Sähköautoilu on naurettavaa pelleilyä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Mulla on vaikea ymmärtää, miten polttomoottoriauto pärjäisi paremmin ilman bensaa, tai jos kaikki bensa- asemat olisi kiinni.
Lapin pakkasiin en tosin edes sähköautoa harkitsisi vielä, hybridi saattaisi jo mennäkin.
 
vierailija
Mulla on vaikea ymmärtää, miten polttomoottoriauto pärjäisi paremmin ilman bensaa, tai jos kaikki bensa- asemat olisi kiinni.
Lapin pakkasiin en tosin edes sähköautoa harkitsisi vielä, hybridi saattaisi jo mennäkin.
Sähköauto on kuin polttomoottoriauto 10 litran tankilla ja sen 10 litran tankkaaminen kestäisi tunteja. Houkutteleva vaihtoehto?
 
Deleted member 149094
Sähköauto on kuin polttomoottoriauto 10 litran tankilla ja sen 10 litran tankkaaminen kestäisi tunteja. Houkutteleva vaihtoehto?
Vanhan ja uuden teknologian vertailu käytettävyydessä on kuin kaataisi puurot moottoriin. Ei bensa-autotkaan heti maailmanvalloittajia olleet, puhumattakaan niistä veivattavista autoista.
Tässä on jokatapauksessa markkinarakoa moneen suuntaan ja toivon, että suomalaiset ottaa osaa akkuteknologiassa, suunnittelussa jne. nyt raha pyörii USAssa, Saksassa ja Saudeissa. Sekö on hyvä sitten?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Vanhan ja uuden teknologian vertailu käytettävyydessä on kuin kaataisi puurot moottoriin. Ei bensa-autotkaan heti maailmanvalloittajia olleet, puhumattakaan niistä veivattavista autoista.
Tässä on jokatapauksessa markkinarakoa moneen suuntaan ja toivon, että suomalaiset ottaa osaa akkuteknologiassa, suunnittelussa jne. nyt raha pyörii USAssa, Saksassa ja Saudeissa. Sekö on hyvä sitten?
Miksi vaihtaa toimivasta tekniikasta toimimattomaan tekniikkaa?

Evoluutio olisi parempi vaihtoehto kuin revoluutio.
 
vierailija
Mulla on vaikea ymmärtää, miten polttomoottoriauto pärjäisi paremmin ilman bensaa, tai jos kaikki bensa- asemat olisi kiinni.
Lapin pakkasiin en tosin edes sähköautoa harkitsisi vielä, hybridi saattaisi jo mennäkin.
Koko tuon reissun ja vähän enemmänkin olisi ajanut täydellä tankillisella. Jos haluaa ajatella ympäristöystävällisesti, kaasuauton kaasu- ja bensatankillisella olisi ajellut Saariselältä Ouluun ja takaisin eikä olisi tarvinnut pitää muita taukoja kuin ihmisten huoltoon liittyvät.

Sähköauto toimii hyvin tietyssä käyttötarkoituksessa. Lähinnä omakotiasujan työmatka-autona. Öisin sitä ladataan omassa autotallissa ja päivällä ajetaan 10-50 km suuntaansa työpaikalle ja takaisin. Illalla ehkä heitetään lapsia treeneihin. Ei ongelmia. Mutta tuo ei ole autoilun koko kuva. Ihmiset haluavat käydä mökillä ja sukuloimassa. Joku ajaa pidempää työmatkaa ja toinen on kaupparatsu. Ehkä hinataan venetraileria kesäisin.

Autoa käytetään niin monella tavalla, että sähköautojen pakotus on outoa ja typerää. Varsinkin kun tulossa on ilmeisesti parempaa tekniikkaa eli vetyauto, jolloin sähköautot jäävät välivaiheen kummallisuudeksi energiansäästölamppujen tapaan. Energiansäästölampuillakin saatiin lähinnä tarpeetonta elohopeakuormitusta kaatopaikoille.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Deleted member 149094
Koko tuon reissun ja vähän enemmänkin olisi ajanut täydellä tankillisella. Jos haluaa ajatella ympäristöystävällisesti, kaasuauton kaasu- ja bensatankillisella olisi ajellut Saariselältä Ouluun ja takaisin eikä olisi tarvinnut pitää muita taukoja kuin ihmisten huoltoon liittyvät.

Sähköauto toimii hyvin tietyssä käyttötarkoituksessa. Lähinnä omakotiasujan työmatka-autona. Öisin sitä ladataan omassa autotallissa ja päivällä ajetaan 10-50 km suuntaansa työpaikalle ja takaisin. Illalla ehkä heitetään lapsia treeneihin. Ei ongelmia. Mutta tuo ei ole autoilun koko kuva. Ihmiset haluavat käydä mökillä ja sukuloimassa. Joku ajaa pidempää työmatkaa ja toinen on kaupparatsu. Ehkä hinataan venetraileria kesäisin.

Autoa käytetään niin monella tavalla, että sähköautojen pakotus on outoa ja typerää. Varsinkin kun tulossa on ilmeisesti parempaa tekniikkaa eli vetyauto, jolloin sähköautot jäävät välivaiheen kummallisuudeksi energiansäästölamppujen tapaan. Energiansäästölampuillakin saatiin lähinnä tarpeetonta elohopeakuormitusta kaatopaikoille.
Hevosella pääsee varmemmin. Kenfät ei jätä tielle. Vetyauto on vielä tällä hetkellä suurempaa utopiaa kuin sähköauto, eikä ne muuten ole toisiaan poissulkevia, vaan ehkä tulevaisuudessa käytetään useampaa kuin yhtä energianlähdettä. Vähän kuin sen tuotannossakin. Sähkö ei tule enää pelkästä vedestä, vaan on myös ydinvoimaa, tuulivoimaa..
 
vierailija
Vanhan ja uuden teknologian vertailu käytettävyydessä on kuin kaataisi puurot moottoriin. Ei bensa-autotkaan heti maailmanvalloittajia olleet, puhumattakaan niistä veivattavista autoista.
Juuri siksi onkin niin ihmeellistä, että sähköautoista pitäisi nyt parissa vuodessa tulla kansanautoja. Odotetaan se 40-50 vuotta niin kuin polttomoottorinkin kanssa toimittiin ja katsotaan missä ollaan silloin.
 
Tesla on kehitetty Kaliforniassa, missä voi ulkoilla t-paidassa vuoden ympäri. Ei se inssi ole ehkä ekana ajatellut useiden kymmenien asteen pakkasia.

Hard pass meilläkin. Ehkä kaasuhybridi sitten joskus.
 
vierailija
Hevosella pääsee varmemmin. Kenfät ei jätä tielle. Vetyauto on vielä tällä hetkellä suurempaa utopiaa kuin sähköauto, eikä ne muuten ole toisiaan poissulkevia, vaan ehkä tulevaisuudessa käytetään useampaa kuin yhtä energianlähdettä. Vähän kuin sen tuotannossakin. Sähkö ei tule enää pelkästä vedestä, vaan on myös ydinvoimaa, tuulivoimaa..
Paras tekniikka voittaa. Jos ja kun vetyauto osoittautuu parhaaksi vaihtoehdoksi, sähköautot vaipuvat unholaan. Ei rinnakkaisjärjestelmien ylläpito laajassa mittakaavassa ole järkevää.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Hevosella pääsee varmemmin. Kenfät ei jätä tielle. Vetyauto on vielä tällä hetkellä suurempaa utopiaa kuin sähköauto, eikä ne muuten ole toisiaan poissulkevia, vaan ehkä tulevaisuudessa käytetään useampaa kuin yhtä energianlähdettä. Vähän kuin sen tuotannossakin. Sähkö ei tule enää pelkästä vedestä, vaan on myös ydinvoimaa, tuulivoimaa..
Hupsista heijaa, en tiennyt että ovat jo näin pitkällä. Tässähän se tulevaisuuden auto on :love:

 
Deleted member 149094
Paras tekniikka voittaa. Jos ja kun vetyauto osoittautuu parhaaksi vaihtoehdoksi, sähköautot vaipuvat unholaan. Ei rinnakkaisjärjestelmien ylläpito laajassa mittakaavassa ole järkevää.
Ooks sä ostanut jotain vetyosakkeita, kun oot noin intohimoinen sähköä vastaan? Ooks se sää kun tekee noita aloituksia sähköautoista täällä? No, riski se on mikä kannattaa, onnea ja menestystä koitokseen!

(Kannattaa ehkä mennä amerikkalaisille sivustoille kääntään ihmisten mielipiteitä. Silleen laajassa mittakaavassa mietittynä se on kärpäsen kakka nurmella, mitä suomalaisten mielipide vaikuttaa maailmalla)
 
  • Vau!
Reactions: Latimeria
Deleted member 149094
Ooks sä ostanut jotain vetyosakkeita, kun oot noin intohimoinen sähköä vastaan? Ooks se sää kun tekee noita aloituksia sähköautoista täällä? No, riski se on mikä kannattaa, onnea ja menestystä koitokseen!

(Kannattaa ehkä mennä amerikkalaisille sivustoille kääntään ihmisten mielipiteitä. Silleen laajassa mittakaavassa mietittynä se on kärpäsen kakka nurmella, mitä suomalaisten mielipide vaikuttaa maailmalla)
En ole vetyosakkeita osteskellut, mutta heh, nyt tuli mieleen, että sähköautoon kyllä, mutta sinä onkin täysin mullistavaa tekniikkaa nykysähköisiin verrattuna. Ei ole markkinoilla vielä, eikä ”jokamiehen”. Ei minunkaan, siihen konseptiin liittyy vaan niiin paljon muuta hyvää, että lankesin loveen ;)

Lyhyesti tavissähköautoihin liittyen
- ei ole pakoputkea, saasteet tulee fossiilisista voimaloista. Toki mutuskin tuotantoa on.
- naurettavan pieni toimintasäde varsinkin hybridin sähköllä
- pakkasilla kylmä (TM)
- täyssähköisenkin toimintasäde pakkasella
- lataaminen hidasta
- jälleenmyyntiarvo romahtaa järkyttävästi ja nopeasti, huonoin autosijoitus tällä hetkellä
- tekniikka vanhenee nopeasti

- akkumetallien louhinta lapsityövoimalla
=vaarallista
=saastuttavaa
=luonnon törkeää raiskausta muutenkin

Edit. En muuten ole availlut sähköautoketjuja!
 

Yhteistyössä