Saisinkohan asiallisia vastauksia? Eläminen parisuhteessa, jossa en voi luottaa, mutta ero ei mielestäni ole ratkaisu.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Hei!

Mieheni ei ole pettänyt minua fyysisesti, mutta henkisesti kyllä ja todella pahasti. Ollut yhteydessä toiseen naiseen ja kertonut hänelle olevansa kovasti ihastunut, ja niin edelleen.

Olen edelleen ihan romuna, tapahtuneesta aikaa vajaa vuosi.

En uskalla enää luottaa mieheeni. Skitsoilen herkästi, olen koko ajan kuin haukka ja ylitulkitsen kaikkea. Tällä tavalla suhde ei voi jatkua, sen tiedän itsekin, mutta haluan jatkaa ja antaa anteeksi, unohtaa.

Meneekö tämä ajan kanssa ohi, jos mies vain todella on muuttunut? Voiko parisuhde enää toimia, kun toinen on romuttanut sen koko idean ja pohjan tieten tahtoen, ja kun minä olen sen sallinut antamalla anteeksi ja haluamalla jatkaa?

Oloni on hyvin uupunut. Kuitenkin minulla on hyvä olla mieheni kanssa, hänen kanssaan tunnen eläväni ja olevani onnellinen. Mutta välillä tapahtunut tulee niin kitkeränä mieleeni, että tuntuu etten saa edes henkeä.

Vierailija
HEI!

Tuo on kuin meidän suhteesta mutta toisinpäin, eli tässä minä (nainen) olen töppäillyt.
enkä pelkästään kerran vaan kahdesti ja vielä sama kohde...

mutta siis älä lannistu! Minun mieheni on halunnut jatkaa, vaikkakin toisella kerralla olisi varmasti heittänyt ulos jos en olisi ollut raskaana... (eli harvinaislaatuisen törkeää minulta)
Tämä vaatii minulta työtä ja halua voittaa mieheni luottamus takaisin, mutta myös meidän tapauksessa toivon mieheni olevan enemmän läsnä, ettei mieleni enää harhile... mutta enhän tiedä mikä tilanne teillä.

silti. jos et vielä 2-3 vuodenkaan kuluttua pysty elää rauhassa, olisi varmasti aika tehdä päätöksiä.

Muista, että ihastua voi kuka tahansa, eikä sen itsesssään pitäisi olla ns. rikos, koska sille ei vaan voi mitään. Se miten toimii sen jälkeen onkin eriasia.

Jos olet päättänyt jatkaa, niin sun on parempi yrittää päästä ajatuksistasi eroon. Ajattele, että kaikki ovat suhteessa vapaasta tahdosta. Jos nautit olostasi miehen kanssa, niin ota niistä hetkistä kaikki irti ja yritä unohtaa tuo ihastus. Ihastukset menee ja tulee, mutta rakkaus pysyy.

mimmi
Jos antaa anteeksi ei tarvitse unohtaa. Elä päivä kerrallaan,älä odota että liian pian unohdat. Kohta huomaat että menee päiviä ette mieti ja kun se vihan tunne tulee lähde ulos vaikka juoksemaan. *halaus*

Yhteistyössä