Sain lahjaksi Alkon halvinta kuohuviiniä, hinta 3,49e

• Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Tuo pullo ollut siis jo tovin kirjahyllyssä ja huvikseni nyt tarkistin Alkon sivuilta lisätietoja tuosta kuohuviinistä, niin huomasin ton hinnan :D
Ei, en ole loukkaantunut, enkä vaadi kallista mutta mua vaan vähän huvittaa tää kun olen pantannut tuolla kirjahyllyssä halvinta mahdollista kuoharia :D Kyllä toi mulle kuitenkin kelepaa ja aioinkin naukkasta suihini ;)

Mutta mitä mieltä te olette asiasta? Onko teidän mielestä noloa antaa lahjaksi sitä halvinta mitä löytyy? Kehaisitteko itse antaa lahjaksi? Itse en ehkä kehtaisi ihan näin halpaa viiniä antaa lahjaksi, vaikka kyllä se mulle näin saajana kelpaa, mutta en silti kehtaisi antaa kenelläkään lahjaksi näin halpaa kuohuviiniä :D

"vieras"
No lahjahevosta ei ole suuhun katsominen, tiesi jo vanha kansa sanoa. Ei missään käytösetikettien kultaisessa kirjassa ole "sääntöä" siitä minkä hintainen pitäisi lahjaviinin olla. Itse en kehtaisi viedä alle kympin viiniä. Viinit ovat tyypillisemmillään parhaassa hinta-/laatusuhteessa juuri noilla korvin. Kaikista nolointa on viedä halpaviiniä jollekin joka oikeasti tietää viineistä ja ehkä harrastaa niitä. Pullo kun jää usein ehkä sitten kokonaan juomatta - ei sen hinnan, vaan makunsa takia.

Ja viineissä hinta kyllä oikeasti kertoo laadusta jotain. Se ei tietenkään ole mikään autenttinen laadun indikaattori, mutta viineihin perehtymättömälle se on helpoin tapa tulkita laatua.

"Omppu"
Eihän tuo edes ole Alkon halvin kuohuviini. Lisäksi tuo Codorniun pikkupullo on ihan laadukasta kamaa. En osaisi edes loukkaantua halvimmasta, ellei se olisi täysin makuni vastainen. Se osottaisi, ettei tunne minua.

noloa
[QUOTE="vieras";28620908]Hmmm.. viedäänhän sitä kahvikpakettiakin tuliaisiksi.[/QUOTE]

Vietkö tuliaisiksi aina halvinta x-tra tms. kahvia?

Itse en todellakaan kehtaisi viedä noin halpaa viiniä. Tuskin on edes hyvää.

"vieras"
Oliko kyseessä siis pikkupullo? Mä yleensä sijoitan lahjaviinit 14 euroon ja mieluusti joku sellainen, josta tiedän ettei ole liian erikoinen, mutta yleisesti tykätty. Mutta nyt tarkoitan siis ihan tavallisen kokoista viinipulloa.

[QUOTE="vieras";28621033]Oliko kyseessä siis pikkupullo? Mä yleensä sijoitan lahjaviinit 14 euroon ja mieluusti joku sellainen, josta tiedän ettei ole liian erikoinen, mutta yleisesti tykätty. Mutta nyt tarkoitan siis ihan tavallisen kokoista viinipulloa.[/QUOTE]

Ymmärtääkseni joo.. ei kai kukaan oleta et joku 0,2 l pullo maksais yli kympin :D

"mä vaan"
Itse olen vienyt lahjaksi halpaa kuoharia, mutta vain siitää syystä että se on mielestäni todella hyvää. Paljon parempaa kuin paljon kalliimmat maistamani. Tosin ajattelen lahjan "arvoksi" jonkun summan ja ostan lisäksi herkkukorin/kahvin/kukan tms. riippuen kyläilyn tarkoituksesta. Siis en osta lahjaksi ikinä muuten pulloa, ainoastaan kyläilylahjaksi.

"A.p"
[QUOTE="vieras";28620903]Mun mielestä moukkamaista tossa oli lähinnä se että kävit netistä tarkistamassa hinnan.[/QUOTE]

Jos mulla on ollut se pullo kuukausitolkulla kaapissa, niin miksi vasta nyt menisin hintaa tarkistamaan? Menin Alkon sivuilla katsomaan ihan muita tietoja tuosta tuotteesta ja se hinta nyt vaan sattuu olemaan siinä näkysällä, vai kerrotko mulle että onko siellä jokin "piilota hinta" nappula jossain?

"A.P"
Miksi ihmeessä säilytät kuoharia kirjahyllyssä? Kai sä jäähdytät sen ennen juontia...
Siis joo pullo on tosiaan ollu kirjahyllyssä jemmassa monta kuukautta. Nyt siirsin sen jääkaappiin kun viikonloppuna on mun ja miehen vuosipäivä niin ajattelin että otetaan lasilliset sitä kuoharia ja samalla aloin tutkimaan pulloa, mutta kun en siitä mitään älynnyt niin menin Alkon sivuille katsomaan lisätietoja kun siellä ne lukee suomeksi. Eli olen moukka jonkun mielestä :D

"vieras"
[QUOTE="Mies";28621185]No jopas oli huono esimerkki, vai mistä lähtien 9,98 € on ollut yli kympin?[/QUOTE]

Elä sinä saivartele ja tiedoksesi, että kyllä siellä oli myös yksi yli kympin maksava pikkupullo :D

Yhteistyössä