään kiva juttu. Tiedän monta tällaista kennelkoiraa, joilla ongelmana aggressiivisuus vieraita kohtaan. Esim.ainakaan mitään arkaa pentua ei kannata ottaa(koskee rotua kuin rotua), koska arkuus pentuiällä kääntyy monesti aggressiivisuudeksi aikuisiällä. MUTTA en siis väitä, etteikö sakemanni voi olla myös OIKEISSA käsissä ja TARKKAAN valitusta paikasta otettuna olla mitä ihanin, mutta silti AINA haastava rotu:)

mutta älkää ottako/ostako egon takia esi¨m sakua se on vaan niin että se vika löytyy useinmiten sieltä hihnan päästä kuin koirasta,tarkotan siis sitä että kun ei pärjätäkkään enää koiran kanssa.Sakemanni tarttee liikuntaa ja aktiviteetteja ei ole mikään sohvaperuna

Meillä saku. Ei ole käyttölinjainen eikä oikein puhdas näyttelylinjainenkaan. Koiralla alkanut nivelvaivat 6v ikäisenä vaikka kulmat ja lonkat ok.
Sakuhan on nyt suosituin rotu ja se ei tee sille rodulle kyllä hyvää; liikaa ollut muutenkin sisäsiitosta.

Joo, minulla on huonoja ja hyviä kokemuksia ko rodusta :D Koira tarvitsee määrätietoisen omistajan ja koska ko rotu on palveluskoira , tarvitsee aivonystyröitä aktivoivaa toimintaa ja paaaljjon liikuntaa.Koira pelkkänä sohvaperunana alkaa ottamaan tekemisen puutteessa valtaa itselleen ja kun sillä ei ole niin sanotusti isäntää, niin siitä tulee mm aggressiivinen ja vauhko.Hyvin koulutettuna tämä koira on mitä upein rotu. Suosittelen vanhanajan linjaisia koiria, elikkäs suoralinjaisia, ja ainakin Iissä on kait yksi kenneli josta saa näitä?

voiskiko joku kertoo karuja kokemuksia ostamastaan saksanpaimenkoirasta?millasia sairauksia ja mistä sellasen hankit ? Itselläni oli kennelistä hommattu suloinen koira, mutta myöhemmin paljastui että tämä pentu oli hyvinkin sairas, sisäelin vikoja, ja kun asian otin kasvattajan kanssa esiin tämä raivosi kuin piru ja siitä syntyi oikee soppa...

Yhteistyössä