Sain töitä, johon pitää pukeutua siististi. Miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Työmyyrä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Työmyyrä";29214753]Toimistotyötä sain, mutta unohdin kysyä miten pitää pukeutua. Sanottiin vain että siististi.[/QUOTE]

Mulla on työvaatteeksi sellaisia siistejä housuja, mustia, harmaita, ym. neutraalin värisinä, vähän kuin nämä Esprit - Toimistohousut, 32 tuumaa - netistä Online Shopista ja talveen villakankaisempia. Usein mulla on samasta kankaasta myös jakku. Saatan pitää joko ns. pukeutumispaitoja eli sellaisia ohuempia paitoja jakun kanssa, tai jotain neuletta tai muuta siistiä paitaa, paitapuseroa ilman jakkuakin.
On yksi setti, jossa on kaikki: hame, housut ja jakku. Paidat ovat mulla joko valkoisia/luonnonvalkoisia tai värikkäämpiä, turkooseja tms. Tämähän riippuu omista väreistäsi. Itse olen punaruskeatukkainen, ruskeasilmäinen ja vaaleaihoinen.
Kesällä pidin myös mekkoja ja jakkua. Mekot sellaisia siistejä, ei mitään kukkamekkoja tai rantamekkoja. Desigualia olen kyllä kelpuuttanut töihin.
Olen tiedottaja isossa yrityksessä.
Sulle suosittelisin jotain yksiä tai kaksia perushousuja, ei farkkuja, ja päälle siisti neule tai paita. Niillä pääset alkuun. Katso miten muut pukeutuvat, ja osta jakku.

Mulla on työvaatteeksi sellaisia siistejä housuja, mustia, harmaita, ym. neutraalin värisinä, vähän kuin nämä Esprit - Toimistohousut, 32 tuumaa - netistä Online Shopista ja talveen villakankaisempia. Usein mulla on samasta kankaasta myös jakku. Saatan pitää joko ns. pukeutumispaitoja eli sellaisia ohuempia paitoja jakun kanssa, tai jotain neuletta tai muuta siistiä paitaa, paitapuseroa ilman jakkuakin.
On yksi setti, jossa on kaikki: hame, housut ja jakku. Paidat ovat mulla joko valkoisia/luonnonvalkoisia tai värikkäämpiä, turkooseja tms. Tämähän riippuu omista väreistäsi. Itse olen punaruskeatukkainen, ruskeasilmäinen ja vaaleaihoinen.
Kesällä pidin myös mekkoja ja jakkua. Mekot sellaisia siistejä, ei mitään kukkamekkoja tai rantamekkoja. Desigualia olen kyllä kelpuuttanut töihin.
Olen tiedottaja isossa yrityksessä.
Sulle suosittelisin jotain yksiä tai kaksia perushousuja, ei farkkuja, ja päälle siisti neule tai paita. Niillä pääset alkuun. Katso miten muut pukeutuvat, ja osta jakku.

Mikä vika farkuissa?

[QUOTE="Työmyyrä";29214805]Mikä vika farkuissa?[/QUOTE]

En suosittele, jos on käsketty pukeutua siististi. Ainakaan ennen kuin näkee, mitä muilla on päällä. On mullakin joskus harvoin farkut töissä (jakun kera), mutta mulla on omassa vaatekaapissa aina myös vara-asu, eli housut, jakku, ylimääräisiä sukkiksia, kesällä joku kiva mekko, jos joudun yllättäen tilanteeseen, jossa farkut on liian casual.

Se riippuu niin paljon, mikä firma se on, ja mikä tehtävä. Jos on joku pienen autoliikkeen toimistotyö, niin ehkä ne farkutkin käy, jos on siistit. Mutta jos on valtion virasto, tai joku isompi konservatiivinen firma, niin miehetvovat puku päällä ja naiset jakkupuku.

[QUOTE="Työmyyrä";29214805]Mikä vika farkuissa?[/QUOTE]

Riippuu ihan työtehtävästä mutta joissakin sellaisissa missä ollaan paljon asiakkaiden kanssa tekemisissä farkut ovat liian casual.

Itse teen toimistotöitä paikassa johon asiakkailla ei ole pääsyä joten normaalina päivänä porukalla on päällä kaikkea farkuista ja verkkareista pikkutakkiin ja kauluspaitaan. Sit jos on asiakastapaaminen niin kaikki osaa skarpata hiukan.

Sinuna laittaisin ens alkuun päälle suorat housut, paitapuseron, päälle vaikka neuleliivin, neuletakin tai jakun. Jotkut siistit kengät. Ei voi mennä pieleen.

Sitten siellä töissä voit katsoa miten muut pukeutuu ja ottaa heistä mallia.

Siistillä pukeutumisella tarkoitetaan usein, puhtaat, ehjät, vaatteet, oikean kokoiset, ei teinimäiset eli ei lantiohousuja, joista vilkkuu pikkarin reuna, eikä napapaitoja eikä liian avonaista kaula-aukkoa. Hillitty meikki ja hiukset nätisti.

Yhteistyössä