?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Miksei saisi?
Alkuperäinen kirjoittaja kuivis:Ei saisi syödä ainakaan suuria järvikaloja. Itämeren kalojakin vaan kerran kuukaudessa, vai olikse viikossa. Liian korkeita dioksiini- ja elohopeapitoisuuksia.
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja kuivis:Ei saisi syödä ainakaan suuria järvikaloja. Itämeren kalojakin vaan kerran kuukaudessa, vai olikse viikossa. Liian korkeita dioksiini- ja elohopeapitoisuuksia.
Jaa. Taitaa olla sekin hysteria sitten lietsoutunut vuoden 2005 jälkeen, kun itse olin raskaana. En muista että listalla olisi moisia kieltoja ollut, vaan kalaa kehotettiin syömään sen hyötyjen vuoksi.
Harvoissa kaloissa elohopeaa tai dioksiinia kuitenkaan on niin paljon, että jos ei elä kalastamalla ja syö saalistaan joka päivä, siitä olisi haittaa. Eli jos silloin tällöin syö palan kuhaa, tuskin se on sikiölle haitaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja kuivis:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja kuivis:Ei saisi syödä ainakaan suuria järvikaloja. Itämeren kalojakin vaan kerran kuukaudessa, vai olikse viikossa. Liian korkeita dioksiini- ja elohopeapitoisuuksia.
Jaa. Taitaa olla sekin hysteria sitten lietsoutunut vuoden 2005 jälkeen, kun itse olin raskaana. En muista että listalla olisi moisia kieltoja ollut, vaan kalaa kehotettiin syömään sen hyötyjen vuoksi.
Harvoissa kaloissa elohopeaa tai dioksiinia kuitenkaan on niin paljon, että jos ei elä kalastamalla ja syö saalistaan joka päivä, siitä olisi haittaa. Eli jos silloin tällöin syö palan kuhaa, tuskin se on sikiölle haitaksi.
Ok, mutta mieluummin uskon neuvolan suosituksia kuin sinun mutu-tuntumaa. Mutta totta se, että silloin tällöin, harvoin, on varmaan parempi kuin että joka päivä jos on valmis riskeeraamaan. Mä voin syödä jotain muuta sitten.
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja kuivis:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja kuivis:Ei saisi syödä ainakaan suuria järvikaloja. Itämeren kalojakin vaan kerran kuukaudessa, vai olikse viikossa. Liian korkeita dioksiini- ja elohopeapitoisuuksia.
Ok, mutta mieluummin uskon neuvolan suosituksia kuin sinun mutu-tuntumaa. Mutta totta se, että silloin tällöin, harvoin, on varmaan parempi kuin että joka päivä jos on valmis riskeeraamaan. Mä voin syödä jotain muuta sitten.
Olet siis koko 9 kk ilman kalaa, ettei vaan olisi riskiä? No, kukin tavallaan. Muista kuitenkin ottaa sitten ne hyvät rasvahapot vaikka purkista.