sairauspoissaolo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Mitä mieltä olette?
Jos on sairauden takia ( olipa syy mikä vaan oksennustaudista uupumukseen ) poissa töistä/ koulusta, niin voiko sairausloman aikana mennä esim. kauppaan?

Entä jos on ollut aamuvuorosta poissa kovien menkkakipujen takia ja kivut helpottavat illalla esim. 18.00 jälkeen, niin saako illalla mennä pilatekseen? tai iltakouluun?

Olen kyllä lähikaupassa saattanut käydä jos on tarvinnut ruokaa ostaa. Kuitenkin kipeänäkin täytyy syödä. Mutta en mihinkään markettiin lähtisi saikkupäivänä pyörimään.

Ja jättäisin kyllä pilateksen ja iltakoulun väliin tommosessa tilanteessa. Parempi levätä ja sitten seuraavana päivänä töihin + muut normaalit touhut.

Nämä nyt lähinnä flunssa, vatsatauti jne. äkillisissä sairastumisissa.

Se on sitten ihan eri juttu jos on vaikka selkä mennyt tai masennusta. Ei kai kukaan oleta että puoli vuotta ollaan vaan kotona neljän seinän sisällä.

Kysymykseni lähinnä kartoittaakseni ihmisten mielipiteitä- niin erikoisia kommentteja on vastaantullut että..
Esim. yksi työntekijä hämmästeli sitä miten oli nähnyt sairaslomalaisen ottomaatti- jonossa : /

Kyllähän se riippuu vähän miksi on poissa. Jos esim vatsataudin tai ripulin vuoksi töistä poissa niin ei mun mielestä tarvii kauppaankaan mennä. Joku toinen hakee tarv. tavarat.
Flunssaisena pysyttelisin kotona. Mutta jos kyseessä on jokin muu uupumus, raskauden aiheuttamat kivut tms voi kyllä käydä vähän ulkonakin..

No pakkohan on mennä! Mulla nyt useampi viikko sairauslomaa. Pitäiskö mun olla syömättä? Mulla kun ei tässä muita aikuisia asu kanssani, eikä 6-vuotiasta voi kauppaan laittaa.

Kyllähän sitä voi kaupassa käydä, sun nuut pakolliset käynnit suorittaa. Mutta en kyllä mihinkään pilatekseen lähtis, jos olen saikkua ottanut. Eri asia sitten, kuten joku jo aikaisemmin mainitsi, jos on vaikka jonkin masennuksen tai muun vastaavan syyn vuoksi, joka ei varsinaisesti liikuntaa haittaa, poissa töistä. Sitten voisin pilatekseen mennäkin.

Mä en liiku työpäivän aikana sairaslomalla missään :D.

En voi kuitenkaan olla 3 pv, saati pidempää aikaa, vain neljän seinän sisällä 24/7 joten lähden kyllä jossain vaiheessa esim. iltasella jossain käymään. Ja kun olin työuupumuksen/masennuksen mikä lie vuoksi kotona, juoksin kyllä kartsalla koska sain ohjeen tehdä kaikkea mukavaa.

Mitä mieltä olette?
Jos on sairauden takia ( olipa syy mikä vaan oksennustaudista uupumukseen ) poissa töistä/ koulusta, niin voiko sairausloman aikana mennä esim. kauppaan?

Entä jos on ollut aamuvuorosta poissa kovien menkkakipujen takia ja kivut helpottavat illalla esim. 18.00 jälkeen, niin saako illalla mennä pilatekseen? tai iltakouluun?

Tietenkin saa mennä kauppaan ja kun sairaus loppiuun, niin vaikka sinen pilatekseen. Kukin ratkaisee asian tilanteeseen sopivalla tavalla. Tietenkin joku muiden asioista kiinnostunut saattaa nähdä ja ihmetellä. Tai esimies saattaa kävellä vastaan. Jokainen myös vastaa itse siitä mieluikuvasta, minkä haluaa itsestään muille asntaa.

Kyllä mä kävin tänään pikaisesti hakemassa muksuille kurahanskat :ashamed: Ja kamalassa flunssassa olen kotona. Mutta kun ne kurahanskat tarvittiin just nyt ettei tarvis joka ikinen päivä pestä rukkasia.

Tuo tosiaan riippuu täysin sairasloman syystä, kyllä flunssassa voi kaupassa käydä, oksennustaudissa tuskin kenenkään tekee mieli ensimmäiseksi kauppaan mennä.

Masennus/uupumus nyt taas on sellainen asia, että on jo lääkärin määräämänäkin liikuttava paljon ja jätettävä se kotisohva vähemmälle. Selkävaivoja ei ole ollut mutta muistaakseni tähänkin on liikunta suositeltavaa.

Riippuu todella sairasloman syystä. Se, ettei pysty tekemään töitä 8h, ei tarkoita ettei pystyisi käymään lähikaupassa ruokaa ostamassa. Mutta jos pääsee jumppaan, pääsee töihinkin (ellei sitten ole esim masennuksen takia pitkällä saikulla).

Mutta kaikestahan joku voi saada aiheen valittaa! Kaveri oli viikon saikulla ja työkaveri näki hänet kaupungilla ja eikös kertonut pomolle joka sitten pyysi selvitystä. Kaveri oli siis juuri päässyt sairaalasta ja menossa kotiin, eikä takuulla ollut työkykyinen!

Mä olen joskus nuoruudessa murtanut jalkani ja sitten muina miehinä konkannut lähikauppaan reppu selässä. Tietysti kun yksin asuin. Seuraavana aamuna soi puhelin ja pomo soitti että kun kerran olen kuukausien sairaslomalla niin ei kannattaisi hirveästi loikkia pitkin kyliä..... tosijuttu vieläpä.

Niin että pointti oli se että jos on oikeasti kipeä niin silloin tekee ne pakolliset jutut eikä tiettyjä asioita varsinkaan yksin elävä voi jättää tekemättä. Tietysti jotkut pilatekset ja iltakoulut nyt ehkä kannattaa jättää väliin jos ei ole kerran muutamaa tuntia aikaisemmin kyennyt töihin....

Mä en totta puhuen ymmärrä miten tämä sama aihe voi herättää kohua kerta toisensa jälkeen.
Sairauslomalla oleminen tarkoittaa sitä että ei ole työkykyinen. Ei sitä että olisi kaikkeen muuhun kykenemätön invalidi.
Olen Miin kanssa samoilla linjoilla.

Riippuu todella sairasloman syystä. Se, ettei pysty tekemään töitä 8h, ei tarkoita ettei pystyisi käymään lähikaupassa ruokaa ostamassa. Mutta jos pääsee jumppaan, pääsee töihinkin (ellei sitten ole esim masennuksen takia pitkällä saikulla).

Mutta kaikestahan joku voi saada aiheen valittaa! Kaveri oli viikon saikulla ja työkaveri näki hänet kaupungilla ja eikös kertonut pomolle joka sitten pyysi selvitystä. Kaveri oli siis juuri päässyt sairaalasta ja menossa kotiin, eikä takuulla ollut työkykyinen!

No on kyllä hyvä esimerkki ihmisten täydellisestä idioottimaisuudesta. Että ihmiset viitsiikin.

Yhteistyössä