sain lähetteen hampaiden kokoremonttiin nukutuksessa lähisairaalaani, minkähänlaista laskua on odotettavissa?

• Viestiketjun aloittaja helpottunut!
  • Ensimmäinen viesti
helpottunut!
mulla siis suu kamalassa kunnossa ja nyt mun lääkäri kirjotti mulle lähetteen sairaalaan ja kutsun pitäs tulla näinä päivinä. jos sinne pääsen ja se oikeesti valtava remontti siellä nukutuksessa tehdään, niin millaista laskua mä uskallan sieltä odottaa? mihin mun pitää varautua.... yksityisellä mun remontti olis maksanu 3000-5000 euroa (ihan maksimi tuo 5000€), mutta sairaalastahan ei kai lähetteen kautta niin hirveesti maksa....?
osaisko joku auttaa, osaisin vähän arvioida.... kiitos!

..
no sairaalan hoitopäivämaksu on kaiketi 32 vai 37e? jos pääset illalla kotiin niin ei sen enempää. tietty edeltävistä käynneistä poliklinikkamaksu kans sen kolmisenkymppiä.

helpottunut!
[QUOTE="mä";23568708]arvioida en osaa mutta varaudu siihen että kun heräät on useampi hammas jadonnu suusta. ne ala korjaa pahoja reikiä.[/QUOTE]

TÄH?! mihin tää perustuu???
nyt iski paniikki, tää on muutenkin ihan hirveetä tän fobian kanssa... ei mistään tollasesta ollu puhetta... mulle ei sit jää yhtään hammasta suuhun vai???? joo, ei pidä uskoo kaikkee, mutta apuaaaaaa...

"mmmm"
Ja höpö höpö mitä juttuja täällä taas on! Itse olen elävä esimerkki jolle juurihoito on tehty yhdessä nukutuksessa alusta loppuun. Täyttä takuuta onnistuisesta ei ollut mutta hyvin onnistui. Ja todellakaan mitään ei vedetty pois! Pitäähän hoitosuunnitelma käydä läpi asiakkaan/ potilaan kanssa. Tsemppiä sulle!

helpottunut!
joo, siis tarkotus olikin et suurimmat mitä pystyy korjaan korjataan nukutuksessa ja sit rauhottavien voimalla koittaisin käydä korjauttamassa yksityisellä ne, mitä ei nukutuksessa pysty korjaamaan.
mutta nyt alkoi epäilyttää koko juttu... tää on ainoa fobia mikä mulla on ja on sitten meinaan sitä luokkaa et mä aikanaan valvoin 3vrk putkeen hammassäryn takia ja lopulta lääkärin ohjeesta mun mies anto mulle diapamin ja kaverinsa kanssa RAAHAS mut särkypäivystykseen. se oli ihan kamalaa.

helpottunut!
[QUOTE="mmmm";23568825]Ja höpö höpö mitä juttuja täällä taas on! Itse olen elävä esimerkki jolle juurihoito on tehty yhdessä nukutuksessa alusta loppuun. Täyttä takuuta onnistuisesta ei ollut mutta hyvin onnistui. Ja todellakaan mitään ei vedetty pois! Pitäähän hoitosuunnitelma käydä läpi asiakkaan/ potilaan kanssa. Tsemppiä sulle![/QUOTE]

kiitos!!!!! kiitoskiitoskiitos!!!! <3 :)

*
[QUOTE="mmmm";23568825]Ja höpö höpö mitä juttuja täällä taas on! Itse olen elävä esimerkki jolle juurihoito on tehty yhdessä nukutuksessa alusta loppuun. Täyttä takuuta onnistuisesta ei ollut mutta hyvin onnistui. Ja todellakaan mitään ei vedetty pois! Pitäähän hoitosuunnitelma käydä läpi asiakkaan/ potilaan kanssa. Tsemppiä sulle![/QUOTE]

No sulla oli hyvä tilanne, ettei ollut märkää ja näin lääkäri uskalsi tehdä juurentäytön saman tien. Mutta jos hampaat ovat huonossa jamassa (särkyäkin ollut), mitä tod. näk. on märkäpesäkkeitä juurten kärjissä, jolloin juurihoitoa ei voi tehdä loppuun asti. Se olisi hoitovirhe. Mutta ei pelotella enempiä, tsemppiä hoitoon!!! Jos sinulta on optg (röntgen) otettu, on lääkäri pystynyt jo senkin perusteella sanomaan osviittaa, mitkä menevät poistoon, mitkä vielä kannattaa juurihoitaa. Syvät kariekset eivät välttämättä kuvassa näy satavarmasti, että ovatko menneet jo pulpaan asti, jolloin jh on edessä. Tällöin voidaan tehdä jh alusta loppuun, vaikkei kovin suositeltavaa. Reippaalla mielellä vain!!!

helpottunut!
kiva et mä tuun sieltä ihan hampaattomana sit kotiin... kehtaa ikinä enää hymyillä tai puhua kellekään, eikä paljon huvita miehen kans pussailla jos oon ällöttävä harvahammas... vaikka eipä nytkään kovin kivaa oo... tää on ihan kamalaa ja vie multa mielenterveyden.
jokatoinen päivä oon et jeeeeee ja jokatoinen laittamassa jarrua et en mene... huokaus.
kiitos kaikille vastauksista...

Don´t worry
kiva et mä tuun sieltä ihan hampaattomana sit kotiin... kehtaa ikinä enää hymyillä tai puhua kellekään, eikä paljon huvita miehen kans pussailla jos oon ällöttävä harvahammas... vaikka eipä nytkään kovin kivaa oo... tää on ihan kamalaa ja vie multa mielenterveyden.
jokatoinen päivä oon et jeeeeee ja jokatoinen laittamassa jarrua et en mene... huokaus.
kiitos kaikille vastauksista...
Hyvin se varmasti menee, ja tulos on taatusti parempi kun mitä sun hampaat nyt on. Ei ne millään pienillä perusteilla ala hampaita kiskomaan, eikä isoillakaan näkyviltä paikoilta ilman että siitä erikseen neuvotellaan (korvaavaa hammasta tilalle tms.). Pakko se remppa on joka tapauksessa tehdä, tai lopulta sun hampaat putoo suoraan sun suusta....kumpi on pahempi, menettää yks takahammas siinä nukutus sessiossa, vai se, että sun hampaat mätänee suuhun?

"vieras"
hassu, jos sulta otetaan hammas pois, sen tilalle voit teettää tekohampaan. Implantin tai semmosen ,kun ripustetaan viereiseen hampaaseen.
Puhu nyt sen lääkärin kanssa.'
Ja se maksaa mitä maksaa. Joskus on vaan maksettava - sinä maksat fobiastasi. Se on osa aikuisen elämää.

oon käyny
Pelko oli mullakin syynä ja koko ikäni kun pelosta kärsinyt, oli hampaat todella huonossa kunnossa. Ennen nukutusta käytiin pääpiirteittäin läpi mitä tehdään ja mun kohdalla oli tiedossa etukäteen, että useampi hammas lähtee. Oli niin huonossa kunnossa, ettei kannattanut tehdä mitään. Mutta sii kaikki käytiin läpi etukäteen. Lasku oli päiväkirran verran, olikohan silloin 72 euroa.
Mene huoletta ja juttele lääkärin kanssa etukäteen tästä huolestasi. :)

"Yks"
Tässä nyt ei ole vastaus alkuperäiseen kysymykseen, mutta pieni rohkaisu kuitenkin :)

Minulla oli aivan järkky hammaslääkäripelko, enkä uskaltanut varata aikaa, vaikka hampaissa ihan valtavia reikiä ja alkoivat lohkeilemaan.

Joka ilta päätin, että huomenna varaan ajan, kummasti se vaan ajanvarausaikaan "unohtui".

Lopulta tietenkin kövi niin, että yhtä hammasta alkoi särkemään tosi pahasti, oli sunnuntai-ilta eli minnekään en siihen hätään päässyt. Olin raskaana yli puolessa välissä ja panadoli tuntui lähinnä vitsiltä. Itkin ja tärisin tuskissani ja peloissani koko yön kun ajusin, ettei minulla ole muua vaihtoehtoa kuin mennä hammaslääkäriin.

Onneksi päivystävä lääkäri oli ihana ja ymmärtäväinen ja juurihoitoonhan se hammas meni. Mutta tuon jälkeen olen uskaltanut hoidattaa hampaitani pikkuhiljaa parempaan kuntoon ja viime kesänä jopa NAUTIN juurihoidosta, sain hyvät puudutteet, rento ilmapiiri eikä yhtäkään pentä lasta repimässä lahkeesta tai huutamassa. Melkein jo odotin innolla seuraavaa kertaa, että saan hetken olla vain.

Tällä halusin vain kertoa, että pelosta tosiaan on mahdollista päästä. :)

Onnea koitokseen ja mahtavaa että sait lähetteen nukutushoitoon :)

"vieras"
no ei kai ne poistettavat hampaat käydään potilaan kanssa läpi ennen toimenpidettä? ei kai ne siinä tilanteessa kun potilas on nukutettu päätä et otetaas noikin tosta...?
tsemppiä, itsellä kans hirveä hammaslääkärifobia!

"vieras"
[QUOTE="vieras";23569996]no ei kai ne poistettavat hampaat käydään potilaan kanssa läpi ennen toimenpidettä? ei kai ne siinä tilanteessa kun potilas on nukutettu päätä et otetaas noikin tosta...?
tsemppiä, itsellä kans hirveä hammaslääkärifobia![/QUOTE]

siis eikö, eikä ei kai ne... ajatus pätkii...

"vieras"
miten sait sen lähetteen? mulla hirveä pelko myös ja hampaat kamalassa kunnossa. rahaa ei ylimääräistä olisi ja jos ei tosiaan muuta tarvi maksaa ku se päivän sairaalamaksu niin mäkin haluan:) ja vielä nukutuksessa! mä olisin onnellinen jos tollasen lähetteen saisin! mutta miten sen tosiaan sitten sait? tietäisi itekin kokeilla kos saisin:) tsemppiä sulle!!!

tsemppaan minäkin
Itselläni myös positiivisia kokemuksia, kannattaa hoidattaa hampaansa jos on siihen mahis! :) Olin varma että hampaitani ei saataisi enää pelastettua, mutta lääkäri totesi vakavalla naamalla että aika pahassa jamassa pitää olla, että kiskottaisiin lopullisesti pois. Hoitoja on monenlaisia eikä kenenkään tarvitse sitäpaitsi olla harvahammas, vaikka osa vedettäisiinkin veks- implantit on keksitty.

Jos jatkossa joudut menemään hammaslääkäriin, pyydä rauhoittava esilääkitys. Voin taata, että et tunne ainakaan mitään ikävää toimenpiteen aikana, sinua lähinnä nukuttaa ja hymyilyttää! :D

Yhteistyössä