Saksa on pahempi kuin Venäjä - se kansallistaa, eli varastaa, suomalaisten omaisuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin siis ainahan Fortum voisi itse rahoittaa Uniperia jolloin Saksan valtion rahaa ei tarvittaisi eikä se siten voisi ottaa rahoitusta vastaan yhtiötä hallintaansa. Siinä on vaan se ongelma, että Fortumin rahat eivät riitä. Fortum meni ostamaan itseään paljon suuremman yhtiön. Ja kenen vika se taas sitten on? Ei ainakaan Saksan valtion.

Niin siis ainahan Fortum voisi itse rahoittaa Uniperia jolloin Saksan valtion rahaa ei tarvittaisi eikä se siten voisi ottaa rahoitusta vastaan yhtiötä hallintaansa. Siinä on vaan se ongelma, että Fortumin rahat eivät riitä. Fortum meni ostamaan itseään paljon suuremman yhtiön. Ja kenen vika se taas sitten on? Ei ainakaan Saksan valtion.
Saksalaiset voisivat itse maksaa kaasulaskunsa. Uniper tekee tappiota 100 miljoonaa päivässä, runsas euro per saksalainen, eli niin pienestä summasta puhutaan, mutta sitäkään saksalaiset eivät halua maksaa.

"Tuppurainen sanoi kysyttäessä Uniper-sotkun mahdollisista vaikutuksista Saksan ja Suomen välisiin suhteisiin.

”EU:n yhtenäisyys sodan aikana on ensiarvoisen tärkeää.”"

Tonttu Tuppurainen suostuu siis kaikkeen mitä Saksa kehtaa pyytää.

Saksalaiset voisivat itse maksaa kaasulaskunsa. Uniper tekee tappiota 100 miljoonaa päivässä, runsas euro per saksalainen, eli niin pienestä summasta puhutaan, mutta sitäkään saksalaiset eivät halua maksaa.
Miksi maksaisivat kun sopimukset ovat olemassa? Maksatko sinä vapaaehtoisesti kuin sähkösopimus edellyttää ihan vaan sen takia ettei sähköyhtiö joudu pulaan?

Tässä voidaan syyttää saksalaisia ihan miten paljon vaan, jos se tuo paremman olon, mutta fakta on se, että vastuu ja mokat menevät Fortumin ja omistajaohjauksen piikkiin. Nyt niistä huonoista valinnoista maksetaan paljon. Todella paljon.

Yhteistyössä