Sadevaatteet ja vedenpitävät haalarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anelma"

Vieras
Hei!

Yksivuotiaan äidiltä pari noviisin kysymystä:

Jos teillä on vedenpitävät välikausihaalarit, raaskitteko märällä ilmalla laittaa lapsen hiekkikselle ilman kurahousuja?

Entä onko käsitystä, mikä on Rukan sadevaatteiden suosion syy? Kestävätkö ne parhaiten pesua ja hiekassa ryömimistä? Samalla hinnalla saa kivemman värisiä ja kuviollisia sadevaatteita, joissa on nappilistat ja muut herkut, eivätkä langanpäät roiku joka ompeleen reunoissa. Itse ostin Rukat, kun olivat ainoat, mistä sillä hetkellä sai 80-senttiset ja toistaiseksi olen ihan tyytyväinen toimivuuteen.

no meillä ne välikausipuvut on hankittu nimenomaan sitä varten että niillä ulkoillaan, eikä minua haittaa vaikka olisivat vähän hiekkaiset. laadukkaaseen välikausivaatteeseen ei se lika niin tartu kiinni vaan mudan yms saa puistelemalla tai harjaamalla irti kunhan on kuivahtanut. kun vielä viitsii väriä valitessaan miettiä edes hetken käytännöllisyyttä niin hyvin pärjää. esim reimallahan monesti alaosat ovat mutaa tai ruskeaa niin ei niissä se lika näy. toisaalta ihmetyttää miksi reimatecejä edes tehdään valkoisia tai vaaleita värejä, aivan onnettomia. meillä on vauvalla aivan vaalean sininen babymallin reimatecci, väri on tuo, koska satuin sen läytämään 15e kirpparilla. aika onneton tuo on varmasti käytössä mutta väliäkös sillä, pääasia että konttaillessa pysyy kuivana.

Me emme ole pitäneet kuriksia vedenpitävän välikausipuvun päällä (ihan laiskuutta, kun poikaa aika hankala pukea).

reima tai rukka kait parhampia ja niitä isommissa koossa olen aleista hamstrannut päiväkotia varten (poika 3-vuotiaaksi kotona), koska kuulin, että päiväkodeissa puetaan puvun päälle joka tapauksessa kurikset (sitten ei tarvitse tai kannatakaan ostaa varmaan enää reimatec tms. vaan halvempi puku alle).

Tähän asti on pärjätty ilman kuravaatteita, joten niistä en tiedä. Täytyy nekin hommata, kunhan päivähoitoon menee (nyt 3v). Pyyhin/suihkutan haalarit puhtaaksi hiekkaleikin jälkeen ja ei ole mennyt vettä läpi vaikka kuralammikkoonkin välillä pyllähtää.

1-vuotiaana riippui kelistä, laitoinko kurikset vai ei. Minä pesen ulkovaatteita, joten meillä on ollut heleitä värejä. Lisäksi se mudan värinen vaate on ihan samalla tavalla likainen, kuin heleä sävy. Joten ei autoon tai rattaisiin halua likaista lasta laittaa, koska seuraavaksi pestään rattaat ja auto, vaatteiden lisäksi :D Vaaleatkin vaatteet saa puhtaaksi, kun ei anna lian pinttyä. Ostan ensisijaisesti jotain muuta kuin mutaa, harmaata tai mustaa, jos vain on valittavana :)

Rukalla on kestäviä kuravaatteita. Mutta riippuu ihan käytöstä, kuinka kestäviä tarvitaan. Käytössä on myös meillä esim didrikssonia.

Yhteistyössä