Sairaspäivärahaa vain kuudelta pvältä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohjalta voi kai vain nousta..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohjalta voi kai vain nousta..

Vieras
olen ollut sairaslomalla vaikeiden mielenterveysongelmien takia,lääkäri kirjoitti jo viime vuoden puolella sairaslomaa. mutta koska se oli "vain" yleislääkärin kirjoittama,kela hylkäsi sen. varmaan ajankohtakin vaikutti (määrärahat ehkä lopussa??).

psykiatrisella määräsivät lisää sairaslomaa ja nyt hiljan sain päätöksen. maksavat vain 6pvältä sillä omavastuu aika on 55pvää! :O olen siis työttömänä. tietysti täältä tulee nyt vastauksia "MENE TÖIHIN" tms. voi kuinka mielelläni menisisinkin ja olisin mieleltäni terve ja tasapainoinen. kun lääkäri katsoo etten ole edes työkykyinen,kuinka joku ottaisi minut töihin :(

työttömyyskorvausta en kuitenkaan saa, koska mieheni tulot ylittävät Kelan määrämän rajan (mikä on muuten tosi matala!).

ei kela ajattele niin,että tehdessään päätöstä,lisää paineita ja ongelmia perheessä. olemme vain yksi muiden joukossa...

uskokaa jo, kela toteuttaa lakeja, ei laadi niitä! ihan turha vaahdota täällä 55 päivän omavastuuajasta, se kun sattuu olemaan vaan lakipykälä siinä tilanteessa, kun sun tulot edellisessä verotuksessa ovat olleet liian pienet tai et ole ollut työssä kolmea kuukautta ennen sairauslomaa. Niin, kysymys kuuluukin, miksi tulosi ovat olleet niin pienet, ettei sairauspäivärahaa makseta..?
Mutta lopettakaa jo Kelan ja sen virkailijoiden mollaaminen, toteuttavat vain heille annettuja ohjeita ja lakeja. Mene vaikka itse Kelaan töihin ja yritä tehdä aina myönteinen päätös jokaiselle jokaisesta asiasta, sanovat lait mitä tahansa..

uskokaa jo, kela toteuttaa lakeja, ei laadi niitä! ihan turha vaahdota täällä 55 päivän omavastuuajasta, se kun sattuu olemaan vaan lakipykälä siinä tilanteessa, kun sun tulot edellisessä verotuksessa ovat olleet liian pienet tai et ole ollut työssä kolmea kuukautta ennen sairauslomaa. Niin, kysymys kuuluukin, miksi tulosi ovat olleet niin pienet, ettei sairauspäivärahaa makseta..?
Mutta lopettakaa jo Kelan ja sen virkailijoiden mollaaminen, toteuttavat vain heille annettuja ohjeita ja lakeja. Mene vaikka itse Kelaan töihin ja yritä tehdä aina myönteinen päätös jokaiselle jokaisesta asiasta, sanovat lait mitä tahansa..

eiköhän se ole ihan inhimillistä että "vaahtoa" Kelalle... kelan lääkäri päättää hylätä vaiko hyväksyä. näkemättä koko ihmistä! sitä en ymmärrä että jos tilani on jatkunut vuosia,miten ihmeessä ensin saan hylätyn päätöksen,sitten hyväksytyn. tila kuitenkin jatkunut samana ja todisteita siitä on!

päättäjäthän tässä ovat "syypäitä".. mutta onhan kelan virkailijoilla jonkinmoinen "valta" päättää, toki lakien puitteissa. toinen hlö voi hyvinkin saada toisenlaisen päätöksen samasta asiasta... vuoden lopussa tosiaan joka puolella määrärahat lopussa..:/

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22973206:
miksiköhän tätä Lakia ei ole sitä hakemukseen kirjoitettuna? että minkälaista lausuntoa esim. Kela vaatii, jotta se hyväksytään? ja mikähän se Laki tässä kohtaa mahtaa olla..

Ihan Kelan sivuilta löytyy ehdot;

Jos työedellytys ei täyty, voit saada sairauspäivärahaa vasta, kun työkyvyttömyytesi on jatkunut yhtäjaksoisesti 55 päivää.

Ihan Kelan sivuilta löytyy ehdot;

Jos työedellytys ei täyty, voit saada sairauspäivärahaa vasta, kun työkyvyttömyytesi on jatkunut yhtäjaksoisesti 55 päivää.

juu-u,luin ja ymmärsin tuon. mutta nyt tarkoitankin sitä että yleislääkärin kirjoittama lausunto ei kelvannut VAIKKA tilani jatkunut vuosia (masennuslääkitys,terapia, asiakkuus lastensuojeluun, 3kk jatkuva sopimus Perhetyöntekijän kanssa koska en selvinnyt kodin ja lasten kanssa jne). Mutta kun psykiatrian polilta jatketttiin sairaslomaa, se lausunto kelpasi!

mun mielestä pitäisi hakemuksessa olla maininta että VAIN erikoislääkärin lausunto kelpaa (ja muuten,joka lausunto MAKSAA!!!),että tietää suoraan mennä sellaisen pakeille.
miten mahtaa olla esim jalkansa poikkaisseella..kyllä taatusti tavan lääkärin lausunt kelpaa!:/

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22973483:
juu-u,luin ja ymmärsin tuon. mutta nyt tarkoitankin sitä että yleislääkärin kirjoittama lausunto ei kelvannut VAIKKA tilani jatkunut vuosia (masennuslääkitys,terapia, asiakkuus lastensuojeluun, 3kk jatkuva sopimus Perhetyöntekijän kanssa koska en selvinnyt kodin ja lasten kanssa jne). Mutta kun psykiatrian polilta jatketttiin sairaslomaa, se lausunto kelpasi!

Lukiko hylkäävässä päätöksessä siis, että yleislääkärin lausunto ei kelpaa? Oliko sulla hakemuksessa A- vai B-todistus?

Kun mä tulottomana opiskelijana sairastuun syöpään ja hain sairaspäivärahaa niin siinä oli kans tuo omavastuu. Ei siinä mitkään valitukset auta koska noin se menee.

Kun mä tulottomana opiskelijana sairastuun syöpään ja hain sairaspäivärahaa niin siinä oli kans tuo omavastuu. Ei siinä mitkään valitukset auta koska noin se menee.

näissä "laieissa" ei ole mitään inhimillisyyttä!:(
silloin kuin ihminen on heikoimmillaan niin silloin luulisi jotain tukea saavan, ei sitä ihminen
"pyhällä hengellä" elä:/ omavastuuaika,en ymmärrä sitä. miten vastaa itsestään ellei ole tuloja??

miten ihmeessä selvisit??

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22973605:
silloin kuin ihminen on heikoimmillaan niin silloin luulisi jotain tukea saavan, ei sitä ihminen
"pyhällä hengellä" elä:/ omavastuuaika,en ymmärrä sitä. miten vastaa itsestään ellei ole tuloja??

Puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan. Jos rahat ei riitä pitää kääntyä sossun puoleen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22973605:

Mä asuun silloon isän tykönä joten sossusta sain kotona asuvan toimeentulotuen ja sairaala- ja lääkelaskut maksettiiin.

Yhteistyössä