Sairaanhoitajia tai lähäreitä? kysyttävää!

  • Viestiketjun aloittaja hoitoapuri
  • Ensimmäinen viesti
hoitoapuri
Kun otetaan INR ja määritetään uusi annostus niin jaetaanko se vaan sit dosettiin?
Jos tänä aamuna otettu INR aamulla niin jaetaan se tiistain kohdalle sattunut annos vaik 1,5 tabl. tälle päivälle ja siitä eteenpäin kuten ohjeessa ensi maanantaihin saakka?
 
"Wieras"
Jos uusi ohje tulee ennenkuin potilas on marevanin tänään saanu, se muutetaan ohjeen mukaiseksi. Mutta yleensähän ne tulokset tulee vasta iltapäivällä, ja marevan on jo menny, sitten aletaan huomisesta ohjeen mukaan.
 
Omalla työpaikalla marevan annetaan kolmen aikaan iltapäivällä joten ehtii tulla tulokset siihen mennes ja ehtii muuttaa heti samalle päivälle oikian annostuksen jos muutoksia on tullu. Lääke jaetaan yleensä valmiiksi silleki päivälle jona inr otetaan ja tarpeen mukaan sitte muutetaan.
 
"xXx"
Meillä jaetaan Marevanit dosettiin INR:n ottopäivänä vanhan ohjeen mukaan, muutokset käydään tekemässä tarvittaessa. Aina kun ei muutosta tule. Jos kovasti odotettavissa annostuksen heittelyä, esim hoidon aloitusvaiheessa, jaetaan vain seuraavaan INR- ottopäivään saakka. Ja mikäli muutos on samalle päivälle mutta asiakas Marevanin jo ottanut, annos tasataan viikkotasolla niin että kokonaismäärä viikossa täsmää. Tämä kotihoidossa, osalla voi olla vaikka kuukauden lääkejako kerralla. Pääsääntöisesti Marevanit on jaettu kaikkiin dosetteihin samalla ohjeella ja tosiaan muutetaan tarvittaessa.
 
hoitoapuri
Eli asiakas saa nyt tänään uudella ohjeella marevaninsa ensi maanantaihin saakka. Sitten tiistaina uusi määritys ja uusi annostus (jos annostus ees muuttuu). Menikö oikein? :D
 
Voi aikoja, voi tapoja
En enää uskalla mennä sairaalaan.

Kysyvätkö hoitajat nykyään netin keskustelupalstoilla ohjeita mitä lykkäävät potilaiden suuhun

Ei ihme, että hoitajia ei näy sairaalassa, kun kaikki istuvat kansliassa ja googlettavat ja tekevät kokeilujaan potilaiden kustannuksella.

Itse en ole hoitoalalla, mutta työssä, jossa tarvitsee välillä kysyä neuvoa, kysyn työkaverilta tai esimieheltä, en keskustelupalstalta, jossa kuka tahansa tallukka virtanen voi esittää vaikka minkä sortin lääkäriä
 
En enää uskalla mennä sairaalaan.

Kysyvätkö hoitajat nykyään netin keskustelupalstoilla ohjeita mitä lykkäävät potilaiden suuhun

Ei ihme, että hoitajia ei näy sairaalassa, kun kaikki istuvat kansliassa ja googlettavat ja tekevät kokeilujaan potilaiden kustannuksella.

Itse en ole hoitoalalla, mutta työssä, jossa tarvitsee välillä kysyä neuvoa, kysyn työkaverilta tai esimieheltä, en keskustelupalstalta, jossa kuka tahansa tallukka virtanen voi esittää vaikka minkä sortin lääkäriä
Mä oon hoitoalalla töis ja kyllä neuvoja kysytään työkavereilta tai soitetaan tk:seen/päivystykseen. Ei todellakaa ettitä tietoa keskustelupalstalta. Omalla työpaikalla on vuosikymmeniä hoitoalalla töis olleita hoitajia joilla hyvä tietämys lääkkeistä joten heidän tiedoillaan mennään jo pitkälle.
 
viieras
En enää uskalla mennä sairaalaan.

Kysyvätkö hoitajat nykyään netin keskustelupalstoilla ohjeita mitä lykkäävät potilaiden suuhun

Ei ihme, että hoitajia ei näy sairaalassa, kun kaikki istuvat kansliassa ja googlettavat ja tekevät kokeilujaan potilaiden kustannuksella.

Itse en ole hoitoalalla, mutta työssä, jossa tarvitsee välillä kysyä neuvoa, kysyn työkaverilta tai esimieheltä, en keskustelupalstalta, jossa kuka tahansa tallukka virtanen voi esittää vaikka minkä sortin lääkäriä
No sit et mee
 
vierailija
En enää uskalla mennä sairaalaan.

Kysyvätkö hoitajat nykyään netin keskustelupalstoilla ohjeita mitä lykkäävät potilaiden suuhun

Ei ihme, että hoitajia ei näy sairaalassa, kun kaikki istuvat kansliassa ja googlettavat ja tekevät kokeilujaan potilaiden kustannuksella.

Itse en ole hoitoalalla, mutta työssä, jossa tarvitsee välillä kysyä neuvoa, kysyn työkaverilta tai esimieheltä, en keskustelupalstalta, jossa kuka tahansa tallukka virtanen voi esittää vaikka minkä sortin lääkäriä
Onko tarvetta?
 
vierailija
En enää uskalla mennä sairaalaan.

Kysyvätkö hoitajat nykyään netin keskustelupalstoilla ohjeita mitä lykkäävät potilaiden suuhun

Ei ihme, että hoitajia ei näy sairaalassa, kun kaikki istuvat kansliassa ja googlettavat ja tekevät kokeilujaan potilaiden kustannuksella.

Itse en ole hoitoalalla, mutta työssä, jossa tarvitsee välillä kysyä neuvoa, kysyn työkaverilta tai esimieheltä, en keskustelupalstalta, jossa kuka tahansa tallukka virtanen voi esittää vaikka minkä sortin lääkäriä
Onhan aloittaja voinut kysyä asiaa vaikka omaisen roolissa. Toivottavasti ainakaan hän ei ole ollut tuolloin hoitoalalla. Nyt voi toki asia olla eri, kun kuitenkin on 8v vanha aloitus...

Ja onneksi nykyään on pikamittarit, jotka soveltuvat melko monelle, ettei suoninäytteitä tarvi enää ottaa niin tiehään. Saa heti soitettua saikulle, miten annos muutetaan, jos näyttää arvot sellasilta.
 
vierailija
Onhan aloittaja voinut kysyä asiaa vaikka omaisen roolissa. Toivottavasti ainakaan hän ei ole ollut tuolloin hoitoalalla. Nyt voi toki asia olla eri, kun kuitenkin on 8v vanha aloitus...

Ja onneksi nykyään on pikamittarit, jotka soveltuvat melko monelle, ettei suoninäytteitä tarvi enää ottaa niin tiehään. Saa heti soitettua saikulle, miten annos muutetaan, jos näyttää arvot sellasilta.
 
vierailija
melkoista peliä ja ihmiset nappuloina
Hetkinen nyt olet kääntänyt kaiken päälaelleen. Ikään kun lääkärit ja hoitajat olisivat itse paholaisesta ja potilas vain yksi koekaniini kaikkien muiden koekaniinien joukossa.
Kyllä hoidon onpa se sitten terapiaa, lääkkeitä, tutkimuksia, kirurgisia toimenpiteitä etc ensisijainen ja se tärkein tehtävä on auttaa potilasta/asiakasta.
 
vierailija
Mä oon hoitoalalla töis ja kyllä neuvoja kysytään työkavereilta tai soitetaan tk:seen/päivystykseen. Ei todellakaa ettitä tietoa keskustelupalstalta. Omalla työpaikalla on vuosikymmeniä hoitoalalla töis olleita hoitajia joilla hyvä tietämys lääkkeistä joten heidän tiedoillaan mennään jo pitkälle.
Mut heillä voi mennä jo systeemit sekaisin😲
 

Yhteistyössä