Sairaiden lasten vanhemmat! kuinka paljon mies osallistuu/tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
lapsen sairaudenhoitoon liittyvistä asioista? päivittäiset lääkkeet nyt esimerkiksi, tietääkö mitä annetaan ja minkä verran jne?

Mä en ole nukkunut koko yönä, olen vaa miettiny ja miettiny kun tuli riitaa miehen kanssa ja nyt ne valmistautuu tuossa pojan kanssa lähtemään sinne sairaalaan ja minä jään kotiin kun ärsyttää niin tuo mies :ashamed: Varmaan teen nyt ihan väärin kun pistän sen kahdestaan pojan kanssa sinne sairaalaan suutuspäissäni, varmasti enempi tästä "kärsin" minä kuin mies.. Kun tahtois olla siellä paikalla joka hetki kun on omaan lapseen liittyvistä tärkeistä asioista kyse.

Ja nyt mä vaan mietin että meneekö kaikki ihan oikein kun toi mies ei oikeesti tiedä mitään tuon lapsen lääkkeistä eikä mistään muustakaan. Ja siellähän nää kaikki pitää tottakai kertoa hoitajalle alkuun, että mitä lääkkeitä esim menee ja minkä verran, mites jumpat sujuu ym. Mutta oisko nyt sit hyvä herätys tolle miehelle tämä, että oiskos syytä olla enempi kiinostunu lapsensa voinnista ja hoidosta... :whistle:

ääh mutta eniten mua harmittaa se, etten pääse olemaan pienen poikani turvana siellä :snotty:

meillä ei lääkitystä ole mutta muutamalla polilla käydään säännöllisesti ja viime keväänä mies joutui käyttämään lapsen silmälääkärissä.. ihan fiasko keikka,unohti rillit autoon (vaikka muistutin ett lasit pitää olla MUKANA).hammaslääkäri keikka meni niin ett mitään ei saatu tehtyä ja kun suuhygienisti sanoi ett uusi aika puolenvuoden päähän niin ukko vaan "okei".. meillä mä käytän suosiolla lääkärit,mies vaan silloin kun on pakko..ton isomman likan käyttää aina hammaslääkärissä,jotain kuitenkin

No nyt ne lähti.. ja mä vaan poraan täällä :'( :'( harmittaa tosi paljon ku en lähteny :( mut ei voi enää mitään. Mies ei ees ottanu asioista selvää, että mitä lääkkeitä tai mitään :headwall: no ehkä totuus paljastuu sille sit siellä sairaalassa, että mitä se olo siellä oikeesti on. Lapsi sairastanu 2 vuotta ja kertaakaan ei tuo ole noita lääkeitä antanu tms.

Meillä on pääsääntöisesti minun vastuullani lasten lääkkeet, lääkäri-, neuvola- ja terapiakäynnit.
Osasyynä se että olen kotona ja mies töissä, ja on jo lähtenyt töihin siinä vaiheessa kun alan lääkkeitä kaapista kaivaa (vain yhdellä lapsella jatkuva lääkitys).

törkee! tuhlaa toisten ammatti ihmisten aikaa tempullasi! lähetät sairaalaan ihmisen (vaikkakin isän ) joka ei tiedä sun/teidän lapsen hoidosta mitään!
Tämmöiset asiat ovat vääriä paikkoja "opettaa" miestäsi!!!!
Meillä käydään 1kerran 3kk välein sairaalassa ja ne ajat on kortilla aina siellä on almanakat täynnä joista aikaa varataan uudelle käynnille! Jos tekisin tommosen tempun meillä menisi tärkeitä hoitoaikoja hukkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
törkee! tuhlaa toisten ammatti ihmisten aikaa tempullasi! lähetät sairaalaan ihmisen (vaikkakin isän ) joka ei tiedä sun/teidän lapsen hoidosta mitään!
Meillä käydään 1kerran 3kk välein sairaalassa ja ne ajat on kortilla aina siellä on almanakat täynnä joista aikaa varataan uudelle käynnille! Jos tekisin tommosen tempun meillä menisi tärkeitä hoitoaikoja hukkaan!

Eipä oo kyseessä mikään keskussairaala vaan yksityinen sairaala jossa on kyllä oma hoitaja lapselle varattu ja aikaa, puhelinkin keksitty kummiskin.. ja toisekseen, oon rv37 raskaana, kohta tulee eteen se, että joka tapauksessa miehen on mentävä pojan kanssa kahden, väliäkö sillä tapahtuuko se nyt vai kuukauden päästä..?

:hug: Ehkäpä tämä on ihan hyvä herätys miehellesi. :hug: Elähän turhaan itke, kuivaa kyyneleet :hug: Meillä mies selvästi arastaa lääkkeitten kanssa pulaamista. Nyt pyysi päästä mukaan pojan astmatutkimuksiin. :) Tästä se alkaa, ehkäpä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:
:hug: Ehkäpä tämä on ihan hyvä herätys miehellesi. :hug: Elähän turhaan itke, kuivaa kyyneleet :hug: Meillä mies selvästi arastaa lääkkeitten kanssa pulaamista. Nyt pyysi päästä mukaan pojan astmatutkimuksiin. :) Tästä se alkaa, ehkäpä.

:hug: Eiköhän tää tästä. Ensimmäistä kertaa ikinä vaan olen pois kun lapsella lääkäri ym. niin tää on vaikeeta. Toivottavasti sillä olis kaikki kunnossa!

Minusta kumminkin nää asiat kuuluu molemmille ja liian pitkä aika on kulunut kun yksin olen lapsen hoitanu. Nyt kumminkin toinen tulossa ja työtä tuplamäärä, pakko alkaa jakamaan näitä hommia ja asioita miehen kanssa niin että molemmat on ajan tasalla pojan sairaudessa ja muissa asioissa.

No, minullakin otti koville kun ensimmäistä kertaa jäin pois lapsen osastokäynniltä, vaikka isä osallistuu siinä missä minäkin :ashamed:

Meillä on pääasiassa niin, että minä täytän dosetin ja mies useammin antaa lääkkeet, mutta tässäkin on vaihtelua. Mä teen lääkelistoja ja hoidan byrokratiapuolta enemmän, mutta muuten mies on kyllä lapsen tilanteen tasalla jne. Tosin en oo ihan varma, että muistaako se milligrammalleen lääkkeiden määrät jos niitä joku kysyy, mutta kyllä se sen tietää että onko niihin tullut muutoksia vai ei.

Ja kyllä ne asiat kuuluu molemmille minunkin mielestäni. Mutta on se vaan silti vaikeaa astua itse tyynesti sivuun :ashamed: Nytkin tekis mieli lähteä mukaan lääkäriin, vaikka kotona on tuo 2-viikkoinenkin :|

Meillä minä käyn pääsääntöisesti, mutta mies kyllä tietää kaiken. Olen pyytänyt aina lääkäriltä/neuvolasta yms. paikasta printin siitä, mitä on sillä käynnillä kirjoitettu lapsen sairaskertomukseen. Näin tieto siirtyy tarkasti ja mies ei ole ihan pihalla, kun silloin tällöin joutuu käymään lapsen kanssa neuvolassa tai lääkärissä. Suosittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Nytkin tekis mieli lähteä mukaan lääkäriin, vaikka kotona on tuo 2-viikkoinenkin :|

Arvaa kuka lähti lapsen kanssa vastaanotolle mukaan kolmeviikkoisen vauvan ja hemmetin kipeän sektiohaavan kanssa :ashamed: :snotty:

Mutta siis mulla kyllä mies tietää lääkkeet kun ne on nyt pysyneet samana pitkään ja lääkekortti on jääkaapin ovessa. Sen sijaan mitään ei koskaan muista kysyä tai sanoa vastaanotolla |O |O |O
ja byrokratiapuoli on kokonaan mun hoidossa siksi kun muuten homma vaan ei hoidu mitenkään kun joku ei muista mitään, eikä "kerkeä" mitään jne :headwall:

:hug: :hug:

Meillä mies kyllä tietää lääkkeet ym mutta byrokratian ja aikataulutuksen yms hoidan minä. Jotenkin selkeämpää kun tietää oman kirjanpitonsa ja missä mennään. Lisäksi ammattini puolesta meidän ollut helpompi jakaa asiat näin, että minä kuljen lapsen kanssa ja kerron sitten miehelle. Tosin kuntoutukseen lähdetään kahdeksi päiväksi ja otetaan nyt mieskin mukaan kun osastolla aina kyselevät, että osallistuuko isäkin lapsen hoitoon. :whistle: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:

:hug: Eiköhän tää tästä. Ensimmäistä kertaa ikinä vaan olen pois kun lapsella lääkäri ym. niin tää on vaikeeta. Toivottavasti sillä olis kaikki kunnossa!

Minusta kumminkin nää asiat kuuluu molemmille ja liian pitkä aika on kulunut kun yksin olen lapsen hoitanu. Nyt kumminkin toinen tulossa ja työtä tuplamäärä, pakko alkaa jakamaan näitä hommia ja asioita miehen kanssa niin että molemmat on ajan tasalla pojan sairaudessa ja muissa asioissa.

Aika jännä että kuitenkin pitää toinen lapsi saada, vaikka mies ei osallistu ensimmäisenkään hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä :

Eipä oo kyseessä mikään keskussairaala vaan yksityinen sairaala jossa on kyllä oma hoitaja lapselle varattu ja aikaa, puhelinkin keksitty kummiskin.. ja toisekseen, oon rv37 raskaana, kohta tulee eteen se, että joka tapauksessa miehen on mentävä pojan kanssa kahden, väliäkö sillä tapahtuuko se nyt vai kuukauden päästä..?

Sairaaloissa opetetaan mielellään kummallekin vanhemmalle sairaan lapsen hoitoa! Sehän on ihan normaalia! Ja tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja eionnistunutlainaaminen:
Pointtini oli siis....Aika jännä että kuitenkin pitää toinen lapsi saada, vaikka mies ei osallistu ensimmäisenkään hoitoon.

No osallistuuhan se, siellä se on nytkin sairaalassa ja olen soitellu ja hyvin on menny. Eikö oo jännä juttu :whistle:

Muuten, minusta ei ole mitenkään outoa että nämä erityiset jää toisen vanhemman "kontolle". Kun on sairaalakäyntejä todella paljon ja isä on palannut töihin ja äiti edelleen äitiyslomalla, niin kyllä se pian kääntyy siihen "äiti hoitaa". Lisäksi nuo Kelan ym. tahojen paperisotasekamelskat vaativat aikaa ja paneutumista ja se kotona oleva osapuoli monesti saa ne itselleen.. Tämä ihan tämmöinen yleinen huomio ja selvitystä näille arvostelijoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Nytkin tekis mieli lähteä mukaan lääkäriin, vaikka kotona on tuo 2-viikkoinenkin :|

Arvaa kuka lähti lapsen kanssa vastaanotolle mukaan kolmeviikkoisen vauvan ja hemmetin kipeän sektiohaavan kanssa :ashamed: :snotty:

Meillä vaan on se huono puoli, että vastaanotolle on matkaa sen reilu 120 kilometriä :| Jos olis lähempänä, niin mentäis varmaan taas porukalla :D

Kyllä mä ajattelin ens viikolla lähteä tuon vauvan kanssa Helsinkiin kaksistaan, kun mun pitäis mennä maksaryhmän kokoukseen, eikä noin pientä viitsi hoitoon jättää niin moneksi tunniksi :ashamed:

Meillä mies hoitaa lasten lääkitykset ja poli- , päivystys- ja kontrollikäynnit siinä missä minäkin. Ei ongelmia ja se on mulle edellytyskin. Täysin pystyn luottamaan, että asiat hoituvat.

Meillä kaksi astmalasta, joilla infektiokierre ja korvaongelmia.

Yhteistyössä