Sain ylennyksen, kaveri pisti välit poikki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
Ollaan samassa työpaikassa. En koskaan halunut keskustella työasioista vapaa-ajalla.
Olen ollut välillä esimiehen apulaisen sijaisena. Kaveri jo silloinkin kyseli kaikenlaista, mutta aina vastasin etten halua keskustella työasioista. Nyt siirryn esimiehen apulaisen paikalle toistaiseksi. Tästä esimies ilmoitti palaverissa.
Kaveri suuttui kun otin kyseisen tehtävän vastaan. Sanoi vaan ettei olla enää kavereita.

Olen ollut aikaisemmin toisessa työpaikassa jossa oli työkaveri joka on ollut lähempänä esimiestä, mutta ei tullut mieleenkään pistä välit poikki vaikka en ollut "hänen tasolla". Ja hänen kanssa ollaan vieläkin kavereita vaikka vaihdoin työpaikan.

Oletko nyt kaverin esimiehen apulainen? Jos olet, niin etääntyminen voi olla järkevää. Itse en ainakaan haluaisi olla esimieheni kanssa tekmisessä vapaa-ajalla enkä haluaisi, että hän tietää liikaa yksityisasioistani.

Mikä ihme on esimiehen apulainen? Joku pomon henkilökohtainen juoksutyttö/-poika vai? Ei kuulosta kovinkaan ylevältä. Onko sinulla edes sen enempää päätösvaltaa kuin muilla esimiehen alaisilla?

Ja joo, esimiehen ja alaisen ystävyyssuhteet on vähän kinkkinen juttu, mutta tuosta sinun tittelistäsi ei kyllä ota selkoa, oletko edes mikään esimies.

Yhteistyössä