Sainkohan Heseltä ruokamyrkytyksen?

Siskon kanssa käytiin toissapäivänä ostoksilla ja sisko tarjos mulle kanawrapin, itse söi jotain muuta. Eilinen meni sitten oksennellessa ja ripuloidessa :x :x Ja tosi heikko olo, tais olla kuumettakin. Ja se kanawrap.. puolet söin eilen iltapalaksi, jääkaapissa toki säilytin. Mitään muuta outoa en syönyt, eikä kellään muulla perheestä ole tätä samaa.

Oiskohan salmonella? n. 12 h sisään alkoi oireet.

Ei oikein pää toimi kunnolla, heikottaa ja mahassa vielä vähän kiertää :x

Siis miä luulen saaneeni muutama viikko sitten mäkistä ruokamyrkytyksen
Kauhea ripuli, joka kesti melkein 2 viikkoa, heikotusta, kuumetta, ihmeellinen olo
Muutaman päivän päästä alko vatsaan koskee niin paljon, et piti käydä lääkärissä

Toivottavasti on vaan vatsatauti tai jotain ja menee pian ohi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Siis miä luulen saaneeni muutama viikko sitten mäkistä ruokamyrkytyksen
Kauhea ripuli, joka kesti melkein 2 viikkoa, heikotusta, kuumetta, ihmeellinen olo
Muutaman päivän päästä alko vatsaan koskee niin paljon, et piti käydä lääkärissä

Toivottavasti on vaan vatsatauti tai jotain ja menee pian ohi :hug:
Ottiko ne sulta mitään kokeita, että oisko ruokamyrkytys? Mietin vaan että jos salmonellaa tms. on niin en voi oikein lapsillekaan laittaa ruokaa..

vieras
ruokamyrkytys tulee tunnin sisällä ruuan nauttimisesta.. salmonella taas vähän myöhemmin.. salmonella on pidempiaikainen ystävä, ruokamyrkytyksen oireet eivät kauhean kauan kestä...

Ei oo wrapit tallella, harmi kun en hoksannut.. Ja pitäis varmaan soittaa terv.keskukseen, että veis näytteen.

Onneksi lapsilla ei ainakaan vielä ole näkynyt oireita mistään, keskimmäinen sanoi eilen että "äiti mä en ainakaan tuu yhtään sun lähelle kun sulla on bakteeri" :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ruokamyrkytys tulee tunnin sisällä ruuan nauttimisesta.. salmonella taas vähän myöhemmin.. salmonella on pidempiaikainen ystävä, ruokamyrkytyksen oireet eivät kauhean kauan kestä...
Niin mut tuohan riippuu myrkytyksestä.. Listeria voi tulla viikkojen päästä, salmonellalla tais olla jotain 6-20h se aika. Ja jotkut tulee vieläkin hitaammin.

Sitä mietinkin että jos on salmonella tai vastaava, en pääse kouluunkaan ennen kuin on parantunut. :(

pah
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mut tuohan riippuu myrkytyksestä.. Listeria voi tulla viikkojen päästä, salmonellalla tais olla jotain 6-20h se aika. Ja jotkut tulee vieläkin hitaammin.

Sitä mietinkin että jos on salmonella tai vastaava, en pääse kouluunkaan ennen kuin on parantunut. :(
Mietihän myös edellisten päivien syömiset, voihan se myrkytys tulla jostain muustakin kuin siitä wrapista...

Yhteistyössä