sä oot PASKA äiti

Rukoilijasirkka
Miettisin, missä kuultua ja opittua puhua muille tuohon tyyliin. :( Jos esimerkiksi tarhassa on oppinut, kyselisin tädeiltä vähän lisätietoa.

Arestiin laittaisin ja pakottaisin pyytämään anteeksi.

Meillä käytäisiin isot keskustelut siitä, miten saa sanoa ja miten ei. Paska kuuluu meillä rumiin snaoihin joita lapset eivät saa käyttää...eikä mielellään vanhemmatkaan.

Kysyisin lapselta myös, jotta tietääkö mitä tarkoittaa paska äiti ja jälleen sitten keskusteltaisiin. Kysyisin myös, miltä tuntusii jos sanoisin lasta paskaksi lapseksi jne.

Puuttuisin asiaan siis välittömästi.

Tytön ollessa nipin napin 3v, hän kertaalleen läväytti ilmoille "saatanan sika" kommentin. Oli oppinut sen äidiltään :ashamed: joka sai muutamaan otteeseen koiran kiinni pöydältä varastamisesta verekseltään. Keskusteltiin vain tuolloin, ettei sellaista saa sanoa ja että se on rumaa puhetta, mitä saa sanoa korkeintaan tuhmalle koiralle. Sen jälkeen ei ole kironnuut.

elokuun vilja
lapseni on tähän tyyliin sanonutkin joitakin kertoja. Sanon, että onpa rumasti sanottu ja pahoitin mieleni. Siihen lapsi sanoo, että ei halua pahoittaa äidin mieltä ja pyytää anteeksi.

Ja omalla kohdallani menisin komeroon ja katsoisin peiliin, jos oma lapseni ei olisi liki 5-kesäisenä kuullut kirosanoja. Tultuani komerosta ottaisin sen lapsen pois sieltä tynnyristä, jossa olisin häntä kasvattanut.

Kyllä tuon ikäinen osaa jo tuollaisen sanan, miksei osaisi, varsinkin jos on hoidossa.
Kyllä niitä kirosanoja tulee itsekin välillä suusta päästettyä ja silti meillä ei kumpikaan lapsista kiroile koskaan.
Itse olen kyllä vain ollut tyhmä äiti.........siihen olen heittänyt vastakysymyksen, että mieti mikä itse olet jos äiti on tyhmä ja olet tyhmän lapsi......... :whistle:
Anteeksi pitää tietenkin pyytää,mutta muuten tuo kuulostaa elämältä vaan.

Aluksi tapeltiin tytön kanssa varmaan 20 minuuttia kun hän ei suostunut pyytämään anteeksi (oli tositositosi vihainen kun komensin häntä aiemmin toisesta asiasta). Kerroin tytölle, että "jos et pyydä anteeksi niin voit tulla kotiin pakkaamaan tavarasi ja etsimään sitten uuden kodin, meidän kodissa näin ei puhuta KENELLEKKÄÄN!!!!!" Tyttö huusi ja parkui oven takana, mutta meidän kodissa ei asu lapset, jotka puhuvat noin rumasti omille vanhemmilleen! Muutaman minutin parkui oven takana ja sit suostui pyytämään anteeksi. Me juteltiin asia läpi ja kaikki oli taas hyvin.
No sitten haettiin poika eskarista kotiin ja matkalla typy sai taas vaihteeksi kauheat hepulit kun muka käveltiin liian nopsaan (ei edes kävelty) ja huusi, "jos et odota mua niin sä oot taas se PASKA äiti!" EI HITTO! Me juteltiin aiemmin perusteellisesti ja se muka tajus vaan ei näyttänyt tajuavan. Nyt sanoin, ettei sitten tarvi ilman äitiä pihalla olla jos tollaisis sieltä oppii, eli tällaisessa arestissa tyttö on nyt niin kauan kunnes kielen käyttö muuttuu!

Olinko liian ankara?

unikuu108
meillä lähtis ihan samantien jäähylle miettimään mitä tuli sanottua ja sit vasta puhuttais et mitä se "paska" tarkoittaa..
etkä nostanut yhtään liian suurta haloota..

Yhteistyössä