Saiskohan joku linkattua tänne Taloussanomien: Helsinkiläinen maksaa asumisestaan 500€ enemmän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee spämmifiltteriin väkisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee spämmifiltteriin väkisin

Vieras
Siinä on ihan hyvää juttua palkoista ja asumisen hinnoista eri kaupungeissa ja näkee selvästi, ettei ne paljon puhutut etelän palkat mitenkään kompensoi asumisen kalleutta.

Asunnot ovat täällä Helsingissä todella hintavia, eikä vain vertaillessa muiden kaupunkien hintoja vaan ihan Euroopan tasolla.
Mutta oma valinta, en muuttaisi Suomessa pk-seudun ulkopuolelle vaikka saisin asunnon ilmaiseksi.
Kun ostettiin oma koti niin ajattelin että se on sitten sijoitus ja onpahan kunnolla omaisuutta sitten vanhempana vaikka toki hirvittikin niin iso laina.

Asunnot ovat täällä Helsingissä todella hintavia, eikä vain vertaillessa muiden kaupunkien hintoja vaan ihan Euroopan tasolla.
Mutta oma valinta, en muuttaisi Suomessa pk-seudun ulkopuolelle vaikka saisin asunnon ilmaiseksi.
Kun ostettiin oma koti niin ajattelin että se on sitten sijoitus ja onpahan kunnolla omaisuutta sitten vanhempana vaikka toki hirvittikin niin iso laina.

Ai sinä et ottaisi vaikka ilmaiseksi saisit ok-taloa meren tai järven rannalta jos se on pk-seudun ulkopuolella?

Onhan se koti sijoitus. Itsellä se tilanne, että omalla alalla on suht huonosti töitä tai ainakaan urakehitysmahdollisuuksia pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Kävin hetken kokeilemassa ja päätin palata. Mulle ainakin työ on aika tärkeä arvo elämässä ja mieluummin kituutan täällä Helsingin kupeessa vähän pienemmillä käyttörahoilla. Mutta joo, jossain syrjemmällä olisi sitten omakotitalot, mökit ja uudet autot kaikki käden ulottuvilla. Jos siis olisi niitä töitä.

Ai sinä et ottaisi vaikka ilmaiseksi saisit ok-taloa meren tai järven rannalta jos se on pk-seudun ulkopuolella?

Kommentoin, vaikkei kysymys minulle ollutkaan. Asun Helsingissä, ja en muuttaisi ilmaiseen taloon pk-seudun ulkopuolelle. Toki sellaisen huolisin, jos josain saisin, vuokraisen sen tai myisin eteenpäin. Monelle on jotenkn käsittämätöntä ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti haluavat asua kaupungissa.

[QUOTE="alma";22954519]Kommentoin, vaikkei kysymys minulle ollutkaan. Asun Helsingissä, ja en muuttaisi ilmaiseen taloon pk-seudun ulkopuolelle. Toki sellaisen huolisin, jos josain saisin, vuokraisen sen tai myisin eteenpäin. Monelle on jotenkn käsittämätöntä ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti haluavat asua kaupungissa.[/QUOTE]

Mä tekisin just päinvastoin: vuokraisin Stadin kämpän ja elelisin ok-talossa järven rannalla saamillani ruhtinaallisilla vuokratuloilla.:)

[QUOTE="vieras";22954608]Pääkaupunki on ihan väärässä paikassa. Jos se olisi parisataa kilometriä pohjoiseen, niin olisi huomattavan paljon enemmän tilaa rakentaa.[/QUOTE]

Totta. Tampereesta pitäisi tehdä Suomen pääkaupunki!:attn: