Sairaalloinen synnytys- ja sektiopelko

Minä pelkään synnytystä ja sektiota niin paljon että meinaan pyörtyä pelkästä ajatuksesta. Synnytys on täysin poissuljettu vaihtoehto, ja siihen tuskin fysiikkani takia pystyisinkään.
Haluaisin nyt tietää että onko mitään mahdollisuutta että suunniteltu sektio tehtäisiin nukutuksessa? Sen tiedän että niitä on tehty mutta tehdäänkö niin vain jos puudutusta ei voi jostain syystä laittaa?
En kaipaa nyt mitään syyttelyjä, olen yrittänyt itse päästä sinuiksi asian kanssa mutta ei siitä tule mitään :'( Pelkään jopa vauvan puolesta koska joku kerta vielä pyörryn ja kaadun ajatellessani näitä asioita :(

Lily-Jane, en ole kun en ole käynyt vielä ensimmäisessäkään neuvolassa. Haluaisin vain tietää mahdollisuuksista ennen kuin alan kysellä ammattilaisilta. Tiedän että pelkooni ei enää tähän hätään ehdi tulla muutosta, kun olen ollut lapsesta asti tällainen että kaikki haavat ja kehontoiminnot heikottavat. Lastensaanti on elämäni suurin haave ja välillä jopa olen miettinyt etten pysty siihen tämän pelon takia, eli niin pahaa tämä on :/ Nyt ei onneksi voi enää perääntyä!

Nanna80, tiedän että selviän sektiosta mutta haittaa pahasti elämää kun oksettaa ja pyörryttää aina kun ajattelen asiaa. En myöskään halua saada traumoja koska haaveissa on toinenkin lapsi. Jos saisin lupauksen että sektio tehdään nukutuksessa, voisin rauhoittua.

neuvolas vaan rohkeesti ouhut asiasta. siletä osaavat ohjata sitten eteenpäin.
neuvoisin näin alkutaipaleella,ettet hirveesti miettis asiaa, sul on kuitenki viel aikaa sinne synnytykseen. nauti raskaudesta ja ihmistaimenen alusta masussas =)

Yhteistyössä