Sairaan lapsen hoidon takia pois töistä..

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Lapsi sairaana, eikä hoitopaikkaa löydy..Tarhaan en tietenkään kipeää lasta vie.. Täytyy siis kaksi päivää olla töistä pois.. Juuri nyt on töissä niin kiirettä ja sijaisia vaikea saada, itsellä o nyt niin vaikea olo.. Tiedän, ettei ole muuta mahdollisuutta kuin olla pois töistä ja hoitaa lapsi kuntoon, mutta jotenkin on huono omatunto tms, kun sitten töissä joutuvat alkaa etsimään sijaista mulle.. On tämä niin vaikeaa. Ja tiedän kyllä, etten voi sille mitään, että lapsi sairastui, mutta silti.... otankohan työni liian vakavasti vai mitä... Kiitos että sain purkaa..

Meegos
Ihan samoilla ajatuksilla olin alkuviikon pois töistä kun poika oli vatsataudissa.. pojalla on ollut keväällä pari korvatulehdusta, keuhkoputkentulehdus, kuumeilua ja nuhaa ja nyt vatsatauti.. kyllä hävettää jo soitella töihin että taas ollaan sairaslomalla kun tiedän ettei sijaisia saada vaan mun työt jaetaan niille jotka ovat paikalla ja sitten siellä tehdään hikipäässä ylitöitä että hommat tulee tehtyä =(
Kyllä mustakin tuntuu tosi pahalta jäädä pois töistä mutta pakkohan se vaan on pieni hoitaa aina kuntoon ennen kun vie hoitoon..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Mulle oma lapsi on tärkein joten en murehtisi työjuttuja
Niin on mullekin lapsi tärkein ja koitan olla murehtimatta työjuttuja, mutta siltikin se välillä pyörii mielessä.. kai olen liian kilti, niin kuin sisareni tuossa ilalla mulle sanoi kun asiasta puhuttiin..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
ainoastaan lapsellesi olet korvaamaton
Näin ajattelen myös. Itsestään selvyys olisi, että lapsen kanssa jään kotiin enkä kyllä yhtään tuntisi omantunnon soimaavan. Se soimasi silloin, jos pitäisi työtä tärkeämpänä ja hommaisin sairaalle lapselle muun hoitajan..
tuo mainitsemani "hoitajaa ei löydy" tarkoitti sitä, ettei isovanhemmat tai isä pysty hoitamaan lasta omien töidensä takia, tai esim lapsen isä olemaan poissa töistä.

Se tuntuu aina yhtä hankalalta jäädä, mutta tuskin sitä kukaan muu sillä lailla ajattelee, taidat vaan olla aika tunnollinen ihminen. Eihän sinulla ole muita vaihtoehtoja kuin jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, joten miksi kantaa huonoa omatuntoa siitä? Kaikki vuorollaan ovat joutuneet jäämään kotiin lastenhoidon takia (et vain varmaan ole niin kiinnittänyt huomiota muiden poissaoloihin). Ei sitä niin kauan kestä sitä vaihetta, kun lapsella on enemmän sairastelua.

Yhteistyössä