Saisipa sen rokotteen jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
Passaako vastustajien pysytellä pois tästä ketjusta?? Rokotetta vastaan on jo kuultu niin paljon mielipiteitä.. KIITOS!

Kuinka moni muu odottaa pikaista rokotusta? Ja miksi?
Itsellä sairaus jonka vuoksi kuulun riskiryhmään. Olen ollut kahden vaiheilla rokoteasian kanssa mutta nyt kun tauti jyllää nurkan niin olen kallistunut rokotteen ottamisen kannalle. Juttelin eilen tutun lääkärin kanssa asiasta ja hän kehotti ehdottomasti ottamaan - kunhan vain ehtii ennen tautia. Ja tämän aamun lehti "viimeisteli" päätöksen rokotteen ottamisen puolesta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No olipa hyvä syy. Väitelkää siellä sit ihan rauhassa. Asiallista keskustelua rokotteen puolesta olisin kaivannu! Mut olkoon...

Olet jo kesästä alkaen vaadonnut siasta, joten tuo uusi linjaus on hyvä

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Ai minä vai! Ei muuten pidä paikkaansa! En ole tainnut yhteenkään influenssa keskusteluun edes osallistua. Että haista nyt sinä jotain!

Plaaa plaaa plaaa, lopeta vikinä.

Pitäis nuo kiihko uskovaiset heivata h****iin!
Ihme vauhkousta yhdestä rokotuksesta. Toiset ottaa ja toiset ei, so what?
Kummallista miten tuo porukka joka ei ole ottamassa on niin asiantuntevaa ja tietävää porukka ja silti joutavat koneella kotona istumaan eikä käyttämään sitä viisasta päätään johonkin hyödylliseen.
Vai menikö se sittekin niin, että pelko se on mikä turvat aukoo ja saa hysterian liikkeelle.

Minä ainakin otin jo rokotteen ja piste.

en halua enkä tarvitse rokotusta. Mutta haluan että mies saisi sen mahdollismman pina. tänne tulee vasta noin 2 viikon päästä koko rokotus. mies kävi ottamassa kuitenkin kausi-influenssaan rokotuksen eilen

ja mie olen päättänyt ottaa sen.. vaikka joku sanookin että raskaana olevien rokotetta ei ole suomessa ja että sillä toisella rokotettaessa voi olla sivuvaikutuksena jopa kuolema äidille ja lapselle..

so what saisinpa itseni pois haisemasta täältä pallolta ja vielä *ei itsaria tehneenä*..

juu ja itsepä olen raskauteni valinnut.. juu ja vieläpä lopussa olen ..ja miksi mie sitten taas haluan vaan kuolla pois..ennen raskaudet on nostanut mielialaa.. mutta nyt possu vei kaikki hengittämisen halut :(

No joo mut pointtini on se että olen päätökseni tehny ja haluaisin vaihtaa ajatuksia niiden kans jotka "samassa veneessä". En kaipaa enää veneelle keikuttajia tai juupaseipäskeskustelua.

Meillä alkaa olla syyslomaviikko takana ja huomenna alkas taas kerhot. Mietityttää nyt että kannattaako tän sikainfluenssan takia jättää kerhoilut siksi kunnes saa sen rokotteen? Asumme paikassa jossa uutisten mukaan tauti leviää vauhdilla. Ja jo lähipiiriä on sairaustapaus koskettanut. Itse käytän immuunipuolustusta rajusti heikentävää lääkitystä ja muutenkaan kunto ja terveys ei ole sieltä parhaimmasta päästä. Mitä te tekisitte minun asemassani? Jättäisittekö lasten kerhoilun siksi kunnes poppoo on rokotuksen saanut. Koululaisia meillä ei ole joten siksi olisi mahdollisuus "karttaa". Voihan toki mieskin sen tuoda töistä tullessaan mutta sitä olisi jonkin verran mahdollista yrittää ehkäistä hyvällä käsihygienialla. Kaupastakin se on mahdollista saada. Mutta melko varmaa on kai saada se paikasta jossa on paljon väkeä ja lapset "nuolee" samoja leluja.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Meillä alkaa olla syyslomaviikko takana ja huomenna alkas taas kerhot. Mietityttää nyt että kannattaako tän sikainfluenssan takia jättää kerhoilut siksi kunnes saa sen rokotteen? Asumme paikassa jossa uutisten mukaan tauti leviää vauhdilla. Ja jo lähipiiriä on sairaustapaus koskettanut. Itse käytän immuunipuolustusta rajusti heikentävää lääkitystä ja muutenkaan kunto ja terveys ei ole sieltä parhaimmasta päästä. Mitä te tekisitte minun asemassani? Jättäisittekö lasten kerhoilun siksi kunnes poppoo on rokotuksen saanut. Koululaisia meillä ei ole joten siksi olisi mahdollisuus "karttaa". Voihan toki mieskin sen tuoda töistä tullessaan mutta sitä olisi jonkin verran mahdollista yrittää ehkäistä hyvällä käsihygienialla. Kaupastakin se on mahdollista saada. Mutta melko varmaa on kai saada se paikasta jossa on paljon väkeä ja lapset "nuolee" samoja leluja.

Asun samalla alueella. Epidemiaksi puhjennut. Koululaisia on, jpoten se siitä. Sulkisisvat koulut..

Lääkefirmat saa rahaa,Thl saa provikat,terveyskeskuksissa riittää töitä.
Ja jos joku,jonkun lapsi,jonkun syntyvä lapsi saa vammoja tai vaurioita rokotteesta niin kenenkään ei tarvitse korvata. Ei edes valtion.

Yhteistyössä