Sairaslomalla alvariinsa ja mä saan varmaan potkut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairastelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairastelija

Vieras
Minkäs tälle voi? Työt alkoi 2 kk sitten, lapsi aloitti samaan aikaan päiväkodissa. Nyt sitten 3 viikon sisään olen neljännellä sairaslomalla :( Ensin sairastui lapsi, mies oli lapsen kanssa onneksi, mutta sainhan minäkin sen sitten :( Sitten lapsi sairastui taas, mies ei voinut olla pois töistä. Ja nyt sitten taas uusi tauti, ensin lapsi ja nyt sitten minä :(

Tosi kiva, mutta minkäs teet :(

Ja säälittää tuo lapsikin. Ennen päiväkotia oli ollut sairaana yhdellä kädellä laskettavan määrän ja nyt sit on kokoajan :(

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;23529767:
Kyllä ne sairastelut rauhoittuu kunhan aikaa kuluu

niin ne rauhottuu. meillä oli ensimmäinen syksy ihan hirveä. kaksi lasta päiväkodissa. kumpikin oli kerran kuussa sairaana. ainut vain etteivät ikinä olleet samaan aikaan kipeinä. jouduin olemaan joka toinen viikko poissa töistä (olen yksinhuoltaja). työnantaja ei todellakaan ollut mielissään ja ehdotteli jos jonkinmoista järjestelyä lapsilleni. totesin kylmästi tulevani silloin-ja-silloin takaisin töihin. kyllä loppuajasta silti aivan pelotti kertoa pomolle kun soittivat tarhasta :) mutta totuushan on se, ettei sua voida irtisanoa tällasten asioitten takia, hommaat vaan aina sairaslomatodistuksen. tsemppiä, kyllä se tautikierre aikanaan rauhottuu!!!

Juu. Meillä 1,5-vuotias aloitti hoidon tammikuussa. Oli kyllä sitä ennenkin kipeä n. joka toinen kuukausi, ja flunssaa seurasi yleensä korvatulehdus. Pääsi sitten korvakierteeseen oikein ja tuubitettiin korvat kun oli olleet yhtäjaksoisesti tulehtuneena yli kuukauden, neljä tuloksetonta antibioottikuuria. :( Miehen kanssa sairastetaan edelleen näitä räkätauteja, yli 3 kk siis nyt mennyt... Kumpikaan ei olla pidetty omia saikkuja vaan ollaan vaan yritetty kestää, lapsen takia on molemmille tullut poissaoloja joitakin viikkoja.

Nyt näyttää kyllä uhkaavasti siltä, että lapsi olisi terve toista viikkoa putkeen...! Itsellä tosin flunssaa pukkaa.

Kuulostaa todella tutulta. Meillä kans alotti kaks lasta päikyssä syksyllä ja kyllä sitä on oltu jatkuvasti kipeinä. Ja vielä lapset vuoron perään. Noiden normiflunssien lisäksi vielä korvakierteet ja korvien putkitukset ym ym. Ja kyllä sitä on itekkii tullu oltua kotona sairastamassa, kyllähän ne lapset ne taudit vanhempiinkin tartuttaa. Nyt näyttäisi siltä että tulis pitkästä aikaa taas kokonainen päikkyviikko =) Onneks pomo on ollu ymmärtäväinen, kaikista poissaoloista löytyy lappu. Ja enemmän on kyllä mies ollut poissa kuin minä. Silti se nolottaa aina tosi paljon ilmottaa poissaolosta.. Tsemppiä, tän kuulemma pitäis olla ohimenevää ;)

muule kävi samoin.. 2 lasta päiväkotiin ja tietysti saivat monta pikkutautia (ei mitään korvakierteitä sentään) vuorotellen. Välillä mies oli lasten kanssa välillä ite jouduin jäämään. Kun tuli koeajan viim. päivä työnantaja ilmoitti että tarvitsevat työhön jonkun joka ei ole LAINKAAN pois töistä, joten mun työsuhde päätettiin. Ongelma oli se etteivät tietenkään myöntäneet poissaoloja (joista siis oli todistukset) syyksi, vaan sanoivat virallisesti että olen sopimaton työhön...

tyhmänä vielä usko9in kun sanoivat että mun kannattaa ite irtisanoutua, näyttää sit paremmalta etten ole joutunut irtisanotuksi... työkkäri iski karenssin mutta luottamusmies kylläkin näki selityksen läpi ja antoi todistuksen jossa sanoi että työnantajan aloitteesta minut irtisanottiin. karenssi peruttiin, sain täydet korvaukset ja nyt mul on "puhtaat" paperit ko. työsuhteen päättymisestä...

Kannattaako niitä anbiootteja sitten syöttää, jos eivät tehoa? Kai teiltä sitten on jo tehty viljelyjä ennen kuin uutta kuuria kirjoitetaan? Kun jos siellä jyllää virus, ei siihen auta kuin aika.

No mä olen siellä firmassa näin aluksi vuokravälityksen kautta. Ja "oma firma" tuntuu olevan ymmärtäväisempi, kuin tämä vuokrafirma :( Sain kyllä jo sovittua, että vastaisuudessa voisin tehdä lapsen sairaspäiviä etänä (työ onneksi onnistuu myös etätyönä). Ketuttaa vaan valtaisasti, kun kyse on aluksi määräaikaisesta, joka "mahdollisesti" jatkuu pidempään ja tällä meiningillä ei kyllä jatku :(

Yhteistyössä