vierailija
Ei haittaa silloin kun viherhörhöt "parantavat" maailmaa.- akkumetallien louhinta lapsityövoimalla
=vaarallista
=saastuttavaa
=luonnon törkeää raiskausta muutenkin
Ei haittaa silloin kun viherhörhöt "parantavat" maailmaa.- akkumetallien louhinta lapsityövoimalla
=vaarallista
=saastuttavaa
=luonnon törkeää raiskausta muutenkin
Mikä?FOREVERMULANILLA meni tunteisiin...
FOREVERMULANILLA meni tunteisiin...
Miten sen putken tyhjennys hoituu? Pukkaako se kosteuden ulos, kun auto sammutetaan?No tuskin, kun se pukkaa myös lämpöä.
Senhän voi hyödyntää energiataloudellisesti lisälämpönä pakkasilla.
Jäit kiinni. Kirjoitit vierailijanaEn ole vetyosakkeita osteskellut, mutta heh, nyt tuli mieleen, että sähköautoon kyllä, mutta sinä onkin täysin mullistavaa tekniikkaa nykysähköisiin verrattuna. Ei ole markkinoilla vielä, eikä ”jokamiehen”. Ei minunkaan, siihen konseptiin liittyy vaan niiin paljon muuta hyvää, että lankesin loveen
Lyhyesti tavissähköautoihin liittyen
- ei ole pakoputkea, saasteet tulee fossiilisista voimaloista. Toki mutuskin tuotantoa on.
- naurettavan pieni toimintasäde varsinkin hybridin sähköllä
- pakkasilla kylmä (TM)
- täyssähköisenkin toimintasäde pakkasella
- lataaminen hidasta
- jälleenmyyntiarvo romahtaa järkyttävästi ja nopeasti, huonoin autosijoitus tällä hetkellä
- tekniikka vanhenee nopeasti
- akkumetallien louhinta lapsityövoimalla
=vaarallista
=saastuttavaa
=luonnon törkeää raiskausta muutenkin
Edit. En muuten ole availlut sähköautoketjuja!
Eli vastustat tämän hallituksen liikennepolitiikkaa?Niinhän ma sanoin..
En tunne ko. tekniikkaa, mutta tuleehan polttomoottoriautoistakin palamistuotteena vähän vettä. Eli se varmaan myös puhaltaa nesteet pihalle samalla tyylillä pakoputkesta.Miten sen putken tyhjennys hoituu? Pukkaako se kosteuden ulos, kun auto sammutetaan?
Jaaaaaaa. Olen ollut keskustelemassa autoista. Mitä ne siellä politiikassa siis meinaa? Korvata polttomoottorit sähköautoilla parin vuoden sisään? Aika kunnianhimoinen haaste!Eli vastustat tämän hallituksen liikennepolitiikkaa?
Öhh!? Missä mainitsin sähköautoissa olevasta pakoputkesta?Jäit kiinni. Kirjoitit vierailijana
Taidat olla vielä unikohmelossa vai olenko minä. Miksi sähköautossa olisi pakoputki? Tuon vetytojotan päästöt mainittiin puhtaana vetenä. Kiertääkö se siellä uusiokäytössä?
Ja kyllä, ei ole tekniikka vielä aivan vertoinen tuolle meidänkään -kateellisuutta-herättävälle-sylinteri-määrälle-tuossa-pihalla, mutta odottelen silti innolla, että mitä sieltä tulevaisuudessa tulee. Pidän nimittäin puhtaasta ilmasta, vaikka vanhanajan huoltoasemat tuoksui omalla tavallaan hyvälle.
Pakoputkeen tosin mahtuu aika hyvä määrä jäätä. Täytyy seurata noita toteutuksia!En tunne ko. tekniikkaa, mutta tuleehan polttomoottoriautoistakin palamistuotteena vähän vettä. Eli se varmaan myös puhaltaa nesteet pihalle samalla tyylillä pakoputkesta.
"Ajaminen on vähintään yhtä mukavaa kuin perinteisellä bensiinimoottorilla varustetulla autollakin, ja tankin täyttäminen kestää vain noin kolme minuuttia. Ajokokemuksen täydentää pitkä toimintasäde."Hupsista heijaa, en tiennyt että ovat jo näin pitkällä. Tässähän se tulevaisuuden auto on
Toyota Mirai on vetyautojen edelläkävijä.
Toyota Mirai, joka tuottaa voimaa sähkömoottoriinsa vedystä on paitsi äärimmäisen ympäristöystävällinen myös äärimmäinen mukava ja tyylikäs auto.www.toyota.fi
Lyhyesti tavissähköautoihin liittyenÖhh!? Missä mainitsin sähköautoissa olevasta pakoputkesta?
*FM johtaa unikohmelokisassa*
Latte 5v sanoi faijalleen, kun olin nähnyt ”bensaa” tippuvan pakoputkesta, että eikö voisi ripustaa jonkun kipon keräämään sen, ja kaataa tankkiinPakoputkeen tosin mahtuu aika hyvä määrä jäätä. Täytyy seurata noita toteutuksia!
Tossa on oikeaa meininkiä!! Säästö se on pienikin säästö!Latte 5v sanoi faijalleen, kun olin nähnyt ”bensaa” tippuvan pakoputkesta, että eikö voisi ripustaa jonkun kipon keräämään sen, ja kaataa tankkiin
Joo, mä kirjoitin ihan niinkuin tarkoitin.Lyhyesti tavissähköautoihin liittyen
- ei ole pakoputkea, saasteet tulee fossiilisista voimaloista.
Noin sä kirjoitit mut ny hän tässä on kaks keskustelua rinnakkain, ko on sähkömoottori ja vedyllä toimiva sähkömoottori.
Faija vähän hekotteli, ja sanoi että se on kyllä jo ”palanutta bensaa”....Tossa on oikeaa meininkiä!! Säästö se on pienikin säästö!
Ikävä tuottaa pettymys, mutta nimim. Latimeria vain hyppäsi mukaan keskusteluun.Jäit kiinni. Kirjoitit vierailijana
Taidat olla vielä unikohmelossa vai olenko minä. Miksi sähköautossa olisi pakoputki? Tuon vetytojotan päästöt mainittiin puhtaana vetenä. Kiertääkö se siellä uusiokäytössä?
Ja kyllä, ei ole tekniikka vielä aivan vertoinen tuolle meidänkään -kateellisuutta-herättävälle-sylinteri-määrälle-tuossa-pihalla, mutta odottelen silti innolla, että mitä sieltä tulevaisuudessa tulee. Pidän nimittäin puhtaasta ilmasta, vaikka vanhanajan huoltoasemat tuoksui omalla tavallaan hyvälle.
Saivartele vaan, jos siltä tuntuu, mutta selvästi olet sähköautojen kannalla vioista huolimatta etkä siis kannata normaalia evoluutiota ja kilpailua sen ratkaisemiseksi mikä kulkumuoto voittaa. Eli toisin kuin väitit, et sanonut niin.Jaaaaaaa. Olen ollut keskustelemassa autoista. Mitä ne siellä politiikassa siis meinaa? Korvata polttomoottorit sähköautoilla parin vuoden sisään? Aika kunnianhimoinen haaste!
Sähköautoja pitäisi hallituksen suunnitelmien mukaan myydä 700.000 10 vuodessa. Tavoitetta ei ole tehty jalat maassa, vaan unelmahötössä.Mitä ne siellä politiikassa siis meinaa? Korvata polttomoottorit sähköautoilla parin vuoden sisään? Aika kunnianhimoinen haaste!
Aivan, aivan! No täytyy sanoa, et mun mielestä saaste 200km päässä on parempi, kuin saaste mun takapihalla. En kuulu niihin innokkaisiin, jotka tahtovat hoitaa näitä ongelmia. Ihmettelen kyllä usein tuota polttomoottoriautoilijoiden vastuuntuntoa näissä asioissa!Joo, mä kirjoitin ihan niinkuin tarkoitin.
Siis kun sähköauton kannattajat moittii polttomoottoriauton pakoputkesta tulevia kaasuja, niin sähköautossa se saaste tulee vaikka jostain fossiilisia polttavan lämpövoimalan ”pakoputkesta”
Poissa silmistä, poissa mielestä, U know
Okei? Mä oon muuten muskeliautojen kannalla, ihan oikeasti sanottuna, jos kiinnostaa. Kaikki alle 120desibelin moottorit on leluautoja.Saivartele vaan, jos siltä tuntuu, mutta selvästi olet sähköautojen kannalla vioista huolimatta etkä siis kannata normaalia evoluutiota ja kilpailua sen ratkaisemiseksi mikä kulkumuoto voittaa. Eli toisin kuin väitit, et sanonut niin.
Mä en ole oikeastaan seurannut vetyautokehitystä vähään aikaan. Enemmän löytyy juttua tuosta puhtaasti sähköautoilujutusta. Täytynee päivittää tieto. Joko se TMn hauska autotestaaja on tehnyt matkan vetyautolla?Ikävä tuottaa pettymys, mutta nimim. Latimeria vain hyppäsi mukaan keskusteluun.
Vetyautoteknologia on näillä näkymin ylivertaista kun se saadaan toimimaan kunnolla. Siinä on oikeastaan pelkkiä hyviä puolia toisin kuin sähköautoissa, joissa on paljonkin huonoja puolia. Vaikka sähköauton pahin piirre eli latausaika saataisiin joskus korjattua, jäljelle jäisi silti akusto. Se vaatii mineraaleja, joita ei välttämättä edes ole riittävästi ja joiden louhinta on ongelma sekä luonnon että ihmisten kannalta.
Tuo jäätymiskysymys on mielenkiintoinen. Moottorin käydessä ei ongelmaa tietenkään ole kun moottori tuottaa lämpöä, mutta miten on polttoaineen sulana pysymisen kanssa auton seisoessa lumihangessa? Toyota on kuulemma testaillut autoaan -30 celsiusasteessa Kanadassa ja tietenkin asia on sellainen mikä otetaan huomioon, mutta onko tekniikka näiltä osin valmis? En tiedä. Niin tai näin, nyt ollaan vasta ensimmäisessä kuluttajalanseerauksen vaiheessa.
Saasteet ja myrkyt Lapin avolouhoksilla, neitseellisillä erämailla eivät ole nekään mukavia asioita. Vesistötkin menee piloille ja kalat kuoleeAivan, aivan! No täytyy sanoa, et mun mielestä saaste 200km päässä on parempi, kuin saaste mun takapihalla. En kuulu niihin innokkaisiin, jotka tahtovat hoitaa näitä ongelmia. Ihmettelen kyllä usein tuota polttomoottoriautoilijoiden vastuuntuntoa näissä asioissa!
Kaasuhan ei jäädy, joten no problemTuo jäätymiskysymys on mielenkiintoinen. Moottorin käydessä ei ongelmaa tietenkään ole kun moottori tuottaa lämpöä, mutta miten on polttoaineen sulana pysymisen kanssa auton seisoessa lumihangessa? Toyota on kuulemma testaillut autoaan -30 celsiusasteessa Kanadassa ja tietenkin asia on sellainen mikä otetaan huomioon, mutta onko tekniikka näiltä osin valmis? En tiedä. Niin tai näin, nyt ollaan vasta ensimmäisessä kuluttajalanseerauksen vaiheessa.
Okei. 1200km! vasta luin taas jonkun pahan jutun noista pakokaasupäästöistä tien varsilla. Jos herään tänään, niin koetan kaivaa esille.Saasteet ja myrkyt Lapin avolouhoksilla, neitseellisillä erämailla eivät ole nekään mukavia asioita. Vesistötkin menee piloille ja kalat kuolee
Psst @ForeverMulan ja muut, kun tulee uutta osakeantia, niin ilmoittelenko?En ole vetyosakkeita osteskellut, mutta heh, nyt tuli mieleen, että sähköautoon kyllä, mutta sinä onkin täysin mullistavaa tekniikkaa nykysähköisiin verrattuna. Ei ole markkinoilla vielä, eikä ”jokamiehen”. Ei minunkaan, siihen konseptiin liittyy vaan niiin paljon muuta hyvää, että lankesin loveen
Kaupallinen yhteistyö: Storytel