Sairaanhoitajaksi aikuiskoulutuksella?

• Viestiketjun aloittaja "kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
"kiinnostunut"
Opiskeleeko kukaan, tai onko muuta tietoa asiasta? Miten koulutus käytännössä tapahtuu? Onko paljon etä/lähiopiskelua? Minkälaisia/tasoisia tehtäviä, paljon? Saako lähihoitajan tutkinnosta mitään luettua hyväksi?

"vieras"
Monimuotokoulutuksena nuo järjestetään eli paljon etätehtäviä, learnlincin ym. ohjelman kautta kursseja ja seminaareja. Muutama lähipäivä kuukaudessa. Lähihoitaja -opinnoista ei tule hyväksilukua, kun on eri koulutustason koulutus. Esim. sosionomi -opinnoista hyväksiluvut tulee kieliin ym. perusaineisiin, koska on saman tason koulutus.

s h t h
[QUOTE="vieras";22671698]Monimuotokoulutuksena nuo järjestetään eli paljon etätehtäviä, learnlincin ym. ohjelman kautta kursseja ja seminaareja. Muutama lähipäivä kuukaudessa. Lähihoitaja -opinnoista ei tule hyväksilukua, kun on eri koulutustason koulutus. Esim. sosionomi -opinnoista hyväksiluvut tulee kieliin ym. perusaineisiin, koska on saman tason koulutus.[/QUOTE]

HÖPÖ HÖPÖ, AMK-tunkinnossa istut koulussa kokoajan ja saat lh-tutkunnosta jos hyvin sattuu perushoidonharj.pois!

Itse olen käynyt nuorisopuolen, mutta meidän rinnalla oli aikuiskoulutusryhmä ja mielestäni olivat aika vähän lähiopetuksessa. Paljon etätehtäviä heillä oli. Meillä ei lähihoitajat saaneet hyväksilukuja. Myös ensimmäisen perushoidon harjoittelun tekivät, mutta pääsivät tekemään sen keskussairaalaan, kun muut olivat terveyskeskusten vuodeosastoilla.

s h t h
Itse olen käynyt nuorisopuolen, mutta meidän rinnalla oli aikuiskoulutusryhmä ja mielestäni olivat aika vähän lähiopetuksessa. Paljon etätehtäviä heillä oli. Meillä ei lähihoitajat saaneet hyväksilukuja. Myös ensimmäisen perushoidon harjoittelun tekivät, mutta pääsivät tekemään sen keskussairaalaan, kun muut olivat terveyskeskusten vuodeosastoilla.
Itse aik.puolen käynyt ja koulussa istutaan niinkuin nuorisopuoli! ja lh aik.

EJK
Kyllä voi opisikella sairaanhoitajaksi etä- ja monimuoto-opiskeluna. Eli mahdollistaa hyvin työssä käynnin opintojen ohella. Ainoastaan työharjoittelut, jotka kestävät monta viikkoa kerrallaan, vaativat hieman työssäkäyviltä järjestelyjä.

Lähihoitajaopinnoista ei tietenkään saa AMK-opiskelussa hyväksilukua, kun on alempi koulutustaso. Ainoastaan joissakin kouluissa tiedän, että esim. ensimmäinen perustason harjoittelun voi saada hyväksiluettua näyttökokeella, mutta ei siis mitään suoraan voi saada hyväksiluettua.

Itse aloitan tammikuussa aikuispuolen sh-opinnot. Meillä on 2 koulupäivää viikossa ja muuten opinnot suoritetaan tehtävien ja verkko-opintojen avulla. Tarkoitus on ainakin aluksi käydä samalla 100 prosenttisesti töissä koulun ohella. Teen etupäässä yövuoroja niin tämä onnistuu. Mutta harjoittelujen aikana olen sitten palkattomilla vapailla ja käytän vuosilomia. Omassa työssäni voin tehdä pari harjoittelua palkallisena.

"a.p"
Kiitos vastauksistanne! Te, jotka tässä koulutuksessa opiskelette/olette opiskelleet, saako vielä udella, että missä olette olleet töissä koulun ajan ja onko ollut vakipaikka? Onko jäänyt vapaata yhtään?

Minä siis itse aloitan vasta tammikuussa mutta meillä töissä on useampi moisen koulutuksen suorittanut. Ne jotka tekee päivävuoroa, olivat olleet 2 päivää koulussa ja 5 töissä eli käytännössä ei vapaata ole. Itse teen öitä niin saan nipistettyä muutaman vapaankin. Mutta ne menee takuulla tehtävien tekoon. Mulla itsellä on vakipaikka kotihoidossa. Muutama on opiskellut sijaisena ollessaan ja on sekin onnistunut.

Yhteistyössä