Sähkölämmitys & sähkölasku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 115m2 ja vuositasolla lasku on 1697,13e ja se on musta paljon. Meinasin lentää perseelleni kun äsken avasin tasauslaskun.

muoks. toi lasku oli siis 10kk ajalta eikä vuoden kuten tuohon kirjoitin.

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Meillä on 115m2 ja vuositasolla lasku on 1697,13e ja se on musta paljon. Meinasin lentää perseelleni kun äsken avasin tasauslaskun.

aika halpa vielä. meidän vuosi 1898?. perkule....

Mä huomasin äsken et eihän toi voinut olla vuoden lasku vaan 10kk ajalta. Joten keskimääräinen summa per kk on 160e...Joten samoissa summissa painitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja 200 neliöö:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja 200 neliöö:
Sähkölaskut noin 230?/kk ja vuosikulutus 32000kWh/2800?.

auts....

Iso talo ei pysy itsestään lämpimänä. Neliötä kohden lämmitys maksaa meillä noin 14?/neliö, vuosi.

Näinpä. mua vaan korpeaa se kun oon koittanut olla tarkkana tän sähkönkulutuksen kanssa, mutta kait mä olen sittenkin aika leväperäinen :ashamed: Ja tää on ehkä paras...meillä on sauna, luonnollisestikin sähkökäyttöinen mutta me ei olla käytetty sitä kuin pari kertaa kuluneen 10 kk aikana joten se saunoittelukaan ei voi olla syynä.

Anopilla on 170m2 ja 27-30000kwh (suora sähkö) (70-luvun talo)
Omilla vanhemmilla on 120m2 + osa kellarista ja 24-25000kwh (osin varaava) (20-luvun talo)
Meillä on ehkä 210m2 ja nyt tänä talvena meni lähes 250000kwh (maalämpö) (30-luvun talo)

Hintoihin vaikuttaa niin paljon sopimus sähkölaitoksen kanssa :) Erot ovat huimia. Esim meilläkin maksaa extraa tuulisähkö.

Sähkölämmitys pitäs Suomessa kieltää lailla, ainakin niin pitkäks aikaa kun pakkasia riittää. :x

Valtio tukemaan tuntuvasti sähkölämmityksestä poissiirtymistä!!!

Yhteistyössä