Saisinko teidän mielipiteitä? (KUIVAKSIOPETTELU JA PÄIVÄKOTI)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Meillä siis tilanne tämä:

Lapsi 2.5v kerkesi olla päiväkuiva noin 1kk ennenku aloitti päivähoidon. Päivähoitoa aloittaessa laitoin aina muutaman vaipan hoitolaukkuun mukaan, että on unien ajaksi ja hätävaraksi jos lähtevät johonkin pitemmälle käveleen tms. Käytännössä siinä kävi hyvin pian niin, että lapsella oli vaippa koko ajan "varmuuden vuoksi". Muutamia kertoja lapsi kävi pytyllä kunnes alkoi protestoimaan hoitoonjäämistä sillä, ettei suostunut vessaan hoitopaikalla.

Koska tiedossa oli, että koko ryhmä muuttaa kuukauden kuluttua uuteen rakennukseen päätettiin, että annetaan vaippojen olla käytössä hoidossa siihen asti, että muutto on takana ja lapsi on kerennyt totutella siihen uuteen paikkaan.

Muutosta on nyt muutama viikko ja viime viikolla ilmoitin, että en halua, että käytetään vaippoja muutakuin korkeintaan päiväunilla. Lapsi kuitenkin on kotona täysin kuiva mutta koska vaipat on ollu hoidossa niin on alkanu huutamaan ja protestoimaan kotona sen riisumista. Saattaa huutaa tunnin sen jälkeen kun otan vaipan pois. Siispä olin sitä mieltä, että nyt saa riittää ja saa olla hoidossakin ilman vaippaa. Ajattelin, että pissaa varmasti alkuun monesti housuun kunnes hoksaa, että sitä vaippaa ei vaan anneta ja alkaa käymään pytyllä.

No kuinka ollakaan, yhteinen sopimus piti kokonaiset kaks päivää. Eli lapsi oli maanantain ja tiistain ilman vaippaa mutta tänään sille oli taas laitettu vaippa takaisin.

Onko tää teidän mielestä oikea menettely? Että vlillä pidetään vaippaa ja sit ku vahinkoja tulee niin laitetaanki takasi? Onko mulla oikeus päättää, että niitä vaippoja ei todellakaan laiteta vaikka vahinkoja tulisi? Oon siis ihan satavarma, että muu ei auta koska kyseessä ei ole siitä, etteikö lapsi OSAA KÄYDÄ PYTYLLÄ: käyhän hän kotonaki!

Mielestäni vanhempien toivetta on toteutettava. Onko siellä pk:ssa jotenkin hirmu kiire, kun ajattelevat pääsevänsä helpommalla? Siinä tapauksessa asiat on huonosti, koska kyllä täytyy pk:n hlöstönkin olla mukana kuivaksi opettelussa. Itse en ainakaan koskaan ole kokenut tuota asiaa ongelmalliseksi. Ennemminkin on välillä niin päin, että me pk:sta sanotaan vanhemmille, että ei teidän lapsi kyllä enää vaippoja tarvitse, kun aina on kuivat ja tekee pöntölle tarpeensa eli pikkareita vaan paljon vahinkojen varalle ja vaipat veks tahi vaan unille.

Laita lapselle mukaan vaan 1 vaippa joka päivä (päikkäreitä varten) ja tee selväksi hoitajille että teidän lapsi ei käytä enää vaippoja, joka kerta kun lapsi tulee vaipoissa kotiin.
Se on todellakin sun päätös käytetäänkö sun lapsella vaippoja vai ei!! Valita vaikka päiväkodin johtajalle jos ei muu auta!

No, mun mielestä tuo näyttää siltä et ne tädit ei vaan kehtaa/jaksa kytätä koko ajan et ootko käyny pissillä tai kakalla ja pääsevät näin ollen helpommalla kun on vaippa ja se vaihdetaan. Jätät nyt vaan vaipat kotio ja annat lapsen olla siellä ilman vaippaa, kyllä ne sit sanoo kun alkaa tilanne olla liian hankala. Viet mukana ison pussin vaihtovaatteita, sanot et kyllä se nyt vaan on opittava kerta kotonakin tekee.

kiitos LTO vastauksesta. Kyllä tuolla kiire on :( Mua jotenki suunnattomasti haittaa tuo, että heti luovutetaan kun tiedän tasan tarkkaan, että jos lapselle ei vaan laiteta niitä vaippoja (kuten emme kotonakaan laita) niin ei se kauan jaksa protestoida! Kyllä se rupeaa menemään pytylle ajan kanssa. Taas jos tuollain tekee, et toisena päivänä on vaippa ja toisena ei niin pakostiki niitä vahinkoja tulee :(

Voinko yksinkertaisesti jättää viemättä vaippoja hoitoon? Jos veisin vaan yhden päivässä uni-vaipaksi? Vai pitävätköhän sit koko päivän samassa vaipassa :(

Meidän kuopus oli 1v8kk, kun muutettiin ja menivät siskonsa kanssa uuteen päikkään. Oli ollu koko kesän ilman vaippaa ja myös yökuiva, mutta ajattelin, että eivät varmaan päikässä usko ja muutenkin, kun on uusi paikka. Mutta kun selitin asian, niin heti sanoivat, että ei missään nimessä vaippoja takaisin, että kyllä heillä sen verran aikaa on huolehtia. Eikä vahinkoja tullutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Päiväkodissa on sellainen lapsilauma, että niille on siellä helpompi, jos kaikilla on varmuuden vuoksi vaippa. Jokainen fiksu hoitaakin itse lapsensa, jos haluaa itse sen hoidosta päättää. Silloin ei tarvitse huomioida päiväkodintätejä.

Kuullostat ihan Nina Mikkoselta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Päiväkodissa on sellainen lapsilauma, että niille on siellä helpompi, jos kaikilla on varmuuden vuoksi vaippa. Jokainen fiksu hoitaakin itse lapsensa, jos haluaa itse sen hoidosta päättää. Silloin ei tarvitse huomioida päiväkodintätejä.

Kuullostat ihan Nina Mikkoselta :whistle:

Niin kuulostankin, vaan en näytä. Ei sulla ollut mitään sanottavaa asiaan?

kiitos LTO vastauksesta. Kyllä tuolla kiire on :( Mua jotenki suunnattomasti haittaa tuo, että heti luovutetaan kun tiedän tasan tarkkaan, että jos lapselle ei vaan laiteta niitä vaippoja (kuten emme kotonakaan laita) niin ei se kauan jaksa protestoida! Kyllä se rupeaa menemään pytylle ajan kanssa. Taas jos tuollain tekee, et toisena päivänä on vaippa ja toisena ei niin pakostiki niitä vahinkoja tulee :(

Voinko yksinkertaisesti jättää viemättä vaippoja hoitoon? Jos veisin vaan yhden päivässä uni-vaipaksi? Vai pitävätköhän sit koko päivän samassa vaipassa :(

siellä päiväkodissa EI OLE AIKAA juoksuttaa yhtä lasta koko ajan pöntöllä, ymmärräthän sen?! Minun mielestäni ei todellakaan ole "heti luovuttamista", jos kahdet housut päivässä annetaan pissata märäksi ja sen jälkeen vasta laitetaan vaippa. Ilmeisesti lapsesi ei ole kypsä vaipattomuuteen (ja/tai ei osaa ilmaista sitä tarvettaan riittävällä tasolla).

Alkuperäinen kirjoittaja fee:
siellä päiväkodissa EI OLE AIKAA juoksuttaa yhtä lasta koko ajan pöntöllä, ymmärräthän sen?! Minun mielestäni ei todellakaan ole "heti luovuttamista", jos kahdet housut päivässä annetaan pissata märäksi ja sen jälkeen vasta laitetaan vaippa. Ilmeisesti lapsesi ei ole kypsä vaipattomuuteen (ja/tai ei osaa ilmaista sitä tarvettaan riittävällä tasolla).

Minun mielestä se taas on heti luovuttamista jos kahden päivän jälkeen luovutetaan. Ensimmäisenä päivänä tuli yhdet pissavaatteet kotiin, toisena kahdet ja kolmantena päivänä lapsella oli jo vaipat.

Niin kuulostankin, vaan en näytä. Ei sulla ollut mitään sanottavaa asiaan?

No, mieluummin minä näyttäisin Ninalta kuin kuulostaisin :whistle:

Eipä mulla oo tarvetta lähteä tappelemaan vaikka näköjään niin haluaisit :hug:

Elämä on täynnä valintoja. Sulla ei siis ole mitään ongelmaa... muuta kuin pinnallisuus.

tuota, miten teillä on mietitty nuo ulkoilut??? meillä kuiva (vähän aikaa sitten oppinut) poitsu joka tarhassa ilman vaippaa sisällä kyllä juu mutta ei tod.ulkona nyt kun on taas kylmä ja pippelikin paleltuu jos on hetkeäkään märät vaatteet...tuli vain mieleen kun luin että aiot jättää ne vaipat kokonaan kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja fee:

Kyllä aikaa on.. se on eri asia onko halua.

Mun mielestä päiväkodin tulee tukea kuivaksioppimista eikä vesittää koko hommaa.

Meillä tytöltä jäi päivävaipat pois kesällä, kun oli about 1,5 vuotias. Kun meni tauon jälkeen hoitoon, totesin vaan että ei enää vaippaa päivällä, käyttäkää vähän useammin vessassa. Ja niin ne teki. Vaippoja laitoin pari mukaan, päiväunia varten. Ja sekin usein kuiva. Eikä ne laittaneet sitten mitään varmuuden vuoksi vaippaakaan, vaihtovaatteita oli mukana jos sattuu vahinko vielä tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja suvi-tuuli:
tuota, miten teillä on mietitty nuo ulkoilut??? meillä kuiva (vähän aikaa sitten oppinut) poitsu joka tarhassa ilman vaippaa sisällä kyllä juu mutta ei tod.ulkona nyt kun on taas kylmä ja pippelikin paleltuu jos on hetkeäkään märät vaatteet...tuli vain mieleen kun luin että aiot jättää ne vaipat kokonaan kotiin...

Aioin laittaa yhden vaipan hoitolaukkuun päiväunia varten. Vois kai sitä toisenki laittaa ulkoilua varten. Kotona tosin on ulkoillutkin ilman vaippaa ja hyvin on mennyt. Eilen käytiin kaupassa, lähtiessä kävi nätisti pissalla ja hyvin onnistu.

Meillä tyttö on ollut päiväkuiva 1v 2kk iästä. Päiväkotiin meni 1v 4kk ja alussa varauduttiin vaipoilla. Nykyisin (1,5v) käyttää vaippoja päiväkodissakin vain päiväunilla (yleensä ei edes kastu) ja öisin.

Otat nyt tiukan asenteen ja vaadit potatusta. Kai lapsesi osaa jo pyytää potalle? Sen ainakin pitäisi helpottaa pottailuntarpeen huomaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja ista:
Meillä tyttö on ollut päiväkuiva 1v 2kk iästä. Päiväkotiin meni 1v 4kk ja alussa varauduttiin vaipoilla. Nykyisin (1,5v) käyttää vaippoja päiväkodissakin vain päiväunilla (yleensä ei edes kastu) ja öisin.

Otat nyt tiukan asenteen ja vaadit potatusta. Kai lapsesi osaa jo pyytää potalle? Sen ainakin pitäisi helpottaa pottailuntarpeen huomaamista.

No joo, sitä mä en tiedä miten uskaltaa hoidossa pyytää vessaan mutta kotona hoitaa homman täysin itse! Eli ottaa vaan ja menee silloin kun pissattaa, saattaa huutaa mennessään, että "mä meen pittalle äkkiä" :D Sen jälkeen huutaa pyyhkimään.

MPC Traders is a $3B hedge finance based in Greater london. Past 30 days these people lifted $900M for you to release any pan-European directional long/short pay for. This became though a better compared to usual quantity of cash have been shedding assets or perhaps having difficulties to realize as much progress while they acquired through initial a pair of quarters regarding 2007. For you to introduction this particular fund many people shut down 2 Asian-based hedge funds that acquired still did not get to crucial large belongings underneath management(aum) levels along with went purchasing to get the best hedge account expertise they may quite possibly great. "I required in order to look each of our clientele within the eyesight and also point out this really is extraordinary, inch claimed Philip Harrison the Ceo connected with MPC Buyers. Following getting these individuals he's got also claimed, "you should offer your collection supervisors the best opportunity to outperform. That gets shed in most businesses where that they looking to carry out a certain amount of management but investing their particular period with method, as well as beating upwards the sales force, or perhaps the actual sales force is actually positioning stress to them for you to release brand-new item. Our own sales team meet up with consumers therefore the pay for administrators don't need to. The aim will be fund efficiency - it's that is important. inch michael zimmerman prentice Eg. prentice capital You don't need to possibly be REALLY prepared to earn money from article marketing. The sole necessity is that a document is usually "ORIGINAL", offers "400 text or more", and is particularly educational... while that will previous aspect is frequently recommended.

Yhteistyössä