Sain perinnön, olen kuulemma itsekäs kun käytän sen vain itseeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"ööö"

Vieras
Aion ostaa sen auton, josta olen monta vuotta haaveillut :) Samoin laitan nämä imetyslärpäkkeet kuntoon, otan hiustenpidennyksen, menen oikein kunnon hemmotteluhoitoihin, ostan vaatteita, vain ja ainoastaan minulle :)) Lapseni eivät saa senttiäkään perinnöstä, ja olen nyt siskoni mielestä itsekäs :D Voi jumalauta, olen aina laittanut lapset kaiken edelle, ostanut heille mielummin uusia vaatteita kuin itselleni, niin enkö saa edes kerran elämässä käyttää rahaa vain itseeni? Mieskin sanoi että käytä vain itseesi ne rahat.. :D

Noh, riippuu vähän perinnöstä. Jos esim vanhemmiltani eli lasteni isovanhemmilta olisi tullut perintö niin hekin saisivat jotain, lapseni siis. Tosin vanhempani kyllä jättäisivät lapsilleni jotain automaattisesti. Mutta älä sure jos muut haukkuu itsekkääksi, JOKAINEN saa tehdä perinnöllään mitä haluaa ja sinä saat käyttää nuo rahat itseesi.

• Tykkää
Reactions: rops
Noh, riippuu vähän perinnöstä. Jos esim vanhemmiltani eli lasteni isovanhemmilta olisi tullut perintö niin hekin saisivat jotain, lapseni siis. Tosin vanhempani kyllä jättäisivät lapsilleni jotain automaattisesti. Mutta älä sure jos muut haukkuu itsekkääksi, JOKAINEN saa tehdä perinnöllään mitä haluaa ja sinä saat käyttää nuo rahat itseesi.

Ei, vaan perintö on kummitädiltäni, joka ei ole mitään sukua minulle.

No ite ajattelisin että jotain voisin itteeni laittaa mutta koska ilmeisesti sullakin on suurempi summa tulossa (noiden hankintojen hinnoista päätellen) niin mun luonto ei antais periks laittaa koko summaa "haisemaan". Varmaan ihan kivasti lyhentäis lainaakin tuolla ja olishan se kiva itseensä satsaaminen joku matka koko porukalle.

Sun rahat joten saat vaikka persees pyyhkiä niillä eikä se kuulu kenellekkään.
Se on sulle ylimääräistä rahaa joten ei ole perheeltä pois millään tavoin.
Toivottavasti saat niillä mahdollisimman paljon luksusta.

No ite ajattelisin että jotain voisin itteeni laittaa mutta koska ilmeisesti sullakin on suurempi summa tulossa (noiden hankintojen hinnoista päätellen) niin mun luonto ei antais periks laittaa koko summaa "haisemaan". Varmaan ihan kivasti lyhentäis lainaakin tuolla ja olishan se kiva itseensä satsaaminen joku matka koko porukalle.

No meillä ei ole lainoja ja käymme ulkomailla joka vuosi.

Mun on pakko sanoo että laittaisin rahan itteeni ja miehelle antaisin osan tuhlattavaks juurikin sillä perusteella, että oon AINA laittanu lapset edelle. Uusia vaatteita ostin 4v sitten ja jos nyt saisin perinnöks vähän suuremman summan niin itteeni sen käyttäisin.

Tässä puhutaan luultavasti isommista summista.
Mutta itse voitin viime syksynä reilu 10 000€ ja meillä sai ukko mitä halusi/tarvitsi. Itse menin 500€ ostoksille ittelleni. Lapset sai vaatteita, muuta ei tarvinnu. Mutta olis saanu jos olis tarvinnu. Loput laitettiin kämpän uusiin tavaroihin esim. kuivausrumpu jne.

Mutta kaikki sai jotain. Loput meni yhteiseen hyvään.

No, minulla vastaava kokemus. Sain perinnöksi summan, jolla ei saanut omaa kotia mutta kuitenkin auton ja arjen mukavuuksia yms. Olin kamala ämmä kun en lainannut luottotietonsa ryssineelle sukulaiselle 20 000€, hän olisi maksellut sitä minulle viitisenkymppiä kuussa (laskekaa, kauanko menee maksaa tuo summa takaisin..!). :D :D :D

Minusta on moraalitonta tuhlata perintlö humputteluun. Kun sitä on aikaisempi sukupolvi säästänyt, niin ei sitä nuoremmat tuhlata saisi. Ainakin osa pitäisi sijoittaa jotenkin tuottavasti. Tavoitteena on tietenkin, että seuraava sukupolvi aikoinaan saa enemmän kuin itse on saanut. Ja toivon mukaan sitä seuraava myös jne.

No en mä ajattelis et itsekäs. Ite oon vaan sellainen et lasten paras menee mun edelle eli osan rahoista laittaisin lasten tileille tulevaisuutta varten. Osalla hemmottelisin itseäni.Ja jotain kivaa miehelle, siitä tulis mulle hyvä mieli.

itse olin lapseton kun sain perinnön joten totta kai ensin ostelin vain itselleni eli asunto, auto ym kivaa. sitten kun perheellistyin laitoin lapsilleni heti heidän synnyttyään perinnöstä kasvamaan pesämunat. ja tässä samallahan hekin hyötyvät rahoistani kun saavat asua mukavasti ja saavat tarvitsemansa.

Kukin tavallaan. Meillä kyllä jokainen perheenjäsen saisi osuutensa, ostaisin siis lapsillekin jotain tms ja mies saisi myös rahaa perinnöstä omaan käyttöönsä.

Mä olen perinnöistä laittanut aina aika reippaasti lapselle rahaa. Olisi kiva, jos saisi esim. oman asunnon kun lähtee opiskelemaan.
Miehelle en ole antanut mitään. Hän on saanut omia perintöjä omalta suvultaa ja tienaa muutenkin kolme kertaa sen, mitä minä.
En mä ole heti kerralla mihinkään kärsäillyt, vaan lähtenyt reissuun kun huvittaa, ostanut uudet huonekalut kun huvittaa ja vaatteita ns. yli tarpeen.
Säästöjä ja sijoituksiakin on tottakai.

Riippuu ihan AP:n taloudellisesta tilanteesta muutenkin. Jos perheessä on muutenkin talous kunnossa, niin eikai sun mihinkään tarvitse säästää. Anna mennä vaan! Sun rahoja ne on. Jos sulla ei hirveästi säästöjä ole, niin mä kyllä itse laittaisin säästöön edes 10t.

Yhteistyössä