S
sairauslomalainen
Vieras
Miten pian sairauslomatodistus tulee toimittaa työnantajalle? Olen ilmoittanut työkyvyttömyydestä puhelimitse heti kun olen lääkärintodistuksen saanut, mutta en lähtenyt niitä heti viemään, vaan oletin, että riittää kun vien ne maanantaina, kun menen sairausloman jälkeen töihin. Äsken työnantaja soitti ja kysyi miksen ole jo toimittanut todistuksia ja sanoi, että ne olisi pitänyt toimittaa heti ensimmäisenä sairauslomapäivänä. Noh, olen ollut alkuviikosta kaksi yötä sairaalassa, joten en edes olisi päässyt todistuksia toimittamaan ja nehän kirjoitettiinkin vasta, kun olen lähtenyt sairaalasta. Eihän se nyt voi mennä niin, että minun pitää vaikka pää kainalossa toimitella jotain todistuksia työnantajalle, kun olen kuitenkin puhelimitse poissaolosta ihan asiallisesti ja ajoissa ilmoittanut.
Tai voihan se tietenkin olla näinkin, mutta kyllä kai tällaisesta käytännöstä pitäisi selkeästi ilmoittaa ja kertoa miten toimitaan, jos ollaan esimerkiksi sairaalassa.
Tai voihan se tietenkin olla näinkin, mutta kyllä kai tällaisesta käytännöstä pitäisi selkeästi ilmoittaa ja kertoa miten toimitaan, jos ollaan esimerkiksi sairaalassa.