Sadevaatteet lähes kertakäyttökamaa meidän 2,5 v pojalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arktinen viima
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arktinen viima

Vieras
Pahimpina kuramuta-aikoina käytän mieluiten lapsella sadevaatteita, niin ei tarvitse teknisiä vaatteita pestä niin tiuhaan. (Ja puen pojalle siis sisävaatteet+fleecehaalarin+ sadevaatteet, en tunge kuravaatteita teknisten vaatteiden päälle).

Mutta ongelma on se, että sadehousut ei kestä sitä kulutusta mitä tuo 2,5 v poika aiheuttaa. Poika tykkää rullata autoilla eli konttaa ja ryömii asfaltilla, hiekalla, soralla... uusi sadeasu ehti olla 2-3 kertaa päällä ja nyt eilen sitten tuli vesi toisen polven kohdalta läpi.

Kaipa se sitten on vaan käytettävä niitä välikausivaatteita, jotka kestää kulutusta paremmin kuin sadepuvut.

[QUOTE="vieras";28347778]Eipä nuo sadevaatteet tuollaista menoa kestä. Voithan niitä paikkailla, ostat tarrapaikkoja tai sitten perinteiseen tapaan vedät jeesusteippiä sisäpuolelle.[/QUOTE]

Juu, edellisiäkin sadehousuja paikkailin jeesusteipillä (polvet) mutta sitten kun ne alkoi vuotaa pepustakin niin lensivät roskiin. Toki yritän nyt näitä uusiakin käyttää mahdollisimman pitkään ettei rahat menisi ihan hukkaan.

Bongasin kerran Elloksen sivuilla tällaiset. Niitä on ainakin paljon kehuttu, mutta itse en ole koittanut.

http://www.ellos.fi/ellos-kids/sadehousut/302583?Ns=RankValue2|1&Nao=2

[QUOTE="jaaha";28347827]Bongasin kerran Elloksen sivuilla tällaiset. Niitä on ainakin paljon kehuttu, mutta itse en ole koittanut.

Ellos Kids Sadehousut Vihreä, Musta Sadevaatteet Tab 32,95[/QUOTE]

Eli nämäkö kestäisi paremmin kulutusta kuin tavalliset sadevaatteet?

Itse asiassa nyt sitten harkitsen että pukisin pojalle sadevaatteiden alle tekniset housut. Näin sisävaatteet pysyisi kuivina, mutta sadehousut suojaisi välikausihousuja kuralta. Sadehousuissa oleva reikä on niin pieni etten silmällä erota sitä, joten kyllä niistä housuista ainakin likaa vastaan saa suojaa.

Itse asiassa nyt sitten harkitsen että pukisin pojalle sadevaatteiden alle tekniset housut. Näin sisävaatteet pysyisi kuivina, mutta sadehousut suojaisi välikausihousuja kuralta. Sadehousuissa oleva reikä on niin pieni etten silmällä erota sitä, joten kyllä niistä housuista ainakin likaa vastaan saa suojaa.

Ainakin tuolla kommenteissa lukee että eivät ole sellaista kumimaista, vaan enemmänkin ulkoiluhousukangasta, ja että vaikuttavat kestäviltä. Eikä ollut yhtään kommenttia että eivät olisi kestäneet.

Mutta kuten sanoin, itse en ole vielä ostanut tuollaisia.

[QUOTE="jaaha";28347886]Ainakin tuolla kommenteissa lukee että eivät ole sellaista kumimaista, vaan enemmänkin ulkoiluhousukangasta, ja että vaikuttavat kestäviltä. Eikä ollut yhtään kommenttia että eivät olisi kestäneet.

Mutta kuten sanoin, itse en ole vielä ostanut tuollaisia.[/QUOTE]

Ok.

Mä toteutan tätä. Meillä on tekniset muta-aikaan sadevaatteiden alla. Näin siksi, et noi kurahousut ja varsinkaan hanskat ei vaan montaa käyttökertaa kestä vettäpitävinä. Mut käytän niitä lähinnä sen mudan vuoksi, joten...

Yhteistyössä