sairaalan eetu vauva

just katoin netistä ja itku taas tuli kun ajattelee miltä vanhemmista tuntuu :'( (muistan oman ajan kun tyttö joutui teholle)
Muistatteko onko sarjassa näytetty eetun syntymä? Minkä ikäinen eetu on, onko sitä kerrottu edes?
 
..
oudosti jää aina kesken ne keskostarinat. Mikä se oli se Heta vauva joka hoidon jatkuminen oli epä selvää ja seuraavassa jaksossa kannettiin kuolluttava vauvaa kylmiöön :O oliko se Heta?
 
Olen miettinyt
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
oudosti jää aina kesken ne keskostarinat. Mikä se oli se Heta vauva joka hoidon jatkuminen oli epä selvää ja seuraavassa jaksossa kannettiin kuolluttava vauvaa kylmiöön :O oliko se Heta?
ihan samaa... Voisivat "kertoa loppuun"
 
Jep
No mun mielestä tollaselta sarjalta ei voi odottaa mitään juonen jatkumista tai loppuraporttia siitä miten kävi.

Ne on ihan oikeita ihmisiä, ei mitään roolihahmoja, eikä ne oo antanu lupaa niiden elämän seuraamiselle eteenpäin. Jos ne ois halunnu että jatkoa seuraa niin ois ne varmaan ilmottanu kuvausryhmälle että juu tulkaas kuvaamaan sit huomennakin tätä juttua.

Annetaan ihmisten pitää yksityisyytensä. Se sarja kertoo sairaalan tapahtumista ja henkilökunnasta, ei yksittäisten ihmisten elämänkohtaloista.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
No mun mielestä tollaselta sarjalta ei voi odottaa mitään juonen jatkumista tai loppuraporttia siitä miten kävi.

Ne on ihan oikeita ihmisiä, ei mitään roolihahmoja, eikä ne oo antanu lupaa niiden elämän seuraamiselle eteenpäin. Jos ne ois halunnu että jatkoa seuraa niin ois ne varmaan ilmottanu kuvausryhmälle että juu tulkaas kuvaamaan sit huomennakin tätä juttua.

Annetaan ihmisten pitää yksityisyytensä. Se sarja kertoo sairaalan tapahtumista ja henkilökunnasta, ei yksittäisten ihmisten elämänkohtaloista.
No on niitten täytyny antaa lupa kuvaamiselle, siihen että ne ylipäätään näkyy telkkarissa...

Musta siinä ei ole mitään pahaa jos sitten kumminki kävis jotenki ilmi että miten ne vauvat siinä voi myöhemmin
 
Se
Alkuperäinen kirjoittaja no:
joka tapauksessa Heta voi olla hengissä ja dokkari antoi kuvan että vauva kuoli. Sekös se on vanhemmille kivempi vaihtoehto?
Ei siinä annettu kuvaa. Se vika on kyllä katsojassa jos luulee että koko sairaalassa ei voi olla muita vauvoja kuin se, jota näytettiin viime jaksossa.

Potilaat ja tilanteet vaihtuu jaksottain, ens kerralla seurataan jotain muuta.

 
Faktan sairaalaohjelmissa (tai siis niissä riskisynnytysjutuissa) on lopussa aina pieni infopätkä siitä, miten vauvat voivat. Tyyliin "Natasha on nyt 4 kk ikäinen ja kasvaa hyvin, toista sydänleikkausta ei ole tarvinnut tehdä " tai "Jeremy pääsi kotiin 9 vuorokauden iässä, hän kasvaa ja kehittyy normaalisti, toinen kaksosista valitettavasti menehtyi".
Tuollainen olisi hyvä saada myös Sairaalaan, se ei olisi liiallista kyttäämistä ihmisten elämään, mutta lopettaisi turhat spekulaatiot.
 
hoitaja
Nimenomaan sarja kertoo sairaalan arjesta siitä mitä hoitajat, lääkärit, lääkintävahtimestarit jne. tekevät ja kohtaavat siellä päivittäin EIKÄ potilaista ja heidän elämistään ja mitä heille kuuluu kuvausten jälkeen. Ihmiset vaan on niin uteliaita, että pitäsi saada tietää kaikki toisten ihmisten asioista varsinkin kun ehkä tapahtuu jotain kamalaa.
Sarjasta vielä semmonen pointti, että sitähän on kuvattu pitkän aikaa ja kaikesta kuvatusta materiaalista on sitten kerätty nuo jaksot eli esim. ketjussa mainitun Hetan viikon telkkarissa saama hoito on saattanu kestää vaikka kuukauden.
Ja palatakseni vielä siihen että pitää saada tietää miten lopulta kävi niin ei hoitajatkaan välttämättä tiedä miten jollekkin potilaalle loppujen lopuksi kävi. Potilaita on niin paljon ja heitä hoidetaan vain työvuorojen ajan. Jos esim. jää lomalle kun jollakin potilaalla, jota useammassa vuorossa hoitanut, jää hoito kesken, ei sitä lomalta palattua muista kysellä miten kävi tms. Eikä se oikeastaan juuri kiinnostakaan. Töissä ollaan töissä ja tehdään töitä ja vapaa-ajalla on ihan muuta ajateltavaa ja oma elämä, hoitohenkilökunnallakin. Onhan se kamalaa jos esim. vauva kuolee tms. eikä sitä toivo kenenkään kokevan, mutta sekin on osa elämää. Ja tässä Hetan tapauksessa, jos hän nyt menehtyi, ei sillä todellakaan pidä lähteä herkuttelemaan televisiossa, ihan jo omaistenkin tähden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Faktan sairaalaohjelmissa (tai siis niissä riskisynnytysjutuissa) on lopussa aina pieni infopätkä siitä, miten vauvat voivat. Tyyliin "Natasha on nyt 4 kk ikäinen ja kasvaa hyvin, toista sydänleikkausta ei ole tarvinnut tehdä " tai "Jeremy pääsi kotiin 9 vuorokauden iässä, hän kasvaa ja kehittyy normaalisti, toinen kaksosista valitettavasti menehtyi".
Tuollainen olisi hyvä saada myös Sairaalaan, se ei olisi liiallista kyttäämistä ihmisten elämään, mutta lopettaisi turhat spekulaatiot.
Tätä mäkin oon kaivannut..Ei tarvii seurata yhen ja saman lapsen/asiakkaan vaiheita sairaalassa,mutta tuntuu kurjalta kun kaikki jää kesken.

Sellanen loppukaneetti että Eetu voi hyvin ja kasvaa kotonaan....
Saisi mieli rauhan itelläkin.
Kun on suomalaisista kyse niin sitä samaistuu niin helposti.

Kai pitäis laittaa sarjan tekijöille vink vink...
Mä lopetin kattomisen kun mua harmitti se juur.On sekava,ei tuu selvyyttä miten käy...

 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Faktan sairaalaohjelmissa (tai siis niissä riskisynnytysjutuissa) on lopussa aina pieni infopätkä siitä, miten vauvat voivat. Tyyliin "Natasha on nyt 4 kk ikäinen ja kasvaa hyvin, toista sydänleikkausta ei ole tarvinnut tehdä " tai "Jeremy pääsi kotiin 9 vuorokauden iässä, hän kasvaa ja kehittyy normaalisti, toinen kaksosista valitettavasti menehtyi".
Tuollainen olisi hyvä saada myös Sairaalaan, se ei olisi liiallista kyttäämistä ihmisten elämään, mutta lopettaisi turhat spekulaatiot.
Tätä mäkin oon kaivannut..Ei tarvii seurata yhen ja saman lapsen/asiakkaan vaiheita sairaalassa,mutta tuntuu kurjalta kun kaikki jää kesken.

Sellanen loppukaneetti että Eetu voi hyvin ja kasvaa kotonaan....
Saisi mieli rauhan itelläkin.
Kun on suomalaisista kyse niin sitä samaistuu niin helposti.

Kai pitäis laittaa sarjan tekijöille vink vink...
Mä lopetin kattomisen kun mua harmitti se juur.On sekava,ei tuu selvyyttä miten käy...
Entäs jos vauva ei voi lainkaan hyvin, on edelleen hoidoissa ja kaikki kesken, tulevaisuus näyttää epävarmalta - pitääkö sekin kertoa että "katsoja saa mielenrauhan"? Pitääkö vielä sarjan loputtua palata kertomaan että mites siinä muuten sitten kävi?

Sarjassa jaetaan jopa saman päivän tapahtumia useaan jaksoon, joten seuraavassa jaksossa kuvattujen pätkien aikana tai edes jakson ulostulohetkellä ei vielä välttämättä ole tiedossa miten käy.
 
Jep
Eikös siinä just kuvata sairaalan henkilöstön arkea, johon nimenomaan kuuluu se että potilaita tulee ja menee, niitä hoidetaan, ja siirrytän seuraavaan. Ei henkilöstökään voi ruveta soittelemaan perään että nyt jäi kuules vähän mietityttämään että mites teiän perheelle sitten jatkossa kävi kun olitte täällä ensiavussa sillon parikuukautta sitten.

Kyllä niitä hoitsujakin varmaan jää joskus pohdituttamaan, mutta se kuuluu niiden ammattiin. Ja se sarja kertoo niiden työstä ja ammatista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Faktan sairaalaohjelmissa (tai siis niissä riskisynnytysjutuissa) on lopussa aina pieni infopätkä siitä, miten vauvat voivat. Tyyliin "Natasha on nyt 4 kk ikäinen ja kasvaa hyvin, toista sydänleikkausta ei ole tarvinnut tehdä " tai "Jeremy pääsi kotiin 9 vuorokauden iässä, hän kasvaa ja kehittyy normaalisti, toinen kaksosista valitettavasti menehtyi".
Tuollainen olisi hyvä saada myös Sairaalaan, se ei olisi liiallista kyttäämistä ihmisten elämään, mutta lopettaisi turhat spekulaatiot.
Tätä mäkin oon kaivannut..Ei tarvii seurata yhen ja saman lapsen/asiakkaan vaiheita sairaalassa,mutta tuntuu kurjalta kun kaikki jää kesken.

Sellanen loppukaneetti että Eetu voi hyvin ja kasvaa kotonaan....
Saisi mieli rauhan itelläkin.
Kun on suomalaisista kyse niin sitä samaistuu niin helposti.

Kai pitäis laittaa sarjan tekijöille vink vink...
Mä lopetin kattomisen kun mua harmitti se juur.On sekava,ei tuu selvyyttä miten käy...
Entäs jos vauva ei voi lainkaan hyvin, on edelleen hoidoissa ja kaikki kesken, tulevaisuus näyttää epävarmalta - pitääkö sekin kertoa että "katsoja saa mielenrauhan"? Pitääkö vielä sarjan loputtua palata kertomaan että mites siinä muuten sitten kävi?

Sarjassa jaetaan jopa saman päivän tapahtumia useaan jaksoon, joten seuraavassa jaksossa kuvattujen pätkien aikana tai edes jakson ulostulohetkellä ei vielä välttämättä ole tiedossa miten käy.

Joo,vois siihen laittaa,hoidot kesken!!
Mitäs siinä sitten.
Jokainen sen käsittää että osa jää kesken,osa kuolee jne.
Mutta ne jotka tiietään voisi laittaa,esim se Heta vauva,että on kotona ja kasvaa siellä.
Voi miten hyvä mieli tulisi katsojille!

Kun sitten harhaanjohtavasti tuleekin seuraavassa numerossa että vainajavauvaa kannetaan.Jollei se olekaan Heta!!
Aika ikävää omaisille kyllä.... :/
 
Tympeetä
että asialliseks tarkottettu keskustelu jälleen kerran meni plussalla riitelyks.
Kukaan ei varmasti tarkota että pitäis seurata niitä potilaita vaan sairaalan elämästähän se kertoo totta kai...

 
Niin varmasti
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Faktan sairaalaohjelmissa (tai siis niissä riskisynnytysjutuissa) on lopussa aina pieni infopätkä siitä, miten vauvat voivat. Tyyliin "Natasha on nyt 4 kk ikäinen ja kasvaa hyvin, toista sydänleikkausta ei ole tarvinnut tehdä " tai "Jeremy pääsi kotiin 9 vuorokauden iässä, hän kasvaa ja kehittyy normaalisti, toinen kaksosista valitettavasti menehtyi".
Tuollainen olisi hyvä saada myös Sairaalaan, se ei olisi liiallista kyttäämistä ihmisten elämään, mutta lopettaisi turhat spekulaatiot.
Tätä mäkin oon kaivannut..Ei tarvii seurata yhen ja saman lapsen/asiakkaan vaiheita sairaalassa,mutta tuntuu kurjalta kun kaikki jää kesken.

Sellanen loppukaneetti että Eetu voi hyvin ja kasvaa kotonaan....
Saisi mieli rauhan itelläkin.
Kun on suomalaisista kyse niin sitä samaistuu niin helposti.

Kai pitäis laittaa sarjan tekijöille vink vink...
Mä lopetin kattomisen kun mua harmitti se juur.On sekava,ei tuu selvyyttä miten käy...
Entäs jos vauva ei voi lainkaan hyvin, on edelleen hoidoissa ja kaikki kesken, tulevaisuus näyttää epävarmalta - pitääkö sekin kertoa että "katsoja saa mielenrauhan"? Pitääkö vielä sarjan loputtua palata kertomaan että mites siinä muuten sitten kävi?

Sarjassa jaetaan jopa saman päivän tapahtumia useaan jaksoon, joten seuraavassa jaksossa kuvattujen pätkien aikana tai edes jakson ulostulohetkellä ei vielä välttämättä ole tiedossa miten käy.

Joo,vois siihen laittaa,hoidot kesken!!
Mitäs siinä sitten.
Jokainen sen käsittää että osa jää kesken,osa kuolee jne.
Mutta ne jotka tiietään voisi laittaa,esim se Heta vauva,että on kotona ja kasvaa siellä.
Voi miten hyvä mieli tulisi katsojille!

Kun sitten harhaanjohtavasti tuleekin seuraavassa numerossa että vainajavauvaa kannetaan.Jollei se olekaan Heta!!
Aika ikävää omaisille kyllä.... :/
moni sai sen kuvan että vauva menehty. Mutta ymmärettäköön jos perhe ei halunnut kerrottavan jatkosta
 
vieras
Eikös just yks päivä joku sanonut tuntevansa Hetan, että elää ja kasvaa hyvin! Ja joku muu sanoi että hänen kaverinsa vauva menehtyi sinä päivänä siinä sairaalassa :(

Onneksi en ole kattonut koko ohjelmaa.
 

Yhteistyössä