Sähkölaskuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Nyt kun ei oo kokemustakysyn teiltä miten tämä aisa mene.
Meillä on Helsingin Energian sähkö kotona ja alussa kun tein hakemuksen/sopimuksen arvioin(laskurin avulla) että meillä kuluis sähköä 65 eurolla/2kk(sähkönsiirto mukana). missä vaiheessa he tarkistavat sen että paljonko meillä on oikeasti kulunut sähköä ja sittenhan varmaan tule joku hyvityslasku/ lisälasku?

Taitaa tulla aina alkuvuodesta..ainaski meillä.. mut nyt onneks vaihdettiin mittari et tulee kulutuksen mukaan ..meinaan meillä meni päin honkia ja tasauslasku oli 1200e :kieh:

aika pieni kulutus teillä? minkälaises asunnos asutte?

kerrostaloasunto 4h ,2aikuista+1v. mä va näpyttelin sinne mitä kaikkea meillä on,tski-,pesukone, tietokone, tv.....tuli sellainen lukema....että innossa odottelen kun he tarkistavat asian:))))

Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
kerrostaloasunto 4h ,2aikuista+1v. mä va näpyttelin sinne mitä kaikkea meillä on,tski-,pesukone, tietokone, tv.....tuli sellainen lukema....että innossa odottelen kun he tarkistavat asian:))))

Kerran vuodessa tarkistetaan ja meillä tulee tarkistuslasku sen kuukauden mukaan, milloin sopimus on tehty!
Ja Helsingin energia on toimittaja.

Niiden nettisivuilla on omat tiedot kohta, josta voit katsoa kulutustasi.

mulla tulee siirto ja sähkö eri firmoista, toinen tarkastaa tasauksen kerran vuodessa, toinen kolmen kuukauden välein. jälkimmäinen on mielestäni toimiva, jopa kerrostaloyksiössä vain kerran vuodessa tehty tasaustarkastus tuotti aikanaan turhan yllättäviä menoeriä riippuen talven kylmyydestä ym.

Täytyykin nyt kehua omaa yhtiötämme kun meillä saa kulutuksen mukaisen laskutuksen eli ilmoitamme itse netin kautta joka toinen kuukausi sähkömittarin lukeman ja lasku tulee sen mukaisesti - eipä tule tasausylläreitä.
Juuri aamulla minulle kaupiteltiin toista sähköyhtiötä, mutta koska heillä laskutus perustuu arviolaskutukseen (eikä kulutuksen mukaista ollut saatavilla) niin en vaihtanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyykin nyt kehua omaa yhtiötämme kun meillä saa kulutuksen mukaisen laskutuksen eli ilmoitamme itse netin kautta joka toinen kuukausi sähkömittarin lukeman ja lasku tulee sen mukaisesti - eipä tule tasausylläreitä.
Juuri aamulla minulle kaupiteltiin toista sähköyhtiötä, mutta koska heillä laskutus perustuu arviolaskutukseen (eikä kulutuksen mukaista ollut saatavilla) niin en vaihtanut.

Meillä taas on kaukoluettevat mittarit. Valitsin silti "arviolaskutuksen" eli joka kuukausi samalasku-> ei tule ylläreitä.

5v asuttu, joten tiedetään aika tarkkaan vuositason lukemat. Arviolasku on heittänyt vain n. 100 ?/vuosi jos sitäkään

Yhteistyössä