Sain puhelun johon ennättänyt vastata, soitin heti takaisin: "valitsemanne numero ei ole käytössä"?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viekku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viekku"

Vieras
Siis mitä ihmettä? Numero on 040-9602504, ja tokihan se on käytössä kun siitä just soitettiin mulle? Onko joku puhelinmyynti vai huijaus, tiedättekö...? :(
Googlettamalla tulee vaan jotain outoa. Grr.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööööö;27722510:
ikinä kuullut esim Enirosta?

Juu, mut enpä ole enkä aio rekisteröityä. En meinaa puhelinlaskua suurentaa millään "numero ei ole käytössä"-haulla. Kaikki maksaa näet.

[QUOTE="viekku";27722529]Juu, mut enpä ole enkä aio rekisteröityä. En meinaa puhelinlaskua suurentaa millään "numero ei ole käytössä"-haulla. Kaikki maksaa näet.[/QUOTE]

Eniron nettiversio on lähestulkoon ilmainen. Kertaluontoinen maksu 25senttiä, ja se on ainoa maksu mitä menee. Sitten voi hakea ilmaiseksi 100 puhelinnumeroa kuukaudessa. Toi numero joka sulle soitti, se on puhelinmyyjä. Ei muuta kuin punaista luuria perään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pikku yllätys;27722611:
Eniron nettiversio on lähestulkoon ilmainen. Kertaluontoinen maksu 25senttiä, ja se on ainoa maksu mitä menee. Sitten voi hakea ilmaiseksi 100 puhelinnumeroa kuukaudessa. Toi numero joka sulle soitti, se on puhelinmyyjä. Ei muuta kuin punaista luuria perään ;)

Ai, en tiennytkään et se on noin halpaa, rekkaan heti, tuntuu että joka päivä tulee outoja numeroita nykyään.
Ja juu, punaista luuria laitan kun soittaa... :D ;)

Miksi ihmeessä ihmiset soittaa takaisin numeroihin, joita ei tunnista? Jos soittajalla olisi ollut jotain tärkeää asiaa, hän olisi jättänyt viestin tai soittaa uudestaan niin kauan että vastaat.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="viekku";27722412]Siis mitä ihmettä? Numero on 040-9602504, ja tokihan se on käytössä kun siitä just soitettiin mulle? Onko joku puhelinmyynti vai huijaus, tiedättekö...? :(
Googlettamalla tulee vaan jotain outoa. Grr.[/QUOTE]

Moro viekku :)

Vastasin vähän aikaa sitten vauva-foorumille, siellä oli ihan samantyyppinen viesti :)

Heipä hei,

Tuollainen voidaan toteuttaa laittamalla omasta numerosta soitonsiirto sellaiseen numeroon, joka ei ole käytössä.

Näinpä sitten kun joku soittaa sulle takas niin puhelu lähtee ohjautumaan eteenpäin, mutta sit soittajalle kuuluu se ilmoitus että "valitsemanne numero ei ole käytössä".

Tällä konstilla voi muuten kokeilla lopettaa häiriköinnin. Jos jotakuta häiriköidään vaikka häläreillä, laita hetkeksi soitonsiirto johonkin sellaiseen numeroon joka ei ole käytössä, häiriköitsijä luulee että vaihdoit numeroasi :) Huono puoli tuossa on se että sittenpä kaveritkaan eivät saa sinua hetkeen kiinni. Mutta toi on pienempi vaiva kuin lähteä vaihtamaan itselle uutta numeroa.

Kyseessä voi olla puhelinmyynti, tai huijauskin, eipä noista aina tiedä. Siksi kannattaa välttää noita takaisinsoittoja, kuten tuossa yllä vinkattiin. Jos jollain on oikeesti sinulle asiaa niin uskon ja tiedän notta varmasti soittaa sinulle niin monesti että saa kiinni :) Tämä on minun oma ohjenuorani tällaisissa.

Toivottavasti toi Niko olisi vain soittanut väärään numeroon, ja puhelu tuli sinulle (eikös se Eniron haku kertonut jostain Nikosta..?)

Tero@SoneraPartio

[QUOTE="Vieras";27722675]Miksi ihmeessä ihmiset soittaa takaisin numeroihin, joita ei tunnista? Jos soittajalla olisi ollut jotain tärkeää asiaa, hän olisi jättänyt viestin tai soittaa uudestaan niin kauan että vastaat.[/QUOTE]

Sen takia soitin takaisin kun numero oli ihan normi 040-alkuinen, ja mulla ei (äippälomalla) ole uusien työkavereiden numeroita. Joskus soittelevat kysyäkseen työhön liittyviä asioita (olen esimiehenä, tehtäviini kuuluu asioita joita muut ei välttämättä tiedä, ei edes sijaiseni).
Ns. "hämäriin" numeroihin en vastaa enkä soita takaisin, vaan odottelen että soittavat jos on asiaa.
Kiitti kuitenkin.

Moro viekku :)

Vastasin vähän aikaa sitten vauva-foorumille, siellä oli ihan samantyyppinen viesti :)

Kyseessä voi olla puhelinmyynti, tai huijauskin, eipä noista aina tiedä. Siksi kannattaa välttää noita takaisinsoittoja, kuten tuossa yllä vinkattiin. Jos jollain on oikeesti sinulle asiaa niin uskon ja tiedän notta varmasti soittaa sinulle niin monesti että saa kiinni :) Tämä on minun oma ohjenuorani tällaisissa.

Toivottavasti toi Niko olisi vain soittanut väärään numeroon, ja puhelu tuli sinulle (eikös se Eniron haku kertonut jostain Nikosta..?)

Tero@SoneraPartio

Kiitoksia Tero@SoneraPartio, oli hyvä vastaus. Vastasinkin edellisessä viestissäni siihen, miksi soitin takaisin. Kyllä Niko soittelee jos Niko noin mua kaipailee!
Taidanpa muuten kysäistä Nikolta MIKSI katsoo aiheelliseksi noin vältellä takaisinsoittoa... Hmmm... Jealous girlfriend? :D Heh... :D

Tänään soitettu kahdesta eri numerosta, joihin kumpaankaan en ehtinyt vastata ja molempien numeroiden takaa Eniron mukaan löytyi tämä Niko Leino. Eli todennäköisesti lehtimyyjä.

Mä kyllä soitan takaisinpäin vieraisiinkin numeroihin. Ylenensä vastaa nauhoite, hei tämä on se se suoramyynti jne...
Joskus se ollut kaveri, joka soittanut miehensä puhelimesta jne. Tosi tärkeetä puhelua yrittävät kyllä putkeen monta kertaa ennenko tavottaa.

Yhteistyössä