sairastelu pk:n aloituksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina kipeenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina kipeenä

Vieras
Tyttö (2,5v) aloitti päiväkodin elokuun alussa. Ensin oli 2 viikkoa harjoittelua, jolloin tyttö oli terve, mutta heti kun mun koulu alkoi, alkoi sairastelu. Ekalla viikolla 4pv kipeenä, tokalla 1, ja nyt kolmannella viikolla 3pv menossa eikä näytä paranevan. Onneks olen opiskelija, ei töissä tarvis naamaansa näyttää, jos ois koko ajan poissa. Mutta ei tuu kyllä opiskelusta mitään tällä tahdilla. Kauanko teillä on sairastelu kestänyt hoidon aloituksen jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja aina kipeenä;21936313:
Tyttö (2,5v) aloitti päiväkodin elokuun alussa. Ensin oli 2 viikkoa harjoittelua, jolloin tyttö oli terve, mutta heti kun mun koulu alkoi, alkoi sairastelu. Ekalla viikolla 4pv kipeenä, tokalla 1, ja nyt kolmannella viikolla 3pv menossa eikä näytä paranevan. Onneks olen opiskelija, ei töissä tarvis naamaansa näyttää, jos ois koko ajan poissa. Mutta ei tuu kyllä opiskelusta mitään tällä tahdilla. Kauanko teillä on sairastelu kestänyt hoidon aloituksen jälkeen?

Eikö isä voi myös hoitaa?

Meillä tyttö aloitti maaliskuussa päikkärin ja koko kevät meni sairastaessa. Viikko ennen kesälomalle jääntiä tais olla ensimmäinen kokonainen viikko hoidossa sairastelujen takia.

Kesäloman jälkeen rumba alkoi uusiks ja nyt on menossa jo toinen korvatulehdus ja räkätauti koko perheellä.

Mun mielestä jossain oli että 6kk-12kk kestää sen vastustuskyvyn luomisen kanssa ja sen jälkeenkin tulee tietysti ne mitä kaikki sairastaa...

Meillä taas eka vuosi meni niin että ei ollut sen enempää sairasteluja kuin ennen hoitoakaan. Toka vuonna oli sitten sellainen putki että oksat pois. Vesirokko, vatsatauti ja kunnon flunssa ja tietysti eriaikaan molemmilla muksuilla. Siinä sai jo vähän sovitella aikatauluja ettei kummankaan vanhemman työt kärsi kohtuuttomasti.

Meillä tyttö sairasti eskarin aloittamissyksynä puoli vuotta putkeen. Oli siis siihen asti ollut pph:lla, ja kun meni isoon eskariryhmään, alkoi flunssat, mahataudit sun muut. Jouluun asti oli kipeänä koko ajan, sen jälkeen on ollut hyvinkin terve. Muutama kuume vaan, nyt on tokaluokalla.

Voih, kyllähän mä tiesin, että tää voi jatkua kauan, mutta toivottavasti nyt puolella vuodella ees selvittäisiin. Isä kyllä voi myös hoitaa, mutta ei nyt alkuun ainakaan kauheen mielellään, kun on juuri aloittanut uudessa työssä ja on vielä koeajalla, niin vähän pelottaa, että potkasevat pois, jos alkaa joka toinen viikko hoitaa sairasta lasta. Ja kyllä se koulu paremmin joustaa kun työt, vaikka tuntuu ettei opiskelusta tule mitään. No, jospa tyttö pääsisi loppuviikoksi päiväkotiin ja äiti kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja aina kipeenä;21936313:

Mun poika aloitta päiväkodin tasan 2vuotta sitten, oli silloin 1v9kk. Sairastu heti viikon tarhassa olon jälkeen vesirokkoon ja siitä sit ol vähän vajaa 1,5vuotta vähintään parin viikon välein kovassa yskässä. Korvatulehduksia oli toissakevään aikana yhteensä 7 kappaletta.
Nyt viime kevään aikana oli ainoastaan pari kertaa pois sairauden takia tarhasta. Tänä syksynä ei vielä kertaakaan. Nyt tietysti kun kehun ni viimestään ens viikolla kipeenä.
Meille lääkäri sano, että ekat 1-1,5v hoidon alotuksesta menee yleensä usein sairastaessa.

Yhteistyössä