Saikkukynnykseni on erittäin alhaalla - kiitos huonon esimiehen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ahdistaa"

Vieras
Ennen tunsin vastuullisuutta työstäni ja välttelin viimeiseen asti sairauslomalle jäämistä. Mies jäi puolet kerroista kotiin hoitamaan lapsia heidän sairastuessaan.

Epäreilu ja vähättelevä esimies saa kummasti työmotivaation häviämään. Saimme uuden pomon vuosi sitten. Sen jälkeen yksi pomon 'lellikkialainen', joka on samassa asemassa kuin minä, on alkanut kiusaamaan minua (pomon tietoisella tai tiedostamattomalla siunauksella). Koskaan en ole kuullut kiitoksen sanaa tai mitään kannustavaa. Palaute on aina vain negatiivista ja aiheetonta. Pomo uskoo kaikki hänen lellikkinsä valheet siitäkin huolimatta, että olen kertonut miten asia oikeasti on. En ole enää tasa-arvoisessa asemassa muiden työntekijöiden kanssa, vaan pomo vähättelee minua törkeästi.

Olen ollut tästä tilanteesta todella ahdistunut, eikä enää huvita aamuisin lähteä töihin. Käytän nykyään kaikki mahdolliset tilaisuudet jäädäkseni kotiin sairastamaan. Lapset ovat sairastelleet vuoronperään koko syksyn ajan. Nyt minä olen ollut jäänyt heidän kanssaan lähes aina kotiin. Jos oma lämpöni nousee 37 asteen yli, niin jään myös itsekin kotiin potemaan välittömästi.

Esimies ei ole lainkaan tehtäviensä tasalla, kun ei ymmärrä, että hänen epäreilu käytöksensä ja epätasa-arvoinen työntekijöiden kohtelu ei todellakaan paranna työtehoa. Päinvastoin, yksi entinen hyvä työntekijä on saatu nitistettyä.

Niin, asian voisi ottaa myös esille esimiehen ja muiden kanssa TAI vaihtaa työpaikkaa tai ylipäätään tehdä asialle jotain...

.. et sä loppuelämää voi lusmuta kotonakaan .. vai voitko? Käyttäytymisesi vain viestittää sitä että esimiehesi ja tuo työkaverisi ovat "voittaneet".

Jos et välittäisi. Pystytkö antamaan vaan asioiden mennä korvasta sisään ja ulos? Oletteko samassa työpaikassa tämän toisen kanssa ja millaista kiusaaminen on?

Joka työpaikassa missä mä olen ollut, on ollut AINAKIN yks mulkku, joka tekee hallaa toisille ja käyttää työaikaansa toisten panetteluun enemmän kuin itse työhän...

joskus nuorena se otti kupoliin ja melkein painoi mut maahan mutta sit päätin, että mä tiedän mitä teen ja teen työni HYVIN ja se ei vaan mun alalla ainakaan, voi olla näkymättä :) joten panettelijat saa itse nenälleen kun se heidän työnsä tulos ei ole samanlaatuista!

Mä annan olla, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos .. maailma on täys vittumaisia ihmisiä, se on ihan tosi. Ja ei jokaisen vuoksi voi kotiin jäädä.

Minä olin töissä eräässä helvetissä. Lopulta se oli sitä, että tiesin seuraavana päivänä tai seuraavien kolmen päivän ajan töissä tulevan näitä pahoja asioita vastaan ja jäin silloin sairaslomalle milloin valitellen vatsatautia, kuumetta tai muuta. Ne asiat oli tosi törkeitä enkä ala niitä tässä jakamaan, mutta lopulta lähdin sieltä helvetistä työttömäksi, koska en vaan enää jaksanut. Yhtenä kiusaamisen osa-alueena mainitaan minun lasteni ulkonäön ja psyykkisen (alle kouluikäisiä ihan normaaleja) terveyden haukkuminen aivan suoraan ja vihjaillenkin. Esim. isossa kokouksessa joku alkoi "ihan muuten" vaan puhua mongoloidilapsista pahaan sävyyn ihan näin yleisesti, mutta oli tarkoitettu minulle, koska oli aiemmin sanonut tästä minulle. Lapseni ovat terveitä, eikä heillä ole kehitysvammaisuutta oikeasti ja normaalinäköisiä.

[QUOTE="vieras";25271058]Minä olin töissä eräässä helvetissä. Lopulta se oli sitä, että tiesin seuraavana päivänä tai seuraavien kolmen päivän ajan töissä tulevan näitä pahoja asioita vastaan ja jäin silloin sairaslomalle milloin valitellen vatsatautia, kuumetta tai muuta. Ne asiat oli tosi törkeitä enkä ala niitä tässä jakamaan, mutta lopulta lähdin sieltä helvetistä työttömäksi, koska en vaan enää jaksanut. Yhtenä kiusaamisen osa-alueena mainitaan minun lasteni ulkonäön ja psyykkisen (alle kouluikäisiä ihan normaaleja) terveyden haukkuminen aivan suoraan ja vihjaillenkin. Esim. isossa kokouksessa joku alkoi "ihan muuten" vaan puhua mongoloidilapsista pahaan sävyyn ihan näin yleisesti, mutta oli tarkoitettu minulle, koska oli aiemmin sanonut tästä minulle. Lapseni ovat terveitä, eikä heillä ole kehitysvammaisuutta oikeasti ja normaalinäköisiä.[/QUOTE]

Oikeasti. Kertoo paljon noista sun kiusaajista. Toivottavasti olet nyt löytänyt hyvän työpaikan. Mistä noita kiusaajia sikiää? Jostain helvetin uumenista pilaa toisten elämää.

Olen puhunut esimiehen kanssa asioista ja esittänut asioihin oman perustellun kantani, mutta hän ei kuuntele minua, vaan pohjaa päätöksensä tämän kiusaaja-alaisensa mielipiteisiin ja valheellisiin väittämiin.

Esimerkkinä mainittakoon, että tämä lellikki on väittänyt, etten ole hoitanut tiettyjä minulle kuuluvia vastuualueita ja pomo on tullut valittamaan minulle asiasta. Tarkistin asian kahden muun ihmisen kanssa ja kaikki oli kunnossa. Kerroin tämän pomolle, mutta hän ei vain suostunut uskomaan, että tuo toinen työntekijä vain yrittää mustamaalata minua. Muilta työntekijöitä olen kuullut, että lellikki levittelee heillekin minusta vääristeltyä totuutta. Kiusaajalla tuntuu olevan pakkomielle valittaa kaikesta, mikä kuuluu minun vastuualueisiini. Kukaan muu työntekijä ei ole samoista asioista valittanut, vaan päinvastoin kertonut, että asiat ovat ihan hyvin.

Miten voin olla välittämättä asiasta, kun pomo tulee valittamaan aiheettomasti työstäni, eikä edes usko asian oikeaa laitaa. Toki voisin tehdä asialle jotain. Olen harkinnut, että valitan esimiehen esimiehelle. Tiedän, että hän taatusti tarttuu asiaan ja hoitaa sen selväksi. Pelkään kuitenkin jälkiseurauksia lähiesimieheni taholta. Hän ei tule katsomaan hyvällä, jos menen valittamaan hänestä.

Totta on, että pomo ja hänen lellikkinsä ovat voittaneet. Entisestä hyvästä työitsetunnostani on enää rippeet jäljellä. Öisin en saa nukuttua, kun tämä selän takana vehkeily ja kiusaaminen pyörivät mielessä. Toistaiseksi siis yritän vältellä näitä henkilöitä. Paras keino siihen on pysytellä poissa töistä niin paljon kuin mahdollista.

Luulen, että tilanne helpottuu tulevaisuudessa, kun saamme väliaikaisesti toisen esimiehen. Pidemmän päälle se ei kuitenkaan auta, kun nykyinen pomo palaa taas hommiinsa. Taidan olla ikiusesti leimattu hänen silmissään ja pysyä jatkossakin silmätikkuna.

Mä käyttäytyisin ihan päinvastoin! Meilläkin on töissä aina riittänyt sairastelijoita... sitten ihmettelevät että miksi heitä sorretaan? Tai mahdollisesti Yt neuvottelujen tuloksena työnantaja hankkiutuu heistä ensimmäisenä eroon.

[QUOTE="vieras";25271058] Esim. isossa kokouksessa joku alkoi "ihan muuten" vaan puhua mongoloidilapsista pahaan sävyyn ihan näin yleisesti, mutta oli tarkoitettu minulle, koska oli aiemmin sanonut tästä minulle. Lapseni ovat terveitä, eikä heillä ole kehitysvammaisuutta oikeasti ja normaalinäköisiä.[/QUOTE]

Jopas on ollut törkeää.

Meillä en sentään ole menty henkilökohtaisuuksiin, mutta ihan vastaavaa taktiikkaa minunkin kiusaajani käyttää. Kaikkien kuullen hän alkaa muina miehinä taivastelemaan, miten jollekin asialle pitäisi tehdä jotakin, kun se on täysin retuperällä/huonosti hoidettu yms. Nämä valituksen aiheet koskevat aina minun vastuullani olevia asioita. Kaikki eivät tätä välttämättä välttämättä hoksaa, mutta minä tiedän, että valitus on kohdistettu mustamaalaamaan minua ja kertomaan kaikille, kuinka huonosti olen työni hoitanut.

Työpaikan vaihtaminen on minulle mahdoton ajatus, koska olen erittäin harvinaisella alalla ja tämän ikäisiä ei enää palkata töihin. Olen lisäksi sen verran korkeasti koulutettu, etten halua joutua tekemään mitään matalapalkka-alan töitä. Työttömäksikään en suostu jäämään parin kusipäisen ihmisen takia. Mielummin alan taistella oikeuksieni puolesta. Vedän vaikka työsuojelun vielä mukaan tähän kiusaamiseen.

Mä käyttäytyisin ihan päinvastoin! Meilläkin on töissä aina riittänyt sairastelijoita... sitten ihmettelevät että miksi heitä sorretaan? Tai mahdollisesti Yt neuvottelujen tuloksena työnantaja hankkiutuu heistä ensimmäisenä eroon.

Minä en kyllä itse juurikaan sairastele. Kiusaajani on ollut minua useammin sairauslomalla. Hänellä ei ole edes lapsia. Sen sijaan olen ollut lasten sairastelun takia usein pois töistä viime aikoina.

Mainittakoon vielä, etten ole hoitoalalla tai sellaisessa paikassa, jos minun poissaoloni kuormittaisi muita työntekijöitä.

Joka työpaikassa missä mä olen ollut, on ollut AINAKIN yks mulkku, joka tekee hallaa toisille ja käyttää työaikaansa toisten panetteluun enemmän kuin itse työhän...
.

Tämä pitää paikkansa.

Räikeintä on, että tämä panettelija esittää pomon edessä aina niin mahdottoman kiireistä. Viestin perille menemiseksi pitää vielä muita työntekijöitä mollata. Näköjään esitys on mennyt pomoon täydestä. Jos tällä kiusaajalla olisi oikeasti niin kiire kuin väittää, niin ei hän ehtisi jatkuvasti työntämään nokkaansa muiden töihin (saatika juoruilemaan tuntitolkulla muiden ihmisten kanssa tai surffailemaan netissä).

[QUOTE="aapee";25271162]Jopas on ollut törkeää.

Kaikkien kuullen hän alkaa muina miehinä taivastelemaan, miten jollekin asialle pitäisi tehdä jotakin, kun se on täysin retuperällä/huonosti hoidettu yms. Nämä valituksen aiheet koskevat aina minun vastuullani olevia asioita. Kaikki eivät tätä välttämättä välttämättä hoksaa, mutta minä tiedän, että valitus on kohdistettu mustamaalaamaan minua ja kertomaan kaikille, kuinka huonosti olen työni hoitanut.

[/QUOTE]

Mitä tapahtuisi jos seuraavalla kerralla kun hän näin tekee, pyytäisit häntä siinä kaikkien kuullen tarkentamaan mitä hän tarkoittaa tuolla, että asiat ovat retuperällä ja sitten voisit myös siinä kaikkien kuullen kertoa oman kantasi ja lyödä ns. faktoja pöytään, että asiat eivät todellakaan ole retuperällä sinun vastuualueellasi niinkuin tämä kiusaaja väittää.

Työn takia ei kannatta itteään sairastuttaa. Mä kärvistelin useita kuukausia pilaten elämääni nykyisessä työpaikassani. Ongelmat valitettavasti oli paljon itseni aiheuttamia ja se johti työpaikkakiusaamiseen blaablaa. Tällä viikolla sit päätin, etten aio enää kestää ja pilata jouluanikin. Ja olen ainakin tän viikon saikulla. Silti tunnen huonoa omaatuntoa vaikkei olisi mitään syytä (kaikille parempi kun en oo töissä sössimässä).

Tää nyt ei välttis vastannut ap:n ongelmaan muuta kuin siltä osin, että hae reilusti saikkua jos tilanne ei tunnu ratkeavan.

Työn takia ei kannatta itteään sairastuttaa. Mä kärvistelin useita kuukausia pilaten elämääni nykyisessä työpaikassani. Ongelmat valitettavasti oli paljon itseni aiheuttamia ja se johti työpaikkakiusaamiseen blaablaa. Tällä viikolla sit päätin, etten aio enää kestää ja pilata jouluanikin. Ja olen ainakin tän viikon saikulla. Silti tunnen huonoa omaatuntoa vaikkei olisi mitään syytä (kaikille parempi kun en oo töissä sössimässä).

Tää nyt ei välttis vastannut ap:n ongelmaan muuta kuin siltä osin, että hae reilusti saikkua jos tilanne ei tunnu ratkeavan.

Mitä se loputon sairaslomakierre tällaisiin asioihin auttaa, ei mitään.

Mitä tapahtuisi jos seuraavalla kerralla kun hän näin tekee, pyytäisit häntä siinä kaikkien kuullen tarkentamaan mitä hän tarkoittaa tuolla, että asiat ovat retuperällä ja sitten voisit myös siinä kaikkien kuullen kertoa oman kantasi ja lyödä ns. faktoja pöytään, että asiat eivät todellakaan ole retuperällä sinun vastuualueellasi niinkuin tämä kiusaaja väittää.

Näin aion tehdäkin. Lisäksi aion vielä kysyä kaikkien kuullen, miksi hänellä on pakkomielle puuttua juuri minun töihini ja valittaa niistä.

Yhteistyössä