Säästäkää itsenne avioon!

  • Viestiketjun aloittaja "SannaMaria"
  • Ensimmäinen viesti
"SannaMaria"
Niille epäpuhtaille ihmisille, jotka ovat eläneet haureellisesti voi vain sanoa, että te ette teidä mistä todellisesta onnesta olette jäänyt paitsi. Nimittäin onni on asia ihan erikseen. Jotkut ihmiset elävät vain fyysisiä nautintoja tavoitellen.. Henkisyys ja hengellisyys ovat ulottuvuuksina toisenlaisia. Myös seksuaalisuus on ihmisen kokonaivaltainen ominaisuus. Myös neitsyt ihminen on seksuaalinen. Se, minkä takia seksiä on hyvä odottaa avioliittoon on se, että silloin saa vain parasta, jos jaksaa odottaa sitä, että menee oikean todellisen rakkauden kanssa naimisiin. Todellista rakkautta on olemassa. Mutta harva uskoo siihen tänä päivänä. On aikalainen turmio ihmisen elämässä, jos hän aloittaa seksisuhteet nuorena. Se vaikuttaa hänen psyykeen kehittymiseen, arvoihin ja kokemuksiin, mieleen.. sydämeen. Koska seksuaalisuus on (syvällisesti ja hengellisesti ajateltuna) yksi elämän kauneimmista ja parhaimista lahjoista ihmisille, niin on varmasti järkevää miettiä miten tuon lahjan käytää. Joku käyttää sitä kynnysmattona.. joku arvostaa sitä (ja itseään ja kumppaniaan) niin paljon, että haluaa kypsää ja herkkää, ja aitoa rakkautta. Seksin harrastaminen ilman rakkautta on yksi tapa. Mutta se helposti koukuttaa ihmisen.. ja hänen kehityksensä tyssää ja lähtee alamäkeen. Kuinka herkkä haureellisesti käyttätynyt ihminen on enää toiselle? Kuinka paljon seksistä riippuvaiseksi tullut ihminen välittää muusta kuin omasta halustaan ja tyydytyksestään. Rakkaus ja rakastaminen ovat taitoja, joiden kehittäminen vaatii aikaa, itsehillintää ja lopputuloksena on onnellinen elämä, seksi rakkauden ympäröimänä yksi kirsikka kakun päällä..

Kaikki nuoret neityet, jotka luette tätä! Arvostakaa itseänne ja arvostakaa tulevaa kumppanianne. Uskaltakaa tulla jätetyiksi ja jättää mukavia ihmisiä. Jaksakaa odottaa aitoa ja syvää rakkautta.
 
"..."
Myöhäistä, eikä olis kyllä kiinnostanutkaan odottaa. Jätin jopa yhden miehen siksi että hän halusi odottaa. Minähän en sikaa säkissä osta, tai ota vastaan ilmaiseksikaan.
 
her
Niin kun sitähän ei voi löytää, todellista onnea ja rakkautta. Ja kasvamista kuin vain pidättytymällä...

Juupa juu. Löytää sen voi muutenkin, usko pois. Mulla on paljon vahvempi kokemustausta kuin sulla aiheesta josta julistat ;)
 
Myöhäistä täälläkin. Avioon menty vasta viime keväänä, ja tyttömme oli morsiusneitona <3 Eikä varmaan ois menty tuolloinkaan jos avoliittolla olisi lain edessä samat oikeudet kuin avioliitolla. Avioliitto yksikertaistaa asioita, jos jommalle kummalle joskus sattuu jotain niin ei puoliso ja lapsi/lapset ei jää ilman mitään. Tai lapsethan perii, mutta puoliso jaa tyhjän päälle. Tämä syynä meidän avioon, rakkautta riittää ilman vihkivalaakin ja se on ainoa jota tarvitaan yhdessä oloon.
 
Onneksi en odottanut avioon, nyt voi tyytyväisenä olla onnellinen tietäen, että tämä ihminen jonka kanssa päätin mennä naimisiin, on varmasti se oikea minulle ja paras pedin puolella. Olisin ollut täysin tietämätön mitä haluan ja mitä kaipaan jos olisin mennyt naimisiin sen ensimmäisen ihmisen kanssa, johon rakastuin.
 
Huomaan, että moni perustelee kantaansa:

"En halua ostaa sikaa säkissä"- periaatteella. Tahtoisin muistuttaa että seksinharrastamisessakin voi kehittyä yhdessä, kunhan vain on pokkaa puhua asioista.

Eli vaikka ostaisit sian säkissä voitte saada hyvän seksielämän puhumalla avoimmesti asioista ja kasvamalla yhdessä seksualisuuteenne..

Nykyihminen elää niin syvällä lihanhimojensa pauloissa, että seksiasia onkin nostettu tärkeimmäksi asiaksi parisuhteessa. No kuka sen seksinhimon sinulle tuo? Sen tuo sinulle maailma eli tämä seksin tuputus tulee mediasta, joka puolella mihin katsot maailma tuputtaa sitä sinulle niin ettet voi ajatellakkaan muuta. Uskallankin väittää että ilman lehtien,mainosten musiikkivideoiden yms vaikutusta emme ajattelisi seksiä niin paljon. Emmekä myöskään antaisi sen ratkaista niinkin tärkeää asiaa kuin parisuhde.

Annatko sinä maailman päättää puolestasi mikä on tärkeintä parisuhteessasi?

Seksiä harrastetaan ehkä noin 3% yhteisestä ajastanne ja sitä arkea ja muuta on sitten 97%. Omasta mielestäni tärkeintä olisi tuo 97% sisälläänpitävä aika ja miten siellä tullaan toimeen. Ajatelkaa omilla aivoillanne ja arvoillanne hyvät lähimmäiseni ja kyseenalaistakaa median sanoma.
 
"vieras"
Ronzki, minä harrastan seksiä sen takia, että omaan normaalin hormonitoiminnan, siis seksihalujen takia. en musiikkivideoiden. :D
eikä kyllä tulis mieleenkään odottaa hääyötä, enkä rohkaise omiakaan muksuja odottamaan.
 
Huomaan, että moni perustelee kantaansa:

"En halua ostaa sikaa säkissä"- periaatteella. Tahtoisin muistuttaa että seksinharrastamisessakin voi kehittyä yhdessä, kunhan vain on pokkaa puhua asioista.

Eli vaikka ostaisit sian säkissä voitte saada hyvän seksielämän puhumalla avoimmesti asioista ja kasvamalla yhdessä seksualisuuteenne..
Tietenkin seksissäkin kasvetaan ja kehitytään koko parisuhteen ajan.
Pohjimmaiset mieltymykset kuitenkin sellaisia, että ne ovat ihmisessä sisäänrakennettuina ja jos niiden osalta kumppanin mieltymykste kovin erilaisia seksistä ei tule koskaan kovin hyvää. Olisi ikävä ajatella, että joku joutuu koko ikänsä tukahduttamaan seksuaalisuutensa vain siksi, ettei sovi yhteen "säkissä ostetun sikansa" kanssa.

Nykyihminen elää niin syvällä lihanhimojensa pauloissa, että seksiasia onkin nostettu tärkeimmäksi asiaksi parisuhteessa. No kuka sen seksinhimon sinulle tuo? Sen tuo sinulle maailma eli tämä seksin tuputus tulee mediasta, joka puolella mihin katsot maailma tuputtaa sitä sinulle niin ettet voi ajatellakkaan muuta. Uskallankin väittää että ilman lehtien,mainosten musiikkivideoiden yms vaikutusta emme ajattelisi seksiä niin paljon. Emmekä myöskään antaisi sen ratkaista niinkin tärkeää asiaa kuin parisuhde.

Annatko sinä maailman päättää puolestasi mikä on tärkeintä parisuhteessasi?

Seksiä harrastetaan ehkä noin 3% yhteisestä ajastanne ja sitä arkea ja muuta on sitten 97%. Omasta mielestäni tärkeintä olisi tuo 97% sisälläänpitävä aika ja miten siellä tullaan toimeen. Ajatelkaa omilla aivoillanne ja arvoillanne hyvät lähimmäiseni ja kyseenalaistakaa median sanoma.
Ei media eikä nykymaailma ole tuonut minulle seksuaalisuuttani. Se on ihan itsessään olennainen osa terveen aikuisen ihmisen persoonaa ja sen tukahduttaminen on aina väkivaltaa itseään kohtaan.

Seksin harrastamisen erottaminen joksikin erilliseksi osaksi parisuhdetta on mielestäni outoa. Parisuhde on kokonaisuus jonka yksi osa on seksi. Jos mikä vain kokonaisuuden osista on toimimaton, se vaikuttaa koko kokonaisuuteen.
Ihan siis samalla lailla vaikka keskinäisen kunnioituksen puute tai vaikka väkivalta, myös seksuaalinen yhteensopimattomuus voi rampauttaa suhteen.
Ei minulle tulisi mieleenkään sanoa, että jos parisuhdeajasta 1% on väkivaltaa, niin se 99% niin tärkeää ettei väkivalta merkitse mitään. Tietenkin se merkitsee.

:)
 
"vieras"
Jaa, ja miksiköhän ihmeessä pitäis itteensä säästää avioliittoon, ihminen on nisäkäs joka on tarkotettu lisääntymään siinä missä muutkin. Avioliitto siten taas on ihmisten ihan omaa keksintöä, samaten kuin yksiavioisuus ja uskollisuus. Seksin harrastaminen on meissä ihan sisään rakennettu ominaisuus joten en näe mitään järkeä yrittää siitä pidättäytyä.
 
Ei sun tapa olla onnellinen oo ainoa oikia tapa. Mä olisin todella katkera ja onneton jos olis pitäny odottaa seksiä avioliittoon asti koska olisin tällä hetkellä 33-vuotias lapseton neitsyt. Ei mikää onnellinen asia ainakaa mulle. Miks jättää nauttimatta seksistä eikä autoakaa osteta ilman koeajoa. :whistle:
 
Huomaan, että moni perustelee kantaansa:

"En halua ostaa sikaa säkissä"- periaatteella. Tahtoisin muistuttaa että seksinharrastamisessakin voi kehittyä yhdessä, kunhan vain on pokkaa puhua asioista.

Eli vaikka ostaisit sian säkissä voitte saada hyvän seksielämän puhumalla avoimmesti asioista ja kasvamalla yhdessä seksualisuuteenne..

Nykyihminen elää niin syvällä lihanhimojensa pauloissa, että seksiasia onkin nostettu tärkeimmäksi asiaksi parisuhteessa. No kuka sen seksinhimon sinulle tuo? Sen tuo sinulle maailma eli tämä seksin tuputus tulee mediasta, joka puolella mihin katsot maailma tuputtaa sitä sinulle niin ettet voi ajatellakkaan muuta. Uskallankin väittää että ilman lehtien,mainosten musiikkivideoiden yms vaikutusta emme ajattelisi seksiä niin paljon. Emmekä myöskään antaisi sen ratkaista niinkin tärkeää asiaa kuin parisuhde.

Annatko sinä maailman päättää puolestasi mikä on tärkeintä parisuhteessasi?

Seksiä harrastetaan ehkä noin 3% yhteisestä ajastanne ja sitä arkea ja muuta on sitten 97%. Omasta mielestäni tärkeintä olisi tuo 97% sisälläänpitävä aika ja miten siellä tullaan toimeen. Ajatelkaa omilla aivoillanne ja arvoillanne hyvät lähimmäiseni ja kyseenalaistakaa median sanoma.
Kyllä mä ainaki päätän aiva itte mitkä asiat on mulle parisuhtees tärkeitä ja seksi ny vain sattuu olemaan yks niistä tärkeistä asioosta. Jos seksi ei toimi parisuhtees, niin kyllä se syö sitä parisuhdetta vähitellen.

Ihmiset on erilaasia tässäki asias. Jollekki seksiä on erittään tärkiää ku taas toiselle ei niin tärkiää. Eikä voi toisten puolesta sanoa mitä haluaa pitää parisuhtees tärkeinä asioona.
 
mietin vaan
Mitä jos se ihana mies osoittautuukin sängyssä pervoksi? Tai ei tarvi nyt välttämättä pervo olla vaan tykkää täysin eri asioista kuin itse? Silloin on hankala löytää balanssia ja sitä juuri avioliitossa tai yleensäkin parisuhteessa tarvitaan... että kaikki osa-alueet saadaan tasapainoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Lunatic
Kaikki ei halua koskaan naimisiin.
Esim, minä. Silti halusin kokeilla seksiä.. tosin huomasin jo ajat sitten ettei sekään ole mun juttu. Ois vaan pitänyt totella aapeeta.
Tosin sit mulla ei ois maailman parasta tytärtä, ja se vituttais.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä