Sairastettu klamydia ja raskaus

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 20:20 pietu- kirjoitti:
Sairastin oireettomana ja ei aiheuttanut lapsettomuutta.
Taitaa olla niin tuurista kiinni kenelle tulee seuraamuksia ja kenelle ei :'( Kaverillakin oli nuorempana kolmatta kertaa klamydia, kun lääkäri sanoi, että turha enää toivoa lapsia. Nyt on neljän pienen tytön äiti :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 21:46 mimoniandra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 20:20 pietu- kirjoitti:
Sairastin oireettomana ja ei aiheuttanut lapsettomuutta.
Taitaa olla niin tuurista kiinni kenelle tulee seuraamuksia ja kenelle ei :'( Kaverillakin oli nuorempana kolmatta kertaa klamydia, kun lääkäri sanoi, että turha enää toivoa lapsia. Nyt on neljän pienen tytön äiti :heart:
Niin.. Saan vain kiittää tuuriani, ettei tämän rakkulaisuuden lisäksi vielä tukoksia ollut :snotty:

Niin, eli oikein hyvällä tuurilla ei mitään jälkiseuraamuksia ole tullut. Kiitoksia vastauskista. Yks pohdinnan aihe vähemmän. Omalta kohdalta en tiedä miten kauan ollut, ehkä vuoden ja oireettomana.

P.s. Jossain uutisissa joskus kuulin, ettei tämä sairaus välttämättä aiheuttaisi lapsettomuutta eli kai se sitten on yksilöllistä.

mistä sen tietää että onko "putket tukossa"? olen sairastanut oireettoman klamydian, eikä tietoa ole kauanko se minulla oli mutta saatiin hoidettua pois..ja nyt mietityttää ettäaiheuttiko se minulle esim. lapsettomuutta..vielä ei olla yritystä aloitettu ja aina on menkatkin olleet ns. normaalit ja nyt hormonaalisen ehkäisyn jälkeen menkat normalisoituneet nopeasti (ainakin tähän mennessä)..joten olisiko minulla jotain oireita jos klamydia olisi iheuttanut jotain pahaa minulle?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.12.2006 klo 15:20 minä vain kirjoitti:
mistä sen tietää että onko "putket tukossa"? olen sairastanut oireettoman klamydian, eikä tietoa ole kauanko se minulla oli mutta saatiin hoidettua pois..ja nyt mietityttää ettäaiheuttiko se minulle esim. lapsettomuutta..vielä ei olla yritystä aloitettu ja aina on menkatkin olleet ns. normaalit ja nyt hormonaalisen ehkäisyn jälkeen menkat normalisoituneet nopeasti (ainakin tähän mennessä)..joten olisiko minulla jotain oireita jos klamydia olisi iheuttanut jotain pahaa minulle?
Ei sitä pysty tietämään itse. Miulla tukkeumat todettiin munanjohtimien aukiolotutkimuksessa.

Yhteistyössä