Sahalahti !!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Pikki Myy
  • Ensimmäinen viesti
Pikki Myy
Olemme lähiaikoina muuttamassa Sahalahteen ja kaipaisimme uusia tuttavuuksia... Onko sillä suunnalla mitään äiti-lapsi kerhoja tms??? Äippä ja poika 2v :heart:

Naapuri
Hei!

Kiva kuulla täällä palstalla mainittavan Sahalahti! Me asustamme tässä Kangasalan keskustassa (toistaiseksi), eli samaa kuntaa ollaan nyt, kun Sahalahti liitettiin Kangasalaan.

Sahalahdella toimii aktiivisesti MLL:n kerhot ja kahvila. Näköjään netistä olisi löytynyt päivät ja kellonajat, mutta Sahalahden sivut ovat poistuneet käytöstä, eikä tietoja näytä olevan vielä Kangasalan kunnan sivuilla.

Minkäs ikäisiä siellä perheessä on? Meillä vasta odotellaan ensimmäistä.

-"Naapuri"

nuppupuppu
Jep, tontti ollaan kans hommattu Sahalahdesta, Tampereelta muutetaan. Jännitää tuo maalle muutto, kääääk!!! Autollahan toki pääsee :) Lapsia meillä tällähetkellä kolme, kaksi koululaista ja sit tää 2v poika... lisääkin tarkoitus hankkia, kunhan saadaan talo valmiiksi! Tällähetkellä kaadellaan puita pois tontilta ja kunhan kevät koittaa aletaan rakentamaan. Mukava ois saada uusia tuttavuuksia jo vaikka ennen muuttoakin! Niin, olen 3 ja 0

Hei!

Olen 32 v. ja mies 34 v. Tyttö on vähän reilut 2 v. ja poika pian 4 kk. Sahalahti ja tämä seutu tuttua pitkältä ajalta. Haaveissa omakotitalo. Tontit vain ovat niin kalliita Kangasalla, siksi Sahalahti kiinnostaa.

nuppupuppu
Hei Maisa! :) Olisi mukava tutustua enemmänkin... Oletteko jo katselleet tontteja Sahalahdesta? Meillä rakennuspuuhat käynnistyy tänä keväänä / kesänä. Rakennellaan pikkuhiljaa, tarkoitus tehdä itse niin paljon kun suinkin... Tavoite jos VIIMEISTÄÄN kesällä -06 päästään muuttamaan! Ehkä aikaisemminkin...

Hei!

Tontteja vähän ollaan katseltu, mutta mitään päätöksiä ei olla vielä tehty. Ei taida rakennusprojekti vielä tänä vuonna olla ajankohtainen. Katsotaan. Kovasti kuume vaivaa.
Olisi tosiaan mukava tutustua paremmin. Vaikka emme täältä Kangasalta mihinkään lähtisi. Tekin ilmeisesti jatkatte asumista Tampereella? Muutatteko vasta, kun talo on ihan kokonaan valmis?

nuppupuppu
Heippati hei taasen! Ei olla ihan tarkkaan vielä päätetty missä vaiheessa muutamme pois Tampereelta... harkinnassa on jo tämä kesä, tai vasta sit kun talo on valmis. Toisaalta ois parempi asua jossakin lähempänä jo rakennusaika, mutta aika näyttää. Se selviää sitten kesän mittaan. Tonttimme ei ole aivan keskustassa, vajaa 3km Pakkalan suuntaan. Joo, totta, eipä se estä tutustumista vaikka asuttais missä... Pitäiskö vaihtaa s.posti osoitteita vai jatketaanko kirjottelemista täällä? Itse en kovin usein pääse näpyttelemään, koska ei tällähetkellä kotona konetta. Mukavia talvipäiviä teille :)

Hannele
Hei,

hauska havaita, että täällä keskustelupalstalla on sahalahtelaisia tai tänne muuttavia mukana!
Täällä toimii todella aktiivisesti MLL:n Sahalahden yhdistys, jonka yksi tärkein toimintamuoto on jokaviikkoinen perhekahvila. Muutakin kerhotoimintaa on. Toinen äitien kokoontusmispaikka on seurakunnan perhekerho, joka kokoontuu kerran viikossa myös.
Perhekahvila ja koko MLL muuttaa parhaillaan kunnantalon alakertaan. Perhekahvila on yleensä auki tiistaisin klo 9-12, mutta toistaiseksi se on nyt kiinni koska uusien toimitilojen remontti on kesken.
Olen itse MLL:n toiminnassa ollut jo pitkään, ja itsekin tulin mukaan silloin kun eka lapsi syntyi. Tätä kautta löysin muita samassa tilanteessa olevia, ja se oli todella hieno juttu. Paikkakunnalle on muuttanut paljon uusia lapsiperheitä, joten "kollegoita" riittää. Tämä Sahalahti on juuri sopivasti kaukana "pahasta maailmasta" mutta niin lähellä, että kaupungin humuun pääsee aina kun haluaa.
Kannattaa siis seurata ilmoitustauluja ja lukea myös paikallislehden (Sydän-Hämeen Lehti tai Kangasalan Sanomat) yhdistyspalstoja, niin tekemistä löytyy. Omat Sahalahti-sivustot ja paikkakunnan oma tapahtumakalenteri avataan toivottavasti pian nettiin. Nythän se häipyi siksi, että ennen sitä ylläpiti Sahalahden kunta ja kuntaa ei enää ole.
Silmät auki, niin toimintaa ja tekemistä kyllä löytyy!

Yhteistyössä