Saimme apua lapsen saantiin, entäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kudiddi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kudiddi

Vieras
Heip!

Ajattelin kysyä, kun on taas vauva kuume ollut päällä jo pitkään, (esikonen 9kk)
että onkohan meillä mahdollisuus saada toista lasta "luomusti" kun esikoista yritimme reilu 2v, sitten minulle tehtiin aukiolo tutkimus ja söin Letrozol Actavista ovulaation varmistukseen, ja sitten Heti onnistui.

Ehkäisyä emme ole käyttäneet ollenkaan, eli 9kuukauteen, mutta eipä ole onnistunut taaskaan vaikka olen ovulaation saanut kiinni.

Ovuloin myös kivuliaasti, mistäköhän johtuu?

Kiitos jo etukäteen vastauksestasi!

Hei,

kiitos kysymyksestäsi.

Kyllä luomiraskauskin on mahdollinen. Tähän vaikuttaa myös paljon se mitä ongelmia sinulla lähinnä oli taustalla, onko kiertosi nyt säännöllinen, imetätäkö tai milloin olet lopettanyt imetyksen yms. asiat. On myös ihan normaalia että raskauden alkamiseen menee aikaa yli vuosi, joten siinä mielessä voitte vielä yrittää.
Toisaalta jos tiedetään, että esikoisenkin aikaansaamiseksi meni noinkin pitkä aika ja avuksi tarvittiin lääkehoitoa, voitte toki kääntyä lääkärin puoleen jo aiemminkin.

Ovulaation tunteminen on kovin yksilöllistä, toiset tuntee voimaskastakin kipua ja toiset eivät edes huomaa ovulaatiota. Tähän lienee syytä yksilöllisyys lähinnä.

Onnea yritykselle!

Kiitos vastauksestasi! En imettänyt lastani kuin puoli kk. Kuukautiset ovat säännölliset, samoin ovuloimisen tunnen myös.

Entäs, kun minulla on vielä näitä Letrozoleja, voinko/uskaltaisinko pitää taas kuurin (ovulaation varmistukseen)

Hei vielä,

omin päin en suosittele lääkkeen aloittamista, varsinkaan noin pitkän tauon jälkeen. Kannattaa käydä tai ainakin keskustella asiasta lääkärin kanssa ennen lääkkeen aloitusta. Muistathan myös, että on tärkeää että lääkekierrossa munarakkulan kasvua myös seurataan!

Yhteistyössä