Säästittekö esikoisen vaatteita toiselle lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
Juu, lapsilla on pieni ikäero. Joitain vaatteita joissa oli nukkaa tai pintä tahraa säilytin ihan kotivaatteiksi. Muuten huonokuntoisemmat sai mennä.

Kuopuksen jälkeen jäi vielä niitä parempia vaatteita odottamaan kolmosta.
 
tarkka lastenvaatteista
lapsilla alle vuoden ikäero, säästin vain parhaimmat, muutaman vähä nukkasemman säästiin kyllä ihan esim ulkona remuamiseen. nyt pojat 3 ja 4v ja edelleen siirrrän ne parhaimmat nuoremmalle. ihan pienimmälle(2v)oon parhaimpia säästäny, mutta kyllä osa alkaa jo aikansa eläneitä olla, eli suurin osa kuopuksen vaatteista on saanu uusia.
 
Elli
Joo säästetty on. Eka lapsi on poika ja kuopus tyttö, mutta samat vaatteet käytössä. Tytölle on sit kertynyt lisäksi jotain tyttömäisempiä, joten vaatteista ei vauvalle tule pulaa :).

Ihan huonoimmat vaatteet olen hävittänyt, mutta aika vähän sellaisia pesussa kulahtaneita tulee nyt käytettyä. Yöpukuja enemmän, mutta ei muita.
 
Oikeastaan kaikki esikoisen vaatteet säästin.
Seuraava olikin tyttö, joten iso osa vaatteista jäi edelleen säästöön ja ostin tytön vaatteita.

Sitten tulikin taas poika, ostin aika paljon uutta innoissani, mutta edellisiäkin käytettiin.
Ja saatiin tyttö, jolle oli ihan kamalasti vähän käytettyjä isosiskon vaatteita, mutta uusiakin oli tietty ostettava, huvin vuoksi...
Mun veli sai juuri pojan, jolle olen lahjoittanut aika paljon poikien vaatteita, iso osa vaan kerran käytettyjä :)
 
vieras
Säästin kaikki vaatteet. Niitä kaikkia ei tule käytettyä ,koska en halua ihan poikamaisia vaatteita pukea tytön päälle. Tulen todennäköisesti kuitenkin heittämään nukkaisia ja pienellä tahralla olevia pois. Tytölle tulee hankittua uusiakin vaatteita.
 
vieras
Säästin ne mistä pidin ja joita tykättiin esikoisella käyttää. tyttöjä molemmat. Hauskasti vaan saanut huomata et jotkut vaatteet ei vaan sovi toiselle, vaik toisella on tykänny ihan älyttömästi. Ja paljon on kakkonen saanut uusia, kun on niin erimallinen. Kaikki nukkaantuneet ja ei-pidetyt on joutanut kirppikselle, taas laitoin parhaat palat säästöön, jos vaikka joskus viel tarvii. Tai sit saa likat itelleen aikuisena muutamia lempivaatteita koossa 56cm :)
 
Meillä toinen on saanut heti suoraan esikoisen vaatteet, kokoeroa on ollut aina niin vähän, ettei ole tarvinut varastoida välillä. Toiselta kolmannelle säästän kaikki parhaat ja kaikki tahraiset/nukkaiset. Muista osan pistän kiertoon muualle. Noita tahraisia vain ei kukaan kuitenkaan huoli, mutta ne menevät meillä kuitenkin vielä koti/mökkivaatteina. Rikkinäiset leikkaan matonkuteiksi.
 
Valitettavan vähän säästin ihan pieniä vaatteita, paljon laitoin kiertoon. Isompia vaatteita sitten onkin säästetty ja kaapit tuntuvat jo tursuavan pelkkiä lastenvaatteita :D

Samaa sukupuolta ja vielä samassa kuussa syntyneet, tulee iso säästö vaatekuluissa.
 
Säästin, tytöillä vajaat 2 v ikäeroa. Yllättäen kuitenkin esikoisen vaatteista suurta osaa en ole voinut käyttää toisella tytöllä - väärän mallisia, eivät toimikaan kestojen kanssa, väärän värisiä... kuopus on rinsessa, esikoinen topakkaa unisex-mallia. Huonokuntoisehkojakin säästelin, mutta olen laittanut niitä nyt pois kertaakaan käyttämättä.
 
Iso osa vaatteista saatiin jo esikoiselle käytettynä, toiset vaatteet ihan aidolta 70-luvulta eli mun ja siskon vanhoja. B) Ovat muuten edelleen ihan käypää tavaraa! Esikoiselta säästin kaikki kakkoselle. Mun mielestä pesunukka ei tee vaatteesta käyttökelvotonta ja on ihan järkyttävää tuhlausta jos joku heittää sellaisen vuoksi roskikseen vaatteet. Eri asia jos on niin tahraisia ettei tule enää puhtaaksi.
 
Suurin osa esikoisen vaatteista tähän mennessä (1v7kk) on tullut meille käytettynä, joten osa niistä selkeästi jo kuluneen näköisiä. Itseostettuja ja parempikuntoisia olen laittanut säästöön.
 
kolme lasta
Esikoisen jälkeen vaatteita käytti kakkonen ja sit kolmonen. No kolmas oli tyttö ja kaks ekaa poikaa joten ihan kaikkia ei ole kyllä kolmannella tullut käytettyä. Ja esikoisenkin vaatteista osa meille jo käytettynä tulleita. Huonommat menee pihavaatteena. Osa laitetaan kirpputorille/kierrätykseen ja osan olen vieläkin säästänyt, vaikka pienin jo 2v. Saavat sitten isona omille lapsilleen ne kaikkein ihanimmat. Ja on tytöllä ollut jotain minun vanhoja mekkoja 70-luvulta.
 

Yhteistyössä