Saisit valita näistä itsellesi uuden syntymävuoden, mikä se olisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
1814
1874
1934
1994
2054
2114

Noi on kaikki kiinalaisia puu-koiran vuosia... mutta joo, itseäni kiinnostaa eniten toi vuosi 1814 tai 1874. Saisin elää ihanalla viktoriaanisella ajalla :heart:

"Saisin elää ihanalla viktoriaanisella ajalla" <- Joku katsonut liikaa draamasarjoja ja lukenut liian vähän historiaa. Plus näissä haaveissa yleensä oletetaan olevansa joku aatelinen palatsissa. Olisiko ollut kivaa olla hiilikaivoksessa töissä ihanasti? Ruokkimassa teollisen vallankumouksen koneita :D

2114 omalla kohdallani, ihmisten olot ovat jatkuvasti parantuneet mitä pidemmälle ajassa on menty ja mitä enemmän tiede on kehittynyt, minulla ei ole syytä olettaa etteikö niin tapahtuisi edelleen.

1934- Arvomaailmani on vanhanaikainen - olen se suomineito, joka nojailee koivunrunkoon ja odottelee tukkijätkiä laskevaksi koskea pitkin, ja minulle passaisi vallan hyvin, ett Leif Wager ja kumppanit laulaisivat minulle romansseja ja kosiskelisivat juhannusruusun oksa käpälässä.

Sota ovella. Eikö se pelottaisi?

Toki. Ja pula-aika.

Joka ajanjaksolla on varmasti pahat aikansa. Ajatellaanpa, mitä uhkia 1994 syntyneillä on. Ympäristökatastrofit (väestöräjähdykset ja niiden aihettamat kansanvaellukset, sodat katoavasta puhtaasta vedestä ja vähenevästä öljystä, kasvavan Kiinan aiheuttama ympäristötuho), ja pienemmässä mittakaavassa Suomessa eläkeläisten loputon elättäminen ja työpaikkojen katoaminen muualle. JOskus todella pelottaa, mitä 1995 ja 2003 syntyneillä lapsillani on edessä.

Toki. Ja pula-aika.

Joka ajanjaksolla on varmasti pahat aikansa. Ajatellaanpa, mitä uhkia 1994 syntyneillä on. Ympäristökatastrofit (väestöräjähdykset ja niiden aihettamat kansanvaellukset, sodat katoavasta puhtaasta vedestä ja vähenevästä öljystä, kasvavan Kiinan aiheuttama ympäristötuho), ja pienemmässä mittakaavassa Suomessa eläkeläisten loputon elättäminen ja työpaikkojen katoaminen muualle. JOskus todella pelottaa, mitä 1995 ja 2003 syntyneillä lapsillani on edessä.
Esikoiseni on syntynyt 1994. Jotenkin sitä varmaan tiedostamattomastikin on ajattelematta, mitä lasten elinaikana ehtii vielä tapahtua. Omassakin mahdollisessa elinajassa ehtii tapahtua vaikka mitä. Ja on jo tapahtunut, ihan vaikka tätä internetin maailmaa, sitä ei ole ollut loppujen lopuksi kauan vaikka se on lapseni elämän ajan aina ollut.

"Saisin elää ihanalla viktoriaanisella ajalla" <- Joku katsonut liikaa draamasarjoja ja lukenut liian vähän historiaa. Plus näissä haaveissa yleensä oletetaan olevansa joku aatelinen palatsissa. Olisiko ollut kivaa olla hiilikaivoksessa töissä ihanasti? Ruokkimassa teollisen vallankumouksen koneita :D

2114 omalla kohdallani, ihmisten olot ovat jatkuvasti parantuneet mitä pidemmälle ajassa on menty ja mitä enemmän tiede on kehittynyt, minulla ei ole syytä olettaa etteikö niin tapahtuisi edelleen.

Jumaliste sun kanssas! Just meinasin mainita samasta asiasta aloittajalle ja perhana kerkisit ensin! :D

Mä en ole noin tulevaisuusmyönteinen kuin dechs. Oma valintani on 1994 ja syystä että terveydenhuolto toimii, on rauhan aika ja no, tämä on kaikin puolin tuttua ja turvallista aikaa. Vastaukseni olisi tietenkin erilainen jos eläisin jossain muualla kuin Suomessa.

Yhteistyössä