Sähkösopimuksen ”vaihtaminen”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei, enemmänvähemmän outo kysymys teille tässäkohtaa päivää:
Asun yhdessä kumppanini kanssa, ja sähkösopimus asuntoomme on hänen nimissä. Nyt kuitenkin sähkösopimusten hinta on melkein jopa puolet vähemmän siitä, kuin meidän nykyinen. Kyseessä on määräaikainen sopimus, jota ei ihan helposti saa irtisanottua, paitsi jos on muuttamassa. Tarkistaakohan sähköyhtiö (tässä tapauksessa Fortum) (entisten) asiakkaiden osoitteita, että ovatko he oikeasti muuttaneet? Mietin olisiko mitenkään mahdollista, jos avopuolisoni irtisanoisi sopimuksensa ja sanoisi syyksi muuton, ja tekisin sitten itse meille uuden sähkösopimuksen tähän samaiseen asuntoon. Olisiko tiedossa joku poliisijuttu, jos näin tekisi? 😳
 
vierailija
Hei, enemmänvähemmän outo kysymys teille tässäkohtaa päivää:
Asun yhdessä kumppanini kanssa, ja sähkösopimus asuntoomme on hänen nimissä. Nyt kuitenkin sähkösopimusten hinta on melkein jopa puolet vähemmän siitä, kuin meidän nykyinen. Kyseessä on määräaikainen sopimus, jota ei ihan helposti saa irtisanottua, paitsi jos on muuttamassa. Tarkistaakohan sähköyhtiö (tässä tapauksessa Fortum) (entisten) asiakkaiden osoitteita, että ovatko he oikeasti muuttaneet? Mietin olisiko mitenkään mahdollista, jos avopuolisoni irtisanoisi sopimuksensa ja sanoisi syyksi muuton, ja tekisin sitten itse meille uuden sähkösopimuksen tähän samaiseen asuntoon. Olisiko tiedossa joku poliisijuttu, jos näin tekisi?
Tuollaista harrastetaan suomessa paljon, eli avoparit kikkailevat osoitteillaan mahdollisimman suuret tulot.
En usko, että sähköyhtiö alkaisi pahemmin tutkimaan vanhoja osoitetietoja, mutta puolisosi voi muuttaa väliaikaisesti osoitetietonsa asunnottomaksi ja kääntää postinsa noutopostiin.
SInä voit ilmoittaa taloyhtiöön poismuutosta, osoite tuntematon ja sopimuksen muutosten jälkeen "muutatte" takaisin yhteen.
 
vierailija
Ei muuta mukana. Muutto on peruste määräaikaisen sopimuksen purkamiselle mutta jos jäätte kiinni niin kyllä siinä on aihetta oikeusjutulle. Joten ei muuta kun maistraattiin uus osoite viritteelle. Joillakin yhtiöille sen voi halutessaan ottaa mukaan uuteen osoitteeseen ilmoittamalla vaan uuden osoitteen.
 
vierailija
Ei muuta mukana. Muutto on peruste määräaikaisen sopimuksen purkamiselle mutta jos jäätte kiinni niin kyllä siinä on aihetta oikeusjutulle. Joten ei muuta kun maistraattiin uus osoite viritteelle. Joillakin yhtiöille sen voi halutessaan ottaa mukaan uuteen osoitteeseen ilmoittamalla vaan uuden osoitteen.
Mikähän tässä olisi se rikos?
Ihmisillä on oikeus valita oleskelupaikkansa pysyvästi tai tilpaäisesti ja monissa parisuhteissa tapahtuu muuttamista pois ja jälleen yhteen tilanteiden vaihtuessa toisenlaisiksi.
Olen itse ollut tilanteessa jossa jäin asunnottomaksi eron jälkeen ilman pysyvää osoitetta,
Asuin matkailuautossani ja hain postini Poste restantesta.
Jos sähkösopimuksesta pääsee irti muuttamalla uuteen osoitteeseen tai jää asunnottomaksi, mitään rikosta ei ole tapahtunut.
 
vierailija
Mikähän tässä olisi se rikos?
Ihmisillä on oikeus valita oleskelupaikkansa pysyvästi tai tilpaäisesti ja monissa parisuhteissa tapahtuu muuttamista pois ja jälleen yhteen tilanteiden vaihtuessa toisenlaisiksi.
Olen itse ollut tilanteessa jossa jäin asunnottomaksi eron jälkeen ilman pysyvää osoitetta,
Asuin matkailuautossani ja hain postini Poste restantesta.
Jos sähkösopimuksesta pääsee irti muuttamalla uuteen osoitteeseen tai jää asunnottomaksi, mitään rikosta ei ole tapahtunut.
Niin niin sinun täytyy muuttaa se osoite. Ei välttämättä riitä sanoa et muuttaa vaan sen osoitteen on myös muututtava.
 

Yhteistyössä