Sain sakot parkkikiekon ajan siirtämisestä!!! USKOMATONTA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pirkkis:
Kuule ap, mitä jos ostaisitte tai vuokraisitte autolle vaikkapa paikan?
Ei meidänkään talonyhtiössä ollu tarjolla meidän toiselle autolle paikkaa. Jouduttiin odottamaan, että sellainen vapautuu ja ostamaan sitten ihan RAHALLA. Jos on varaa pitää autoa, pitää olla varaa ostaa sille paikkakin. Vaikka korttelin päästä. Ne kiekkopaikat kun on tarkoitettu v ä l i a i k a i s e e n pitoon.

Tässä oon jo koko tämän 2vuoden ajan ollut autopaikkajonossa, niitä niin harvoin v a p a u t u u!!!

No sitten ostat, vuokraat tai muuten pidät siellä 300 metrin päässä. Luuletko että muillakaan lapsiperheillä on autot parkissa oven edessä. Joskus kaupungissa saattaa joutua vuokraamaan paikan vaikka kilsankin päästä.

300 metriä on aika lyhyt matka oikeesti parkkipaikalta kotiin :whistle:

nimim. myöskin kiukuttelevan ja tempperamenttisen taaperon äiti jolla usein kauppakasseja miljoona mukana ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tää on tällanen 50 000 asukkaan kaupunki, itseasiassa Porvoo :D

Hitto kun oli ikkunat jäässä muutenhan voisin valehdella että ajoin korttelin ympäri. Mutta aion sanoa että siirsin autoa 5metriä vaikka todellisuudessa siirsin metrin. Muutenkin rahat tiukilla niin en v'ttu aio pilkun nussimisen takia tota sakkoa maksaa!!! Ihan niin kuin ei muutenkin rasittais aina muistaa käydä tota kiekkoa siirtämässä ja kuluttaa turhaa bensaa käynnistelemällä autoa kun ei tarvii muuhun kuin että paikka pitää vaihtaa.

Se, että ikkunat ovat olleet jäässä, paljastaa pirkolle sen, että sie et ole voinut ajaa sillä autolla, ja minusta se säännös on niin, että autolla on nimenomaan ajettava siinä kiekonkäännön välissä.
Joko toiseen ruutuun tai sit joku matka... esim. korttelin ympäri.
Minusta se, että siinä omassa ruudussa siirtää autoa, ei ole tarpeeksi liikkumista.
Eikö oiskeesti olis helpompi siirtää se auto sinne 300 metrin päähän kerralla, kuin rampata neljän tunnin välein kiekkoa säätämässä, ja renkaiden asentoa muuttamassa !?!?

Ei niitä ikkunoita tarvii skrabata kun siirtää autoa jos siirtää autoa paikan verran suoraan taakse/eteenpäin.

Tästä lähtien muistan kyllä rapsutella ja kääntää rattiakin :D

No Porvoohan on ihan tunnettu tosi aktiivisista parkkipirkoista... Eilen just sain puhuttua itseni eroon parkkisakosta Linnankoskenkadulla 60minsan paikalla ja olin puoltuntia myöhässä kun olin seissy 20 minsaa Cittarin jonossa ja metsästäny vessaa kakkaavalle viis vuotiaalle. Onneks oli ymmärtäväinen täti ja sain vain huomautuksen virheestä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
No Porvoohan on ihan tunnettu tosi aktiivisista parkkipirkoista... Eilen just sain puhuttua itseni eroon parkkisakosta Linnankoskenkadulla 60minsan paikalla ja olin puoltuntia myöhässä kun olin seissy 20 minsaa Cittarin jonossa ja metsästäny vessaa kakkaavalle viis vuotiaalle. Onneks oli ymmärtäväinen täti ja sain vain huomautuksen virheestä ;)

Hyvä ettet saanut sakkoja. Kunpa munkaan ei tarviis tota 40e maksaa. Nyt jo muutenkin tarpeeks tiukkaa ;(

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Uskomatonta että se parkkiliisa on muistanut sun auton olleen siinä. Jos on noin kyylä, niin luulis et olis huomannut myös renkaiden liikkuneen.

Hitto kun oli ikkunat jäässä muutenhan voisin valehdella että ajoin korttelin ympäri. Mutta aion sanoa että siirsin autoa 5metriä vaikka todellisuudessa siirsin metrin. Muutenkin rahat tiukilla niin en v'ttu aio pilkun nussimisen takia tota sakkoa maksaa!!! Ihan niin kuin ei muutenkin rasittais aina muistaa käydä tota kiekkoa siirtämässä ja kuluttaa turhaa bensaa käynnistelemällä autoa kun ei tarvii muuhun kuin että paikka pitää vaihtaa.

Haa. :D Missäs päin Porvootä tää tapahtui? :whistle:

Kaikki sympatiat AP:lle ja toivottavasti sun ei tarvi maksaa sakkoa. Parkkipirkot on alinta kastia, sori vaan kaikille parkkipirkoille. Vaikka valtaahan se mielivaltakin on! Valtion viroissa on kummallisen paljon näitä järkkymättömiä pilkunnussijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja ujghru:
Kaikki sympatiat AP:lle ja toivottavasti sun ei tarvi maksaa sakkoa. Parkkipirkot on alinta kastia, sori vaan kaikille parkkipirkoille. Vaikka valtaahan se mielivaltakin on! Valtion viroissa on kummallisen paljon näitä järkkymättömiä pilkunnussijoita.

Katkera omista pysäköintivirhemaksuistasi, kenties?

Alkuperäinen kirjoittaja Pirkkoparkko:
Pakkoko sitä autoa on makuuttaa määräaikaisella (4 tunnin) paikalla ?

No lähin paikka mihin sais ilman valvontaa jättää on 300m päässä. Enpä eilen kauppakassien ja kiukuttelevan 3-vuotaan kanssa viittinyt niin kauas jättää kun tosta kadun varresta parikymmentä metriä kotiovelle...

300 metrin päässä ja se on kaukana.

mä sain sakot purettua vasta B) mut en tuosta syystä. sulla täytyy olla melko huomiota herättävä auto et antanu sakot TAI jos kävi kuten mulle: talon kyylä soittanu sen paikalle ja sanonu miten oot toiminu.

Sä olet siis 2 vuoden ajan pysäköinyt säännöllisesti ylipitkiä aikoja määräaikaiselle paikalle vain koska et viitsi kävellä pientä matkaa? Ihan oikein että sait viimeinkin sakon, sori nyt vaan. Epäilemättä sun autos on laitettu lappuliisojen toimesta merkille jo ajat sitten, ihme että ovat näinki kauan antaneet jatkaa selkeästi kiellettyä touhua. Välillä tekee ihan hyvää kävellä, eikä se sille uhmiksellekaan huonoa tee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan varmasti kaupunkisi myy pitkäaikaispysäköintitunnuksia kotikadullesikin, et vain ole tainnut raaskia ostaa.

Pitkäaikaispysäköintipaikka on kauempana, ekana vuonna ostin sen läpyskän mutta en tänä vuonna...

Alkuperäinen kirjoittaja Laiskuudesta sakotetaan:
Sä olet siis 2 vuoden ajan pysäköinyt säännöllisesti ylipitkiä aikoja määräaikaiselle paikalle vain koska et viitsi kävellä pientä matkaa? Ihan oikein että sait viimeinkin sakon, sori nyt vaan. Epäilemättä sun autos on laitettu lappuliisojen toimesta merkille jo ajat sitten, ihme että ovat näinki kauan antaneet jatkaa selkeästi kiellettyä touhua. Välillä tekee ihan hyvää kävellä, eikä se sille uhmiksellekaan huonoa tee.

Tänään oon jo 2 kertaa käynyt siirtämässä kiekkoa ja samalla autoa ekan kerran kadun toiselle puolelle ja tokalla kerralla edessä oli tyhjä paikka niin siirsin 5metriä eteenpäin ;) Illalla pitää muistaa taas käydä siirtämässä aamuaika. Onneks tammikuussa saan sisäpihalta VIHDOIN paikan, sit ei ole kuin 5metriä kotiovelle :D

Alkuperäinen kirjoittaja www:
tosi rasittavaa sulla tollanen auton siirtelypakko :( harmi ettei oo paikkoja vapaana.

Arvaa onko hirvee stressi muistaa vapaapäivinä käydä siirtelemässä sitä, yleensä oon arkisin töissä autolla ettei niin haittaa kun tarvii vaan töistä tullessa laittaa kiekko kerran. Mutta nyt kun oon tän viikon ollu tosi kipeä ja pois töistä niin joutuu tota rumbaa tekee monta kertaa päivässä. Mut ens kuussa saan tosiaan sen paikan sisäpihalta :)

Niinpä niin, laki on laki. Arvaa ketuttaako mua kun meillä työnantaja ei hommaa pysäköintilappua vaikka työn puolesta joudutaan kaupungilla omalla autolla ajamaan. Etsi siinä sitten parkkipaikkaa...työpaikan edessä taas on 2 tunnin kiekkopaikka. Siihen ois hyvä parkkeerata niinä päivinä kun ei töissä autoa tartte mut eipä onnistu. Auton joutuu viemään monen sadan metrin päähän ja sieltä kassien kanssa raahautumaan. Mut säännöt on sääntöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Yleensähän asukkailla on sellainen asukaspysäköintioikeus kadun varrella oleville parkkipaikoille. Eikö teilläpäin ole käytössä ?

Ei muutes oo meilläkään täällä vaikka kadunvarsi on vakiokäytössä asiakkailla. Parkkitilaa kun ei ole edes kaikille asukkaille, saati vieraille. Ei lappuliisatkaan käy juur koskaan sakottamassa noita kiekkopaikkalaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Uskomatonta että se parkkiliisa on muistanut sun auton olleen siinä. Jos on noin kyylä, niin luulis et olis huomannut myös renkaiden liikkuneen.

Missäpäin Porvoota

Alkuperäinen kirjoittaja Pirkkoparkko:
Pakkoko sitä autoa on makuuttaa määräaikaisella (4 tunnin) paikalla ?

No lähin paikka mihin sais ilman valvontaa jättää on 300m päässä. Enpä eilen kauppakassien ja kiukuttelevan 3-vuotaan kanssa viittinyt niin kauas jättää kun tosta kadun varresta parikymmentä metriä kotiovelle...

Anteeks, mutta nyt kyllä repesin :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Olin kyllä aluksi ihan sun kannalla, mutta 300m :laugh:

Ei meiänkään kaupunki mikään Helsinki ole, silti hyvä, jos keskustasta saa parkkipaikan ylipäänsä jostain. Parin korttelin päästä kohteesta jos paikan löytää niin hyvä.

Yhteistyössä