Särkänniemi + ylipainoinen + huvilaitteet = mahdoton yhtälö?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
eli mihinkä laitteisiin mahtuu isokokoinen ihminen (165cm,100kg) ?

olisi kivaa tietää ennakkoon,ettei jonota ja sitten huomaa,että turvakaari ei menekään kiinni...

lähinnä rauhallisemmat laitteet kiinnostaa?
 
Millainen keho tuon painoisella on? Luulisin, että mahdut iha hyvin, varsinkin jos rauhallisempiin laitteisiin haluat mennä, usein on aika säädeltävät nuo turvakaaret. Enemmän mietin, että jos takamuksesi on kovin leveä, niin et mahtuisi kaikkiin penkkeihin?
 
"Jepp"
Millainen keho tuon painoisella on? Luulisin, että mahdut iha hyvin, varsinkin jos rauhallisempiin laitteisiin haluat mennä, usein on aika säädeltävät nuo turvakaaret. Enemmän mietin, että jos takamuksesi on kovin leveä, niin et mahtuisi kaikkiin penkkeihin?
Tämä voisi olla mahdollista jos suurinosa ylipainosta keskittyy sinne takalistoon voi tulla hieman ahdasta istumisen suhteen =)
 
no ei
[QUOTE="vieras";28589195]Ei välttämättä. Minä 160cm/105 kg ja helvetin iso maha ja turvakaari otti kiinni :ashamed:[/QUOTE]

Jos se kaikki ylipaino on vatsassa voi olla mahdollista. Itsellän tasaisesti ylhäältä alas ja ei ollut mitään ongemia.
 
"vieras"
Jotkut laitteet on vaarallisia esim. lapsille ja muille pienikokoisemmille, jos samalla rivillä istuu isokokoinen ihminen. Kun se turvakaide on yhteinen esim. Taikamatossa, joka on aika rauhallinen laite kuitenkin mutta peppu nousee penkistä aina aika paljonkin. Ja aina ei voi valita paikkaansa kun on pitkät jonot ja laitteet ahdetaan täyteen.
 
"vieras"
Joissain laitteissa on koko riville yhteinen turvakaari (Aikamatto ja Viikinkilaiva ainakin muistaakseni), ja siinä ei kannata kauhean eri kokoisten ihmisten mennä samalle riville. Mutta niihin kyllä mahtuu varmasti aika isokin ihminen.
 
sanuliii
Tuo riippuu paljon vartalon mallista.
Jos on kovin iso lantio tai maha niin saattaa osassa laitteissa tulla ahdasta. Mutta kyllä periaatteessa kaikkiin suunnilleen mahtuu viellä 100kg painava.
 
"Paksukainen"
Tässä melkein reaaliaikaista tietoa. Olin juuri äsken powerparkissa. Olen 180 pitkä ja painan 130kiloa. Lantion ympärys on 140cm ja vyötärö 123cm. Eli tästä voi jokainen päätellä miten leveä olen!
Mutta minulla ei silti ollut minkäälaisia vaikeuksia mahtua laitteisiin. Kävin powerparkissa ihan kaikissa aikuisten laitteissa monta kertaa. Myös kuppi-istuimiin mahduin ja turvakaarissa on todella paljon "säätövaraa". Mulla kun on myös isot tissit =) Kaikissa laitteissa kaaret meni hyvin kiinni, eikä henkilökunnan tarvinut niitä edes painaa kiinni. Että kyllä mä sanon näin että aika helvetin iso valas täytyy olla ettei niihin laitteiiin mahdu. Iloisin mielin vaan huvittelemaan =)
 
"hmmmmm"
Siihen Särkänniemen Viking laivaan älä mene! Siinä on ne penkit erikoiset, jokaiselle on oma "istuinkolo" ja se on helkutin pieni! Meinasin tehdä tiukkaa jos normipainoiselle.
 
..
[QUOTE="hmmmmm";28824047]Siihen Särkänniemen Viking laivaan älä mene! Siinä on ne penkit erikoiset, jokaiselle on oma "istuinkolo" ja se on helkutin pieni! Meinasin tehdä tiukkaa jos normipainoiselle.[/QUOTE]

No minä olen suunnilleen 93kg ja 160cm ja tänä kesänä kävin Särkänniemen Viking laivassa, mahduin. Siinä on kyllä sellaiset kuppi-istuimet että voi olla epämukava isommalle.

Jännitin kans että mahdunko ja niihin missä kävin lasten kanssa mm. vauhtimato, troika, vikinglaiva ja muita, en muista kaikkien nimiä. Joissakin se yhteinen turvakaari saattaa tosin tulla hiukan tiukalle, mutta pystyi olemaan kyllä. Sellaisiin laitteisiin joissa on henkilökohtaiset olkapään yli tulevat tiukat turvajutut en edes yrittänyt kokeilla esim. majakka, take off.
 
"Plääh"
Ei se nyt itsestäänselvää ole mahtuminen rauhallisiin laitteisiinkaan. Jonottelin äskettäin siihen pituusrajattomaan vempeleeseen missä vanhat autot ajaa kiskoja pitkin. Yks mursu sai aikaan ruuhkan kun ei saanut edestä vedettävää turvanarua kiinni. Olen itse raskausmahani kanssa norsun kokoinen ja ei mitään ongelmaa. Kannattaa varmaan kysyä laitteen hoitajalta arviota onko mahkuja mahtua ennen kuin aiheuttaa jonon pysähtymisen.
 
läskiii
Katoinpa muuten tuossa kalajoen jukuparkin liukumäkien paino rajoituksia.. 90 kg oli aika monessa. ei sitte menty ku ei tuota 6 vuotiasta vielä voi laittaa yksin menee..
 

Yhteistyössä