Sain sitten tänään tuomion että jos lapsia vielä haluan niin ne on tehtävä nyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Äidin ja äidinäidin viat periytyeet sitten minullekin. Toivon todella ettei omalla tyttärellä joskus sama edessä.

Minulla onneksi jo kaksi lasta joista olen enemmän kuin iloinen, mutta koska ikää vasta 26v olsi minulla ollut vielä monta vuotta aikaa miettiä ja saada lapsia.
Nyt sitten tätä uutista tässä sulattelen ja mietin kuinka suhtautua. Ja mitä mies sanoo.. Tilanne tulee sitten olemaan niin lopullinen.. :(

Vähän samankaltaisen suosituksen sain gyneltä tuossa kesällä ettei kannata enää montaa vuotta katsella ja miettiä... Minullakin kaksi lasta, ikää 29v. Miehelleni jo tilanteen kerroin... Ei tuntunut olevan moksiskaan... Ei hokenut muuta kuin että ainoa este kolmannelle lapselle on mun työttömyys... Siinä vaiheessa kun minä työllistyn voipi olla jo liian myöhäistä... kova paikka mulle tämä nyt on.. :/

[QUOTE="alma";28891302]Vähän samankaltaisen suosituksen sain gyneltä tuossa kesällä ettei kannata enää montaa vuotta katsella ja miettiä... Minullakin kaksi lasta, ikää 29v. Miehelleni jo tilanteen kerroin... Ei tuntunut olevan moksiskaan... Ei hokenut muuta kuin että ainoa este kolmannelle lapselle on mun työttömyys... Siinä vaiheessa kun minä työllistyn voipi olla jo liian myöhäistä... kova paikka mulle tämä nyt on.. :/[/QUOTE]

No sitten on. Sulla on kaksi lasta jo. Eikö se riitä? Ja se että miehesi haluaa että voitte elää taloudellisestikin turvattua elämää?

Nää ritinät mä ymmärrän niiltä jolla ei ole lapsia. Mutta en silloin kun niitä jo on. Tässä maailmassa ei saa kaikkea. Piste. Turha märehtiä ja katkeroitua ja pilata siten ensin oma elämä ja mahdollisesti vielä perheen muidenkin jäsenten elämä. Mun mielestä sun miehesi on realisti.

[QUOTE="mei";28891318]No sitten on. Sulla on kaksi lasta jo. Eikö se riitä? Ja se että miehesi haluaa että voitte elää taloudellisestikin turvattua elämää?

Nää ritinät mä ymmärrän niiltä jolla ei ole lapsia. Mutta en silloin kun niitä jo on. Tässä maailmassa ei saa kaikkea. Piste. Turha märehtiä ja katkeroitua ja pilata siten ensin oma elämä ja mahdollisesti vielä perheen muidenkin jäsenten elämä. Mun mielestä sun miehesi on realisti.[/QUOTE]

Kuka on sanonut että mä olen katkera? Sitäpaitsi meillä ei ole taloudellisesti tiukkaa. Eikä edes olisi vaikka kolmaskin lapsi tulisi. Talo ja auto ovat jo sen mukaisia että sinne mahtuu se kolmaskin... Lapset vie hyvin vähän rahaa pieninä varsinkin kun on sisarustenkin tarvikkeita ym mitä voi hyödyntää. Siinä vaiheessa kun ne rupeaa menee rahaa paljon lapsiin siinä vaiheessa olen varmasti jo työllistynyt ja jos ei pitänee vaihtaa alaa. säästötililläni lojuu 20 000e joille ei mulla oo mitään erityistä kohdetta... Sijoittaisin ne mielelläni vaikka siihen kolmanteen lapseen.

[QUOTE="alma";28891339]Kuka on sanonut että mä olen katkera? Sitäpaitsi meillä ei ole taloudellisesti tiukkaa. Eikä edes olisi vaikka kolmaskin lapsi tulisi. Talo ja auto ovat jo sen mukaisia että sinne mahtuu se kolmaskin... Lapset vie hyvin vähän rahaa pieninä varsinkin kun on sisarustenkin tarvikkeita ym mitä voi hyödyntää. Siinä vaiheessa kun ne rupeaa menee rahaa paljon lapsiin siinä vaiheessa olen varmasti jo työllistynyt ja jos ei pitänee vaihtaa alaa. säästötililläni lojuu 20 000e joille ei mulla oo mitään erityistä kohdetta... Sijoittaisin ne mielelläni vaikka siihen kolmanteen lapseen.[/QUOTE]

No jos miehes on kyllästynyt elättäjän rooliin?

[QUOTE="hmh";28891325]Ihmeellistä että ihmiset hankkii lapsia puoli tusinaa kun ne ei jaksa eikä pärjää edes yhden ja kahden kanssa...[/QUOTE]

Sanoiko joku tässä keskustelussa ettei jaksa eikä pärjää edes yhden ja kahden lapsen kanssa?

[QUOTE="mei";28891359]No jos miehes on kyllästynyt elättäjän rooliin?[/QUOTE]

Ketä mun mies elättää?? Mun mielestä me molemmat elätetään. Mies maksaa asumiskulut. Minä hoidan ruokakulut, kaikki lapsiin liittyvät kulut, omat kuluni sekä omat ja lasten lääkäri/lääkekulut. Mitä enemmä mä voisinkaan maksaa?? Talo missä asumme on miehen omistuksessa ollut hänellä tämä talo jo sillon kun tapasimme joten en voi yhtäkkiä ruveta makselemaan hänen lainojaan talosta jota en omista.

[QUOTE="alma";28891390]Ketä mun mies elättää?? Mun mielestä me molemmat elätetään. Mies maksaa asumiskulut. Minä hoidan ruokakulut, kaikki lapsiin liittyvät kulut, omat kuluni sekä omat ja lasten lääkäri/lääkekulut. Mitä enemmä mä voisinkaan maksaa?? Talo missä asumme on miehen omistuksessa ollut hänellä tämä talo jo sillon kun tapasimme joten en voi yhtäkkiä ruveta makselemaan hänen lainojaan talosta jota en omista.[/QUOTE]

Tarkotti varmaan sitä työttömyyttä, jos se nyt olit sinä jota se koski. Silloinhan me kaikki sut elätetään haha. :D

Anyway, tehkää muksuja jos siltä tuntuu. Ei tuo mielestäni ole mikään maailman loppu jos teillä kerta niitä jo on, enemmänkin jee, ei tartte miettiä ehkäsyä koko ajan.

[QUOTE="hmh";28891325]Ihmeellistä että ihmiset hankkii lapsia puoli tusinaa kun ne ei jaksa eikä pärjää edes yhden ja kahden kanssa...[/QUOTE]

Kenellä näin on?
Jos tarkoitit minua niin mistä vedit tälläisen johtopäätöksen?

Ymmärrän kyllä. Vaikka olisi jo useampi lapsi, on varmasti vaikea hyväksyä tilanteen lopullisuus. Teiltä menee nyt mahdollisuus hankkia iltatähti. Toisaalta, ethän tiedä olisiko sellaista saanut kuitenkaan!

Oletko alun perin suunnitellut haluavasi kolme lasta tai enemmänkin? Jos olet, lähtisin yrittämään raskautta nyt. Miehen suostumuksella tietenkin. Jos taas et ollut ajatellut lisää lapsia juuri nyt, tyytyisin kahteen, jotka teillä jo on. 2 lasta on jo suuri syy olla onnellinen. Ajattele, jos et olisikaan tavannut miestäsi ja hankkinut lapsia suht nuorena?

Totta, mulla jo nyt iso syy olla onnellinen.
Ja tähän saakka molemmilla ollut mietteissä että kaksi lasta on hyvä. Mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan joten en voi tietää vieläkö vaikkapa viiden vuoden päästä haluaisin vauvan.
Järkevin varmaan kuitenkin olla murehtimatta ja miettimättä asiaa enempää.
Katsotaan mitä mies sanoo kun ehditään jutella.

Helppo on toisten sanoa että ole onnellinen niistä mitä onäläkä uikuta. Mutta kuinka moni on ap:n saappaissa? Ja vieläpä noin nuorena? Nii,i, ei monikaan. Se on helppo huudella kun itsellä ei tilanne sama.
Joten minä ap ymmärrän sinua hyvinkin. Se on todellakin aivan lopullista.

No toiset jaksaa ja pärjää vaikka kymmenen lapsen kanssa. Ehkäpä ei sinun mielestäs sitten.

Itselläni viides tulossa ja arvostelijoita aina riittää. No onpa ilo isompi.

Yhteistyössä