Sain tietää että hyvä ystäväni onkin nykyään exäni uuden naisen ystävä :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Mulla ja exälläni on erittäin huonot välit ja huoltajuuskiista menossa. Mun hyvä (??!!) ystäväni jäi nyt kiinni siitä,että on ollut viettämässä usein iltaa exäni ja tämän uuden naisystävän seurassa ja onkin siis melko hyvä ystävä exän uuden naisen kanssa. Törmäsin heihin kaupungilla ja ystäväni meni todella noloksi ja vaikeaksi. Olenko kohtuuton jos katkaisen välit ystävääni? Pitääkö ystävän olla lojaali tässä tilanteessa?

Vaikea sanoa, kun ei tiedä, että oletko sinä enemmän oikeudenmukainen esim. siinä teidän huoltajuuskiista asiassa, vai ex-miehesi...? Kumpi teistä on oikeasti ns. kunnollisempi...

Eli olen kohtuuton kun en voi ymmärtää miten minun ystäväni voi olla ystävä exäni kanssa? Exäni ja minun välit siis niin huonot että emme voi nähdä toisiamme ja meidän suhteemme oli yhtä helvettiä, kaikkine pahoinpitelyineen. Olen vihainen ja katkera miten joku minun läheiseni ihminen voi hyväksyä exäni ja hänen tekonsa :/

[QUOTE="...";23712379]Eli olen kohtuuton kun en voi ymmärtää miten minun ystäväni voi olla ystävä exäni kanssa? Exäni ja minun välit siis niin huonot että emme voi nähdä toisiamme ja meidän suhteemme oli yhtä helvettiä, kaikkine pahoinpitelyineen. Olen vihainen ja katkera miten joku minun läheiseni ihminen voi hyväksyä exäni ja hänen tekonsa :/[/QUOTE]
Mä ymmärsin aloituksesta, että ystäväsi on exäsi uuden naisystävän ystävä.

Ja ikää teillä oli..?? Sorry,kuulostaa niiiiiin 16v-meiningiltä. Sen vielä ymmärrän jos hyvästä ystävästä tulee exän uus nainen,että siinä tilanteessa katkaisee välit. Mutta tässähän ei ole siitä kyse. Älä nyt ainakaan katkase välejä ilman että juttelet ystäväs kanssa ihan r-a-u-h-a-l-l-i-s-e-s-t-i. Kerrot että tunnet olosi petetyksi jne ja kysyt miten nää naiset on tutustuneet. Voihan olla että ovat jostain kautta tuttuja jo vuosien takaa.

Emme varmasti ole kummatkaan täydellisiä exäni kanssa. Minussakin on virheeni. Eli en osaa sanoa kumpi meistä on "kunnollinen". Ihan työssäkäyviä ja hyvin toimeentulevia olemme molemmat.

Vaikea sanoa, kun en tunne teitä, mutta kuulostaa omituiselta, että saisit sanella kenen ystävä sinun ystäväsi saa olla. Mutta mietipä, että mä olin kaasona exäni häissä. ;)

[QUOTE="...";23712402]On siis heidän molempien,sekä exäni että tämän uuden naisystävän ystävä.[/QUOTE]Silti olen vähän sitä mieltä, että aikuisuuteen ei kuulu enää "mä en oo enää sun kaveri, jos sä oot ton kaveri" -jutut. Ymmärrän kyllä harmistuksesi, mutta mä en katko ystävyyssuhteitani sen perusteella, keiden kanssa ystäväni seurustelevat. Se kun ei kuulu millään tavalla mulle.

Ok. Eli teidän mielestänne olen kohtuuton kun suutuin? Itse tunnen oloni petetyksi,enkä voi luottaa enää ystävääni ja kertoa hänelle asioita ja ongelmia jotka liittyvät exääni,luultavasti kertoo ne asiat heille. Tässä selvisi myös miten exäni on niin hyvin perillä kaikesta mitä hänestä olen tilittänyt..

[QUOTE="...";23712419]Ok. Eli teidän mielestänne olen kohtuuton kun suutuin? Itse tunnen oloni petetyksi,enkä voi luottaa enää ystävääni ja kertoa hänelle asioita ja ongelmia jotka liittyvät exääni,luultavasti kertoo ne asiat heille. Tässä selvisi myös miten exäni on niin hyvin perillä kaikesta mitä hänestä olen tilittänyt..[/QUOTE]
Luottamuksellisesti kerrottujen asioiden levittäminen muille on mielestäni syy, jonka vuoksi voi ystävyyssuhteenkin katkaista. Mutta ei se, kenen muun kuin minun ystävä joku on.

Mun nykyinen mies on hyvän ystäväni eksä. Aluksi pelkäsin että välini ystävääni katkeavat, kun rakastuin hänen entiseen aviomieheen, mutta vielä mitä. Ystäväni sanoi, että jos jollekin entisen mieheni antaisin, se olisit sinä! :heart:

[QUOTE="...";23712379]Eli olen kohtuuton kun en voi ymmärtää miten minun ystäväni voi olla ystävä exäni kanssa? Exäni ja minun välit siis niin huonot että emme voi nähdä toisiamme ja meidän suhteemme oli yhtä helvettiä, kaikkine pahoinpitelyineen. Olen vihainen ja katkera miten joku minun läheiseni ihminen voi hyväksyä exäni ja hänen tekonsa :/[/QUOTE]

Ei hän sun exäsi ystävä ole vaan exäsi uuden naisen. Mikäli ystäväsi ystävän mies ei sattuisi olemaan exäsi, hän tuskin haluaisi olla missään tekemisissä exäsi kanssa. Pitäisikö ystäväsi katkaista välinsä toiseen ystäväänsä puolisovalinnan vuoksi? Onko niin, että ystäväsi on exäsi naisystävän ystävä muuta kautta eikä exäsi naisystävä ole/ole aiemmin ollut sinun ystäväsi? Mun mielestä lojaaliusvaatimusta ei voi viedä niin pitkälle, että se velvoittaisi niihinkin ystäviin, jotka ovat tulleet jo aiemmin muuta kautta.

Ymmärrän, että susta tuntuu hankalalta, joten mitä jos sopisitte ystäväsi kanssa yleisjutuista kuten esim. siitä, kuinka paljon sun asioista saa puhua jnejne? Nollalinja olisi mun mielestä kätevä tossa. Sun pitää kyllä sitten olla myös aikuinen ja sietää se, että ystävälläsi ei ole velvoitetta kertoa toisenkaan ystävänsä asioita eteenpäin, joten älä oleta saavasi raportteja exäsi nykysuhteesta.

Siis mitenkä??

Sinun mielestäsi ystävänäsi saa olla vain puhtaasti sinun ystävä, linkityksiä ex-puolisoosi ei saisi olla minkään pässinpökkimän kautta??? Just. Ystävillähän ei tietenkään saa olla mitään muuta elämää kuin olla sinun tukenasi ja turvanasi 24/7....jopas sinulla on suppea käsitys ystävyydestä. Harmi sinänsä...

Siis ystäväni on tutustunut tähän exäni uuteen naiseen exäni kautta. Ei tuntenut häntä aikaisemmin ja exäni uusi nainen on muuttanut 200km päästä exän luokse. En myöskään ymmärrä miten ihmeessä he ovat ystävystyneet,koska aikaisemmin ystäväni tuki minua 100% ja piti exääni todella sikamaisena ja kohtuuttomana kun oli hänen käytöstään vierestä seurannut..
Mua häiritsee kyllä tämä heidän kuvionsa ja olen sitten vaikka narsisti,mutta en pysty enää luottamaan ystävääni ja tämä varmasti vaikuttaa meidän väleihin.

[QUOTE="...";23712441]Siis ystäväni on tutustunut tähän exäni uuteen naiseen exäni kautta. Ei tuntenut häntä aikaisemmin ja exäni uusi nainen on muuttanut 200km päästä exän luokse. En myöskään ymmärrä miten ihmeessä he ovat ystävystyneet,koska aikaisemmin ystäväni tuki minua 100% ja piti exääni todella sikamaisena ja kohtuuttomana kun oli hänen käytöstään vierestä seurannut..
Mua häiritsee kyllä tämä heidän kuvionsa ja olen sitten vaikka narsisti,mutta en pysty enää luottamaan ystävääni ja tämä varmasti vaikuttaa meidän väleihin.[/QUOTE]
Sitten sun varmaan täytyy pistää välit poikki ystävääsi.

No tota ystävystymistä mä kyllä vähän ihmettelen. Onko se ystäväsi helposti ystävystyvää lajia? Mulla on yks sellanen, joka löytää uusia, ja ihan pysyviä, kavereita harva se kuukausi.

Toi tarina meni nyt vähän siihen suuntaan, että mun tapauksessani toi mun ja ystäväni ystävyys todennäköisesti hiipuisi, ellen saisi sellaista selitystä, jonka ihan oikeasti ymmärtäisin.

Hankala tilannehan tuo on. Sellainen, joka ei ole käynyt läpi vaikeaa eroa, jossa käydään oikeustaistelua lapsista, ei ehkä pysty ymmärtämään sinua. Minulla on hankala ex, josta eroaminen oli helvetillistä. Jos oikein läheinen ystäväni olisi ollut myös exäni ystävä tai tämän uudeb naisystävän ystävä, olisin varmaankin ottanut tuohon ystävään etäisyyttä. Tekisin varmaan edelleen niin ihan vaan suojellakseni itseäni. Exälläni on tapana käyttää kaikkia aseita minua vastaan, niin todellisia kuin kuviteltujakin. En voisi enää avautua mistään henkilökohtaisesta (oma parisuhde, lasten kasvatus...) sellaiselle henkilölle, joka on läheinen exäni tai tämän naisystävän kanssa.

Totuus kuitenkin on, että et voi vaatia ystävääsi valitsemaan puolia tai olemaan lojaali. Tietenkin jjos olette hyvin läheisiä ja pitkäaikaisia ystäviä, kuin siskoja, voit keskustella hänen kanssaan siitä kuinka tärkeä hän on sinulle ja mitä tuntemuksia hänen ja exäsi naisystävän ystävyys aiheuttaa sinulle.

Jos mitään neuvoa voin sinulle antaa, on se tämä - Toimi niin kuin sinusta tuntuu parhaalta, mutta älä aloita turhaa vihanpitoa tai ole äkkiväärä ystävääsi kohtaan. Suojele itseäsi niin, että exäsi ei saa yhteisten ystävien kautta sinusta mitän intiimiä tietoa. Ole vaan edelleen väleissä ystäväsi kanssa, mutta varovasti. Ehkä pieni etäsyyden otto on tässä tilanteessa paikallaan.

no, siis kyllä mun mielestä saa ystävystyä kaverin eksän kanssa jos haluaa, mutta mun mielestä tuon sun kaverin käytön on aika typerää... siis kun kertoo eksälles ne jutut mitä oot hänelle luottamuksellisesti kertonu. en minäkää varmaan enää siihen ystävään pitäis yhteyttä.

Mä heivaisin tuollaisen ystävän. Pitäis olla lojaali, miten voi luottaa sellaiseen ystävään, joka on ystävä myös sellaiselle, jonka kanssa ei ole väleissä?

[QUOTE="...";23712523]no, siis kyllä mun mielestä saa ystävystyä kaverin eksän kanssa jos haluaa, mutta mun mielestä tuon sun kaverin käytön on aika typerää... siis kun kertoo eksälles ne jutut mitä oot hänelle luottamuksellisesti kertonu. en minäkää varmaan enää siihen ystävään pitäis yhteyttä.[/QUOTE]

Ap unohditko vaihtaa nikin?! :D

Yhteistyössä