Sähkövatkaimen TAIKINAKOUKUT?! Käytätkö ja jos niin mihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koukut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole niitä koskaan käyttänyt. Mietin joskus, että voisiko niitä jotenkin jalostaa, kierrättää muuhun käyttöön, mutten keksinyt mitään. Nyt ei ole vatkaintakaan, kun vanha hajosi, enkä ole löytänyt mieleistäni. Tykkään vispilöidäkin kyllä.

Murekemassan saa nopeasti tasaiseksi taikinakoukuilla. Mulla on atooppinen iho ja vältän kaikenlaista "turhaa" tai no, ylimääräistä käsienpesua. Lihapullataikinan sotken siis noin ja pyörittelen lihapullat kahden lusikan avulla. Ei tarvitse käsiä sotkea ollenkaan.

Joskus oli joku taikina mikä piti niillä tehdä (en muista mikä) mutta muuten olen ne lahjoittanu lasten leikkeihin.
Monitoimikoneen taikinakoukut sen sijaan on jatkuvasti käytössä.

ei kyllä pullataikinaan taida olla mitään apua niistä....mä en ole muuhun käyttänyt paitsi noihin vehnättömiin taikinoihin: eli sitkottomat leipätaikinat ovat ainoita mihin olen kokeillut niitä.

Viimeksi tein 2l pullataikinan.Ihani meheviä pullia.Ja taikin vaivataan siis niillä koukuilla sillon,kun jauhoja ei vielä kaikkia ole lisätty.Lisäksi sämpylöistä tulee loistavat,kun vaivaa koukuilla taikinan hyvin =)

Eilen käytin ekaa kertaa. Tein pizzataikinan. En uskaltanut laittaa paljon jauhoja kun ei ollut käsituntumaa, taikina jäi himpun löysäksi. Pelkäsin että taikinasta tulee kovaa kuten monitoimikoneella usein (?). Tosin vaivaantui ilmeisesti paremmin kuin käsin koska nousi todella hyvin.

Nousere hyvin,eikä tartte pelkää että lätsähtäis.Tulee erinomainen sitko taikinaan.Lisäksi kannattaa lisätä suola ja rasva vasta jonkin aikaa vaivaamisen jälkeen,niin tulee paras lopputulos.

En ole niitä koskaan käyttänyt. Mietin joskus, että voisiko niitä jotenkin jalostaa, kierrättää muuhun käyttöön, mutten keksinyt mitään. Nyt ei ole vatkaintakaan, kun vanha hajosi, enkä ole löytänyt mieleistäni. Tykkään vispilöidäkin kyllä.
hiusten kihartamiseen? Sellaiset pikakorkkiruuvikiharat voisi saada niillä aikaan. Siis silloin kun ne ovat irti vatkaimesta ja ihan käsin kieputtaisi hiuksia, ei siten, että vatkain on päällä.

hiusten kihartamiseen? Sellaiset pikakorkkiruuvikiharat voisi saada niillä aikaan. Siis silloin kun ne ovat irti vatkaimesta ja ihan käsin kieputtaisi hiuksia, ei siten, että vatkain on päällä.
Kaverin tytön hiukset sekaantuivat kerran sähkövatkaimen koukkuihin ja minusta oli jotenkin kauhean kamalaa, että äiti otti ensin kuvan tapauksesta, ennen kuin auttoi tytön saksien kanssa irti laitteesta. Youtube ei ollut onneksi sllloin vielä olemassa. :O

Juuri äsken tein sämpylätakinaa ja kokeilin koukuja. Toimivat muuten hyvin, mutta vatkain alkoi kuumeta niin paljon litran taikinan pyörittelystä, että katsoin viisaimmaksi lisätä viimeiset 2dl jauhoja käsin vaivaamalla. Kuohkea taikina tuli kuitenkin ja vähemmällä vaivalla.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24632425:
Murekemassan saa nopeasti tasaiseksi taikinakoukuilla. Mulla on atooppinen iho ja vältän kaikenlaista "turhaa" tai no, ylimääräistä käsienpesua. Lihapullataikinan sotken siis noin ja pyörittelen lihapullat kahden lusikan avulla. Ei tarvitse käsiä sotkea ollenkaan.

Vinkki: Kertakäyttöhanskat. ;)

Kaverin tytön hiukset sekaantuivat kerran sähkövatkaimen koukkuihin ja minusta oli jotenkin kauhean kamalaa, että äiti otti ensin kuvan tapauksesta, ennen kuin auttoi tytön saksien kanssa irti laitteesta. Youtube ei ollut onneksi sllloin vielä olemassa. :O

pitäs varmaan hävetä, mut jos lapseen ei sattus, eikä olis akuutti hätä niin kuvan ottasin minäkin ensin.

Aika huono vaihtoehto atoopikolle. Mulla ainakin kertakäyttöhanskat vain pahentavat ihottumaa. Ja jos alle laittaa puuvillahanskat niin kädet hikoilee ja ihottuma pahenee. Olen kokeillut lateksihanskoja ja kaikkia mahdollisia, mitä vain myydään.

Puuteroimattomat nitriilikäsineet sopivat mulle hyvin. Tietysti, jos pitkään pitää kädessä ja kädet hikoilee, iho ei tykkää, mutta muuten ei kyllä ole tullut mitään ongelmia. Sen sijaan käsien toistuva peseminen ärsyttää mun ihoa, samoin melkein kaikki hedelmien ja vihannesten mehut kutittavat ja kirvelevät ihottuneissa kohdissa.

Kerran erehdyin käyttämään taikinakoukkuja tehdessäni pullataikinaa. Ei aikaakaan, kun koko vatkain oli yltä päältä taikinassa. Koukut nostivat taikinaa ylös, ylös ja ylös koneen päälle.

Yhteistyössä