Sainko keskenmenon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nina 20v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nina 20v

Vieras
Suunnilleen 10 viikkoa sitten, otin e-pillerin yli sen 12h myöhässä. Kyseessä oli eka pilleririvi (kolmas päivä), mutta aloitin sen heti edellisen jälkeen "putkeen". Terveydenhoitaja käski seurata tilannetta ja syödä vielä yhden levyllisen heti tämän jälkeen (koska tarkoituksena ei ole juuri nyt tulla raskaaksi). Noh, niin sitten tein.

Näinä kuukausina olen tuntenut todella vahvaa väsymystä, mahani on reistaillut oikeen kunnolla ja mielialatkin vähän heitelleet. Otin viimeviikolla sitten viimeisen pillerini ja jäin odottelemaan kuukautisia. Viidentenä päivänä ne sitten alkoivat ja olin ihan.. onnellinen siittä. Koko päivän alaselkääni ja alavatsaani on särkenyt tavallista enemmän ja vuoto on todella runsasta. Vähän on myös kuumeinen olo. Siiten vessassa käydessäni huomasin siteeseeni tulleen todella suuren reilut 5cm jotenkin.. ihan " suonikkaan lihapalan" :( Säikähdin todella pahasti.. Tämän jälkeen on tullut vielä lisää moisia, ei niin suuria kylläkään.

Mikäli olen ollut raskaana, en tosiaankaan ole elänyt sen mukaan. Nuo e-pillerit, alkoholin käyttö ja satunnainen tupakointi. Mietinkin täytyisikö nyt mennä vaan lääkäriin vai "seurata" rauhassa tilannetta..

Olemme puhuneet avopuolisoni kanssa lapsien hankkimisesta ja odotammekin innolla, että meillä on sitten joskus tarpeeksi vakaa ja turvallinen elämä tarjota pienokaiselle.

Sullahan on voinut olla keskenmeno. Noista isommista palasista päätellen ainakin vois kuvitella niin.. Ja mitä aikaisemmassa vaiheessa se tapahtuu, sitä vähemmän tavaraa luonnollisesti on pois tulossa.
Mulla oli keskenmeno rv 8 ja isoja palasia yms. (en uskaltanu edes katsoa) tuli paljon eka päivän aikana. Mulla ei ole mitään jälkitarkastuksia, vaan teen raskaustestin noin 6 viikon kuluttua (ei aiemmin) keskenmenosta. Jos testi silloin positiivinen, on mentävä tarkastukseen, koska on mahdollista että kaikki raskausmateriaali ei ole poistunut tai että on uudelleen raskaana.
ja tietty jos tulee pahan hajuista vuotoa, kuumetta tms. on se merkki tulehduksesta jolloin mentävä lääkäriin.

Yhteistyössä