Säilyyko homejuusto miten kauan vaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tianna

Aktiivinen jäsen
14.10.2006
10 133
0
36
Siis jääkaapissa ja avattuna? Meinaan mulla on nyt toista viikkoa Aurajuusto tuolla kaapissa, aina välillä olen syönyt sitä. Outoa vaan, kun home lisääntyy niin hirveästi. Aluksi sitä oli ihan hillitysti, mutta nyt se näyttää jo aika hurjalta. Päiväystä on reilusti ensi kuun puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Siis jääkaapissa ja avattuna? Meinaan mulla on nyt toista viikkoa Aurajuusto tuolla kaapissa, aina välillä olen syönyt sitä. Outoa vaan, kun home lisääntyy niin hirveästi. Aluksi sitä oli ihan hillitysti, mutta nyt se näyttää jo aika hurjalta. Päiväystä on reilusti ensi kuun puolelle.

Varmaan se nyt pari viikkoa säilyy.

No pussissa lukee et säilyy avaamattomana vähintään päiväykseen saakka, avatusta en ainakaan yli viikkoa söisi, ainakaan ilman kuumennusta..

Toisaalta, mitä vihreämpi sen parempi :p

Kiitos vastauksista.

Hmm. Uskallankohan mä nyt syödä sitä? Mistä hitsistä mä tiedän, onko se nyt sitä juustohometta vai pilaantumishometta? :o Ei sitä kyllä kovin paljon ole jäljellä, mutta ei viittis herkkua heittää poiskaan. Olis pitänyt pakastaa se ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos siinä kasvaa karvaa, niin oikeaa hometta on. Ja eiköhän se viimeistään siinä vaiheessa selviä, kun suuhusi pistät :)

Mut entä jos ei uskalla maistaa... :laugh: Ja miten homejuustosta voi muka erottaa väärän homeen maun? :o

Ja toinen vieras: homejuuston ulkonäkö muuttuu kyllä heti ostopäivänäkin jo. Heti kun se saa vähänkin happea, alkaa home lisääntyä. Siks onkin niin vaikea tietää, millon ne kriittiset rajat on ylitetty. Pitäis aina syödä vaan heti pois kaikki herkut, niin ei tarttis miettiä. :|

Yhteistyössä