Sainpa äsken melkoisen puhelun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hilja

Vieras
Ystäväni menee naimisiin syyskuussa. Nyt sitten kaaso (joka on myös hyvä ystäväni) soitti ja sanoi, että polttarit ovat huomenna. Ovat kuulemma tyttöjen kanssa sopineet niin, koska huominen on paras päivä, joka kaikille sopii. Minulle on unohdettu ilmoittaa koko asiasta. Vasta tänään olivat kuulemma tajunneet, että minutkin on laskettu mukaan porukkaan, siis maksumieheksi.

Sanoin, etten millään pääse töistä yhden päivän varoitusajalla ja matkaakin on n. 500km. Sitten tämä ystäväni alkoi tinkaamaan, että minun täytyy kuitenkin maksaa se70e, joka jokaiselle osallistujalle on laskettu. Sanoin, etten todellakaan maksa, johon tämä ystäväni sitten tuumasi, että teen heille todella törkeän tempun (MINÄKÖ???!) ja että onko tämä todellakaan sen arvoista, että ystävyytemme menee tässä. Sanoin, että minusta minun totaalinen unohtaminen polttariasioissa kertoo jo jotain "ystävyydestämme". Sitten sain luurin korvaani ja tekstarin perään "Tiedossa todella mukavat häät ystävien kesken...

Nyt harmittaa aivan älyttömästi. Eniten se, ettei minun olemassaoloani ole muistettu... :(

Aikamoista touhua polttariporukalta. :o Ja ihme ajankohta polttareille näin jussin aikoihin. Suurin osa kuitenkin menee viettää jussia torstaina mökeille tms. Ja en maksaisi minäkään jos en osallistuisi polttareihin.

Voi apua kuinka kurja tilanne. Uskon kuitenkin, että oli vain yhden moka, eivät varmasti kaikki sinua unohtaneet, olivat vain luulleet tämän yhden muistavan kutsua kaikki.

Hyvä kuitenkin ettet suostunut maksumieheksi.

Säästä se tekstari, voit tarvita sitä myöhemmin.

Ikävä tilanne, mutta onkohan kaasolla ollut liikaa paineita. Toivottavasti pääset pettymyksestä yli väliajalla ja häissä on sitten kuitenkin mukavaa. Luulisi, että ainakin morsian ymmärtää sinun kantasi.

Kyllä polttarit maksavat ihan älyttömiä nykyisin. Mä järkkäsin siskolleni kolme vuotta sitten polttarit ja jokainen maksoi 20? jolla kustannettiin ruoat kaikille ja siskoni kustannukset ko. päivänä. Jokainen maksoi tietysti omat kulunsa lisäksi, mihin nyt halusikaan osallistua. Pakko ei ollut osallistua mihinkään.

Itse sain myös kutsun syksyllä polttareihin. Muuten hyvä, mutta edes morsmaikku ei ollut ilmoittanut, että on menossa naimisiin. Tuli hiukan maksumies -fiilis.

Yritin soittaa eräälle toiselle polttareihin osallistuvalle, mutta hän ei vastannut. On varmaan töissä. Morsiammelle en todellakaan kerro koko asiasta. Hän on maailman ihanin ihminen, enkä halua hänelle ylimääräistä stressiä. Tosin saa nähdä, kertooko kaaso hänelle "totuuden".

Tuon tekstiviestin voisi todellakin säästää. Häihin kyllä menen, käsittääkseni sinne on kutsuttu paljon yhteisiä lapsuudenystäviämme, joten hauskaa tulee varmaan olemaan kaasosta huolimatta.

Ja toivon todellakin, että tilanne rauhoittuu. Onneksi häihin on vielä pitkä aika.

No sä et ole tehnyt mitään väärää. Oma on mokansa jos on unohtanut ilmoittaa ajoissa! Minusta tuntuu, että on unohdettu tahallaan ja sitte yritetään maksattaa muiden hauskanpito sinulla. Luullakseni on vain yhden unohdus, tuskin muut edes tietää ettei sinua ole kutsuttu.

Polttarit jäisivät minulta väliin enkä maksaisi senttiäkään, sen sijaan häihin menisin ihan takuulla, morsian on sinut sinne kutsunut eikä hänellä ole osaa eikä arpaa polttariporukan mokailuun ja syrjimiseen!

Valittettavan paljon on näitä nähty joissa mennään liiallisuuksiin tuon maksun kanssa ja halutaan maksumiehiksi,jos et pääse niin kai sinä maksat osuutesi ettei meidän osuus nouse :(
Törkeimmät sis kutsuu polttareihinsa mutta ei häihin ja vielä kehtaavat sen mainostaa ääneen jolloin kyllä sanovat senkin että häälajalla heitä saa jokatapauksessa muistaa vaikka ei häihin kutsuttukkaan,ja jos nyt joku peruuttaa häihin tulonsa niin katsotaan sitten jos teidät varapaikalle

Alkuperäinen kirjoittaja törkeää:
Säästä se tekstari, voit tarvita sitä myöhemmin.

Ikävä tilanne, mutta onkohan kaasolla ollut liikaa paineita. Toivottavasti pääset pettymyksestä yli väliajalla ja häissä on sitten kuitenkin mukavaa. Luulisi, että ainakin morsian ymmärtää sinun kantasi.

Näin. Älä anna "ystäviesi" pilata sinun ja morsiamen välejä, menet häihin normaalisti. Todella huonoa käytöstä sinua kohtaan.

Mulla meni ystävyys poikki samantapaisen jutun takia, minulle ei tuollaisia vihaisia viestejä laiteta ja piste. Tämä tyyppi sanoi hyvästit jo viestissä (30e takia )
en ole soitellut, moikannut tms hänen ystävyytensä ei ole minun arvoiseni.

Ja sinä ET maksa tuota, et ole itse tehnyt mitään väärää, eikä sinun kuulu mitään maksaakkaan kerran et osallistu (sinut unohdettiin) tuollaisella varoitusajalla vielä, huhhuh...

ja jos tuollaisen takia ystävyys menee, niin eipä ole kovin kummoinen ystävä.. Samaa minä ajattelin, että jos 30 euroa takia ystävyyden katkaisee niin antaa mennä vaan

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Törkeimmät sis kutsuu polttareihinsa mutta ei häihin ja vielä kehtaavat sen mainostaa ääneen jolloin kyllä sanovat senkin että häälajalla heitä saa jokatapauksessa muistaa vaikka ei häihin kutsuttukkaan,ja jos nyt joku peruuttaa häihin tulonsa niin katsotaan sitten jos teidät varapaikalle

Ai onko susta törkeetä kutsua polttareihin jos ei sitten "pääse" häihin? Mun miehen polttareissa esim. oli MONTA semmoista joita ei häihin kutsuttu. Itse maksettiin häämme ja olisi ollut liikaa porukkaa jos esim. miehen koko sählyjoukkue (puulaakiporukkaa) ja entiset naapurit ja luokkatoverit olisi kutstuttu mukaan ja suoraan sanoen aika kiusallista, jos esim. mun ex hoito olisi ollut häissä... Mutta taas sitten polttareissa on sen kivempaa mitä enemmän porukkaa ja just tuollainen pelikaverit-porukka saa jo ties mitä aikaan ja osallistumismaksu per nokka jäi vain pariin kymppiin vaikka nuokin teki ties mitä värikuulasotia ja muita.

Toisaalta hääkutsuista päättää morsiuspari, polttarikutsut ainakin meillä meni ihan puhtaasti kaasojen ja bestmanin kautta ja yhdessä sitten muiden kavereiden kanssa olivat miettineet, että ketä kutsutaan.

Mutta lahjaa nyt ei mielestäni voi odottaa kuin hääjuhliin kutsutuilta ja ennenkaikkea paikalle SAAPUVILTA!

No niin, sain erään toisen osallistujan kiinni. Hän tiesi, että minut oli unohdettu ja oli siitä hyvin pahoillaan. Olivat sopineet, että kaaso hoitaa asian ja soittaa minulle, mutta tuosta maksuasiasta hän ei tiennyt. Lupasi puolustaa minua morsiammelle jos kaaso alkaa asiasta vinkumaan. Tämä kaaso on kuulemma ollut aivan hulluuden partaalla järkätessään polttareita.

Yhteistyössä