sairaan lapsen hoitotuki

Onko mulla mahdollisuus saada sairaan lapsen hoitotukea? Tytöllä atooppinen iho, maito- ja muna-allergia, sekä kaikki viljat paitsi kaura. Kysyin yhdeltä lääkäriltä mut se sanoi että vasta yli vuoden ikäiseltä lapselta jos on paha ihottuma.. Ei kai se iästä voi olla kiinni?? Tyttö on nyt 8kk!
 
toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2005 klo 23:20 vieras kirjoitti:
Onko mulla mahdollisuus saada sairaan lapsen hoitotukea? Tytöllä atooppinen iho, maito- ja muna-allergia, sekä kaikki viljat paitsi kaura. Kysyin yhdeltä lääkäriltä mut se sanoi että vasta yli vuoden ikäiseltä lapselta jos on paha ihottuma.. Ei kai se iästä voi olla kiinni?? Tyttö on nyt 8kk!
Kyllä se vaan on. Alle vuoden ikäisellä hoitotuen saanti allergian vuoksi on nykyisin lähes mahdotonta. Pitää olla sairaalajaksoja (valohoitoja) ja pahat iho- tai suolioireet. Maitoallergiaa ei oteta huomioon minkään ikäisenä. Vilja-allergia vasta vuoden iän jälkeen. Kelan ohjeitten mukaan nimittäin viljat eivät ole välttämättömiä alle vuosikkaalle. Muna on myös helposti pois jätettävä ainesosa. Eli teillä vaikuttaa vain nuo viljat ja atopia. Vuoden iästä lähtien voitte saada korkeintaan alimman tuen. Ja silloinkin viljojen välttämisen pitää jatkua vähintään puoli vuotta.
 
Juu, noin meillekin sanottiin kelassa viime kesänä.Pojalla on maitoallergia ja allergioiden selvittäminen kesken.Poika on nyt 1v 2kk.Maanantaina oltiin sairaalassa kun piti tehdä vehnäaltistus, ei onnistunu ku iho niin kauttaaltaan näpyillä.Jätetään porkkana ja päärynä kokeeksi pois ruokavaliosta.Ku sais ton vehnäaltistuksen tehtyä niin jos on vehnälle allerginen, vois saada lausunnon Kelalle.Maitoallergia ei paina paljo mitää, ainoastaan saatiin 75% korvattavuuden maidonkorvikkeeseen.Pitää olla 1v ja ainakin yksi kotimainen vilja-allergia plus muita allergioita.Pojalla atooppinen iho, periny sen multa......
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2005 klo 23:20 vieras kirjoitti:
Onko mulla mahdollisuus saada sairaan lapsen hoitotukea? Tytöllä atooppinen iho, maito- ja muna-allergia, sekä kaikki viljat paitsi kaura. Kysyin yhdeltä lääkäriltä mut se sanoi että vasta yli vuoden ikäiseltä lapselta jos on paha ihottuma.. Ei kai se iästä voi olla kiinni?? Tyttö on nyt 8kk!
Mun poika on sairastunut maitoallergiaan alle puol vuotiaana saatiin heti kela korttiin merkintä. Astma todettiin 8/2003 marraskuus saatiin siittä merkki.Hain lääkärin päätöksellä (8/2003) hoitotukea ja sain positiivisen päätöksen saman vuoden joulukuus. Ja nyt viime vuona lääkäri käski hakee korotettua ja myönnettiin 01/2005. Meillä on kaikki mahdolliset mutta se astma on melkein se painavin tauti jonka perusteella sen saa. Suosittelen puhumaan lääkärin kanssa. Olen itse huomannut sen että aina täytyy olla itse aktiivinen ja kysyä ja vaatia.
 

Yhteistyössä